[ AKE 2.5 180 KM] Przestawiony rozrząd AKE
[ AKE 2.5 180 KM] Przestawiony rozrząd AKE
Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Mam w swojej niedawno kupionej A6 silnik AKE i doszedłem do wniosku że wymienię kompletny rozrząd. Po rozebraniu auta mechanik stwierdził że na prawej stronie silnika ( strona pasażera ) rozrząd jest przestawiony o 3 ząbki. Auto jeździło normalnie. Od kupna do oddania go na warsztat ja zrobiłem 1000 km i nic nie budziło wątpliwości co do silnika. Z dokumentów otrzymanych od poprzedniego właściciela wynika że rozrząd ma 60 tyś km. Jest możliwe aby przednik spieprzył robotę i autko tak jeździło? Jaki mogą być konsekwencje takiego przeskoczenia?
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
paweld24
Zmień mechanika bo widzę że próbuje cię na ciągnąć lub nie ma zielonego pojęcia o widlastych silnikach.
Oli80 ma rację trzy zęby to na bank kolizja zaworów z tłokami,1 ząb to dużo 2 zęby to źle a 3 to prawie 1/4 obrotu wałka rozrządu, przy próbie rozruchu silnik do wymiany.
Ten twój mechanik to wymieniał ale łańcuch w rowerach.
Zmień mechanika bo widzę że próbuje cię na ciągnąć lub nie ma zielonego pojęcia o widlastych silnikach.
Oli80 ma rację trzy zęby to na bank kolizja zaworów z tłokami,1 ząb to dużo 2 zęby to źle a 3 to prawie 1/4 obrotu wałka rozrządu, przy próbie rozruchu silnik do wymiany.
Ten twój mechanik to wymieniał ale łańcuch w rowerach.
Dzięki za zainteresowanie. lukwoj21 jak twierdzi mechanik auto jechało jak by miało co najwyżej 130 koni. Ja wcześniej jeździłem 115 konnym Akordem i wydaje mi się że Audi miało moc. oli80 kurcze nie wiem jak on to stwierdził ale mota się ze złożeniem tego rozrządu od soboty a dzisiaj mamy poniedziałek godz 18 i autka jeszcze nie mam. I mówisz że 3 ząbki to już za grubo? dawid77 obawiam się że masz rację. Niestety znam gościa długo i różne autka u niego widziałem ale roweru mu do naprawy już nie dam. A krzykną mi za wymianę wszystkiego związanego z rozrządem 300 zł. I jeszcze mam pytanko jeżeli spieprzy robotę i i przekombinuje coś z tym rozrządem jest jakaś możliwość skontrolowania jego roboty?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak spieprzy robotę to nie będziesz miał silnika, pierwszy start po niewłaściwym złożeniu i w silniku masz sieczkę - proste i nieodwracalne. Jak ten Twój mechanik zna się na tym to ja jestem królowa angielska.
Tak jak koledzy twierdzą wyżej - trzy zęby na jednej tylko stronie silnika = jeden strzał i koniec jazdy.
Zabierz czym prędzej auto od tego konowała, bo rozrząd silnika to nie poligon by na nim eksperymentować!
Tak jak koledzy twierdzą wyżej - trzy zęby na jednej tylko stronie silnika = jeden strzał i koniec jazdy.
Zabierz czym prędzej auto od tego konowała, bo rozrząd silnika to nie poligon by na nim eksperymentować!
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Zrobię przy silniku wiele rzeczy, umiem to nie od dziś - ale do rozrządu nawet rąk nie wkładam. Chociaż widziałem nie raz jak to się robi to wolę zlecić innym - do tego dochodzi zwalenie głowicy gdzie rozrząd trzeba ustawiać na nowo itp.paweld24 pisze:To nie dojedzie do mnie jak rozumiem. Bo autko ma mi przywieść do domu. Może zwrócić na coś uwagę jak będę go odwoził? Twierdzi że mu opornie idzie. Co tam może być takiego opornego?
A jemu idzie opornie, bo zna się na tym jak kot na gwiazdach. Gdyby miał choć cząstkowe pojęcie o tym to by wiedział co i o ile zawsze się przesunie po zdjęciu blokad, ale jak nie umie to zawsze mu znaczniki się rozjadą - bo domyślam się że to go teraz męczy... Poza tym czy on w ogóle wymienia pompę wody przy tych manewrach za 300zł? To jest 300zł z robocizną i częściami??
300 zł za robotę. Autko już mam. Jak twierdzi musiał zdjąć pokrywy zaworów bo musiał się dostać do znaczników cokolwiek to znaczy. Dziwnych dźwięków pod maską nie słychać, tak mi się wydaje. Podeślę linki na YouTube to może coś usłyszycie.Za rozrząd Contitecha zapłaciłem 1000zł plus pompa Febi 150 zł plus uszczelniacze na wał, wszelkiej maści płyny i amory z tyłu,filtry. Stwierdził jeszcze że wałki rozrządu są wytarte. Ale jedno jest pewne do tego DRUTA już nawet taczki do naprawy nie oddam. Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-09-10, 22:07 ]
Tak pracuje mój silnik. Wiem że filmik to nie real ale co sądzicie?
[ Dodano: 2012-09-10, 22:07 ]
Tak pracuje mój silnik. Wiem że filmik to nie real ale co sądzicie?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
no to juz wszystko jasnepaweld24 pisze:Jak twierdzi musiał zdjąć pokrywy zaworów bo musiał się dostać do znaczników cokolwiek to znaczy

ten czlowiek nawet nie ma pojecia co to blokady i gdzie sie je wklada

zadnych pokryw sie nie sciaga zeby zablokowac walki

allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli ten koleś ma warsztat i robi to komercyjnie to napisz posta w dziale "Odradzam" i opisz tam zdarzenie - uchronisz innych przed tym druciarzem...
A swoją drogą skoro zdjął już te nieszczęsne pokrywy to dał nowe uszczelki (zestaw naprawczy) czy z powrotem na stare? A może (broń Boże) na sylikon?
A swoją drogą skoro zdjął już te nieszczęsne pokrywy to dał nowe uszczelki (zestaw naprawczy) czy z powrotem na stare? A może (broń Boże) na sylikon?
Uszczelki pod pokrywami twierdzi że są w dobrym stanie i je założył ponownie. Poza tym odnoszę wrażenie ( może to tylko moja wyobraźnia ), że auto trudniej pali na ciepłym silniku. I delikatnie śmierdzi paliwem. Jak mu wczoraj powiedziałem, że chcę na wykonanie jego pracy rachunek to się trochę zapowietrzył ale ma mi wystawić.