Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDi]Pytanie o wymiane oleju

Silniki wysokoprężne
tomaszrudas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 25 wrz 2008, 11:28
Lokalizacja: irlandia

[A6 C5 2.5TDi]Pytanie o wymiane oleju

Post autor: tomaszrudas » 27 wrz 2008, 10:26

mam pytanko na jako olej powinienem wymienic mam przejechane w audi A6 2.5 TDI V6
230 tys kilometrow jaki bylby najlepszy dzieki i pozdrawiam


Nazywaj poprawnie tematy.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2008, 10:41 przez tomaszrudas, łącznie zmieniany 1 raz.

Kosa

Post autor: Kosa » 27 wrz 2008, 10:41

A na jakim oleju teraz jeździsz ?

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 27 wrz 2008, 10:59

koniecznie syntetyk ze specyfikacją >505.00 ważne< ,ja np leję shell helix wchodzi dokładnie 5,3l filtr Knecht lub hengst

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 27 wrz 2008, 11:45

Ja polecam:
Motul X-cess 8100 (2.5TDi VP - norma 505.00).

Pozdro...

tomaszrudas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 25 wrz 2008, 11:28
Lokalizacja: irlandia

Post autor: tomaszrudas » 27 wrz 2008, 14:40

nie wiem jaki olej byl do tej pory bo auto ma 6 dni hmm?

tomaszrudas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 25 wrz 2008, 11:28
Lokalizacja: irlandia

Post autor: tomaszrudas » 27 wrz 2008, 18:51

1998 230 tys km

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 27 wrz 2008, 20:03

Bariera cenowa to jedno, a jakość to druga strona medalu...
Motul wcale nie jest taki drogi...5litrów kosztuje 190 zł...
Więc nie jest aż tak źle..

Pozdro,

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 27 wrz 2008, 21:42

Problem jest tylko tego typu, że nie ufam Castrolowi...
Castrol jest najbardziej podrabianym olejem i nie wiadomo, na co się trafi :-/

Motul (orinalny) jest jeszcze trudno dostepny, ale jak się chce to się potrafi.
Ja obdzwoniłem pół Polski włącznie z głównym dystrybutorem itd... i kupiłem..
ÂŚmigałem po oliwę kilkanaście kilometrów, ale było warto...
Przynajmniej wiem, na czym jeżdżę i mam spokojną głowę...

A z Castrolem to nigdy nie wiadomo...

Podejrzewam też, że w Irlandii nie ma tyle podróbek co u Nas i można Castrola spokojnie kupić...

Ja nie ryzykowałem...
Mogłem mieć Catrola za 90 zł prosto z salonu Skody, ale mimo wszystko wolałem nie ryzykować...
Uważam, że nie warto narażać się na dodatkowe koszty z powodu 80 zł ...

Pozdro,

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 28 wrz 2008, 00:18

Tomaszrudas

Nie będę powtarzał bo koledzy już napisali o normie dla twojego motoru 505 00. Pamiętaj, żaden inny ! Ja używam Castrol Magnatec Diesel 5 W 40. Mieszkasz w słusznym miejscu <ok> tak jak ja ;-) a więc o podróbach nie ma mowy. Leję go od początku posiadania 2.5 TDI i jest to słuszna oliwa. Jeżeli zdecydujesz się na Shella czy inną dobrą markę z tą normą też będzie dobrze. Pamiętaj tylko o takiej ważnej kwestii - posiadasz dosyć wymagający motor jeśli chodzi o olej i podejżewam, że na razie masz zalany po prostu olej do diesela i to pewnie w najlepszym przypadku 10W40, ale i możliwe, że nawet masz mineralny. ÂŚmiało zalej 5 W 40 - nic się nie stanie. Nie "szalej' ;-) na razie z niczym najdroższym. Po prostu nabądź ten olej oraz wkład filtra. Jeżeli będziesz wymieniał sam lub w jakimś zakładzie i możesz dostarczyć własne materiały to kup wkład filtra olej w ASO lub nabądź Knechta lub Mana (po prostu, np. na Ebay-u). Są to najlepsze marki. Postaraj się nie przekraczać granicy 15 tys. km od wymiany do wymiany, choć dla tego motoru bezpiecznie jest trzymać się 10-12 tys. km.
Co do Motula - nie ma dowodów, że jest lepszy od popularnych marek, ale jakoś dziwne, że na nim TDI pracuje ciszej ... I potwierdził to nie jeden użytkownik TDI. Ja do wymiany mam około 4 tys. km (wymieniam przy 12 tys. km) i zaleję Motulem. Wrażeniami się podzielę ;-)
pozdr.
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 28 wrz 2008, 21:40

censored pisze:TDI pracuje ciszej... :mrgreen: Nie ma co ukrywac ale to jeden z najgłośniejszych klekotów i aby to stwierdzić , że pracuje ciszej trzeba dokonac pomiaru w kabinie dźwiękoszczelnej. Prawda jest taka, ze silnik będzie inaczej pracował gdy jest zimny , gdy jest ciepły gdy osiągnie normalną tempareture pracy i gdy powstawia sie mu w tyłek - czyli krótko mówiąc jest bardziej niż ciepły. Głośność zależy także od stopnia jego wypracowania , wczesnieszego serwisu , sposobu zasilania i przebiegu co jest bardzo istotne. Tak więc napisanie , ze pracuje ciszej jest pojęciem względnym.
Będąc brutalnym mozna napisać tez , ze wleje do niego 5 motodoktorków i efekt będzie przewspaniały - zatka sie w nim wszystko co możliwe i będzie cisza. Oczywiście ale na 500 km :mrgreen:
Reasumując - odczucie użytkowników po wlaniu motula można sobie poczytać i na tym koniec zostawiając to dla siebie. Niektórzy po prostu maja przeokrutny dar poszczania wodzy fantazji na sieci. Tak samo jest ze sportowym filtrem powietrza - jak sie to stawało modne ludziska to montowały i ...własnie - ma więcej koni , jest mocniejszy - czuje to.
To tylko olej, którego zadaniem jest smarowanie, zmniejszenie tarcia w jak najlepszym stopniu całej hydrauliki - ot co.
Poz
???????????
Aleś gadulca złapał :lol:
Trochę kolego pojechałeś w tym poście, a w zasadzie niewiele konkretów, a krzyku co nie miara. Wymieszałeś kilka tematów z błotem :roll: i po co ?
Kabiny dźwiękoszczelnej może potrzebujesz właśnie ty, skoro nie słyszysz nawet różnicy, pomiędz AYM a AFB, AKN a nawet BAU. A może pomyliłeś z PD ?
Jeżeli chcesz pomóc koledze, który zadał pytanie to wspomnij chociaż, jak bardzo ważne jest stosowanie specjalnie dedykowany do wtrysku oleju z normą 505 00 i dlaczego, a dla czego nie 505 01 ? NA pewno masz taką wiedzę to się z nim podziel, bo widzisz, że kolega nabył dość wymagający motor, a wiedzy niewiele, a szkoda żeby zbyt szybko wałkami miał się martwić z powodu "tylko oleju".
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 28 wrz 2008, 22:01

censored pisze:Sorki - miałem tu na myśli 1,9 TDI. Post jest zaczety o 2,5 - masz racje.
Ale to nie znaczy , że te silnik sa ciche. Jeżeli potrafisz rozpoznac prace na wolnych obrotach w kilkuletnich autach - tylko pogratulować - ja nie potrafie. Nie wspominając już o tym , że jak wleje inny olej stwierdze, że jest cichszy.

Czyz nie wspomniałem o 505 ? Hm ?

Wałkami - po co bede wsadzał kij w mrowisko - i tak miał je robione lub jest kwestią czasu jak mu sie rozsypią. To nie wina oleju a materiałów z jakich są zrobione wałki.

Poz

PS
TDI to jednak jeden z najgłośniejszych diesli z tego okresu produkcji. Pompowstryski inne wynalazki skutecznie temu pomogły. Renault , Honda, Peugeot - to jest cisza.

Zapytam delikatnie - co Ty wniosłes ? Czy bardzo Cie ubodło, ze wniosłem na Olimp legendarnego TDI i obrzuciłem go błotem ?
Nie kolego, szanuję wszystkich, ale chyba temat w OT się zamienia. Będzie okazja w odpowiednim temacie o TDI to "wyłożę" różnice w głośności pracy pomiędzy modelami TDI bo jednak różnią się i to niektóre dosyć poważnie i na pewno nie jest to zasługa oleju, ale całego systemu sterowania.
pozdrawiam <ok>
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 28 wrz 2008, 22:56

censored pisze:Sytemu zasilania go w paliwo.
Myśle, ze akurat pijesz do motodoktorków, które skutecznie potrafia zrobić cudo przed sprzedażą. Przeczytałem swoje posty i mimo iż jestem już deko zmeczony nigdzie nie moge znaleźć , że napisąłem , że cicha praca zależy od zastosowanego oleju.
Ale OK - będzie temat - chetnie wejde w polemikę.
Poz
Do niczego i nikogo nie piję kolego i nie wkładaj mi do ust słów, których nie wypowiedziałem. Również nie powiedziałem, że napisałeś, że "cicha praca zależy od zastosowanego oleju". Czepiasz się i skończ ten wywód. I nie zakładaj, że będziesz polemizował, bo jestem tutaj i ty również, aby pomagać w miarę możliwości i wiedzy, a nie po to, aby udowadniać komuś wiedzę i mądrość. Może zresztą też czegoś się nauczysz i będziesz mógł dzielić się tą wiedzą z innymi.
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 28 wrz 2008, 23:25

Po prostu ręce opadają jak czyta się to OT.
2.5 TDI AYM 2002

leszek1207
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 wrz 2008, 18:40
Lokalizacja: Legnica

Post autor: leszek1207 » 29 wrz 2008, 20:31

polecam olej 5w40 castrol slx profesional505 01 .mam 195 tys.przebieg ,od wymiany przejechałem 12tys. i jeszcze nie musze dolewać.
505 01 jest to symbol oleju tylko dla diesla
505 00 jest to olej uniwersalny do silników benzynowych i diesla

maksymalny przebieg to 15 tys do wymiany (cykl mieszany z przewagą trasy)

na pewno optymalny jest 5w40 a producent to już twój wybór.
szerokiej drogi .pozdrawiam
...i następnego dnia Bóg stworzył Audi, dzięki mu za to

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 29 wrz 2008, 23:22

leszek1207 pisze:polecam olej 5w40 castrol slx profesional505 01 .mam 195 tys.przebieg ,od wymiany przejechałem 12tys. i jeszcze nie musze dolewać.
505 01 jest to symbol oleju tylko dla diesla
505 00 jest to olej uniwersalny do silników benzynowych i diesla

maksymalny przebieg to 15 tys do wymiany (cykl mieszany z przewagą trasy)

na pewno optymalny jest 5w40 a producent to już twój wybór.
szerokiej drogi .pozdrawiam
Leszek nie wprowadzaj w błąd użytkowników i lepiej poczytaj zanim coś napiszesz.
505 01 - norma VW do silników diesla z pompowtryskiem
505 00 - norma VW do silników diesla z wtryskiem bezpośrednim
Mam nadzieję, że nie trzeba będzie znowu tłumaczyć co i dlaczego jak koledze Bendix, który ma problemy z rozumowaniem i emocjami.
2.5 TDI AYM 2002

Zablokowany

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga