Witam
Proszę o analizę pracy wtrysków logi grupy 13 i 14.
Log (0 - 014,013)
Nie wiem czy wtryski są w porządku ponieważ wartości korekcji są mocno rozjechane.
Co było:
Autko po zakupie miało spalanie na trasie poniżej 8. Tyle wyszło mniej więcej gdy wiozłem go do siebie. Zrobiliśmy rozrząd i kompletną hydraulikę (wałki, szklanki). Pompę ustawiliśmy na 2'. Zrobiłem dwie trasy po 800km. Spalanie wyszło około 10, a nawet więcej. Wg moich kalkulacji w mieście palił około 20 bez żadnych wariacji.
Przestawiliśmy pompę na 3.2'. Silnik dostał mocy, zaczął ciszej pracować, co więcej spadło spalanie, nie wiem o ile, bo zrobiłem dopiero 400km.
Pojawił się za to nowy problem. Zapala mi się na tablicy ASR I ABS. A w komputerze znalazłem błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4B2 907 401 E
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000AG D05
Software Coding: 01011
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 00018 C150_1.R75681708113
Additional Info: 00018 C150_1.R75681708113
1 Fault Found:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Control Module Part Number: 8D0 907 389 D
Component and/or Version: ABS/ESP front D56
Software Coding: 06257
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
Control Module Part Number: 4B0 927 156 DM
Component and/or Version: AG5 01V 2.5lTDI RdW 3536
Software Coding: 00003
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
Na forach przeczytałem że problem stanowi przepływka. Nie dałem rady zrobić logów, spojrzałem tylko na parkingu. Wartość przepływu powietrza mierzona na postoju była dwukrotnie wyższa od oczekiwanej. Wcześniej miałem jeden błąd przeładowania. Na piątym biegu czuć że bardzo słabo się zbiera. Kilka razy skrzynia włączyła nawet sprzęgło hydrokinetyczne na piątym biegu.
Czy na pewno jest to przepływomierz?
[ AKE 2.5 180 KM] Prośba o analizę logów wtrysków i przepływ
Re: [ AKE 2.5 180 KM] Prośba o analizę logów wtrysków i prze
Ma źle ustawiony kąt wtrysku.
Ustaw go na minus jeden.
Tutaj masz moje rozwiązanie problemu
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=124502
Musi wrzucić dynamiczne logi grupy 003 i 011
Ustaw go na minus jeden.
Tutaj masz moje rozwiązanie problemu

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=124502
Musi wrzucić dynamiczne logi grupy 003 i 011
Krysti:
Zalecane ustawienie kąta wtrysku to 2. Taki kąt właśnie ustawiliśmy. Nie wspomniałem że po takim ustawieniu aby uruchomić silnik trzeba chwilę kręcić. Na początku przed robieniem rozrządu palił od pierwszego zakręcenia. Kolega ma warsztat i z ciekawości sprawdziliśmy kilka aut. Różnice w ustawieniach kąta sięgały od 1 do 4.5. Dlatego też mniej więcej wypośrodkowaliśmy i wyszło nam ustawienie 3.2.
Jak wrócę to spróbujemy cofnąć na -1 i sprawdzę jak wygląda spalanie. Te korekty na wtryskach są spowodowane złym ustawieniem kąta?
Przepływka w moim aucie jest niby Hitachi. One podobno nie padają, chyba że ktoś sam środek przełożył bo widać że coś tam było grzebane.
Czym myłeś przepływkę? Ja kiedyś słyszałem że przepływkę najlepiej umyć w zmywarce.
[Edit 26-08-2013]
Nie mam nadal logów. Byłem u "pewnych mechaników". Oczywiście wysłuchać musiałem ich tyrady jakie te silniki są "ujowe", kosztowne w naprawach itd. Wiem jedno na pewno, za żadne skarby takim fachowcom auta bym nie powierzył.
Stwierdzili, że nastawnik w pompie nie działa poprawnie... Nie bardzo rozumiem jak to odkryli. Zrobili mi demonstrację na innym aucie z identycznym motorem. Rzeczywiście silnik pracuje dużo ciszej. Kąt ustawiony był na 2' tak jak u mnie na początku.
W sobotę eksperymentowaliśmy trochę z ustawieniem kąta wtrysku. Poprzednio miałem ustawiony na 3.2. Trzeba było dość mocno pokręcić by go uruchomić. Teraz mam ustawione na 0-1 BTDC (tylko eksperymentalnie) Oczywiście nie da się przy takim ustawieniu zrobić logów BS na ATDC. Zrobiłem 400km na trasie. Spalanie wyraźnie spadło, moc też.
Proszę o pomoc w jaki sposób mogę potwierdzić ich diagnozę gdyż nie uśmiecha mi się wydawać 2.5tyś na regenerację pompy.
[ Dodano: 2014-05-05, 11:01 ]
Witam po dłuższej przerwie. Autko eksploatowałem w różnych warunkach.
Chciałem się podzielić "raportami spalania" bo one cały czas mnie niepokoją.
Zima:
Jazda miejska codziennie 2 x po 4km - 14L/100km.
Mieszane 30% miasto, 70% trasa - 11L/100km.
Wiosna:
Trasa: prędkość 90-120km/h - 8,1L/100km
Trasa: prędkość 90-170km/h - około 9-10L/100km.
Zauważyłem że po przekroczeniu 140km/h wskaźnik paliwa dosłownie leci w oczach, ale przy takich prędkościach to nic dziwnego.
Niepokoi mnie trochę to spalanie w mieście, ale jest do zaakceptowania.
Jednak bardziej nurtuje mnie brak mocy. Nie wiem jak to opisać, ale najbardziej ten brak jest dokuczliwy przy prędkości 90-110km/h. Naciśnięcie na gaz daje niewielki efekt, skrzynia redukuje bieg i autko zaczyna się zbierać, potem przy 120 jest już dobrze. Czyżby turbawka się kończyła?
Zalecane ustawienie kąta wtrysku to 2. Taki kąt właśnie ustawiliśmy. Nie wspomniałem że po takim ustawieniu aby uruchomić silnik trzeba chwilę kręcić. Na początku przed robieniem rozrządu palił od pierwszego zakręcenia. Kolega ma warsztat i z ciekawości sprawdziliśmy kilka aut. Różnice w ustawieniach kąta sięgały od 1 do 4.5. Dlatego też mniej więcej wypośrodkowaliśmy i wyszło nam ustawienie 3.2.
Jak wrócę to spróbujemy cofnąć na -1 i sprawdzę jak wygląda spalanie. Te korekty na wtryskach są spowodowane złym ustawieniem kąta?
Przepływka w moim aucie jest niby Hitachi. One podobno nie padają, chyba że ktoś sam środek przełożył bo widać że coś tam było grzebane.
Czym myłeś przepływkę? Ja kiedyś słyszałem że przepływkę najlepiej umyć w zmywarce.
[Edit 26-08-2013]
Nie mam nadal logów. Byłem u "pewnych mechaników". Oczywiście wysłuchać musiałem ich tyrady jakie te silniki są "ujowe", kosztowne w naprawach itd. Wiem jedno na pewno, za żadne skarby takim fachowcom auta bym nie powierzył.
Stwierdzili, że nastawnik w pompie nie działa poprawnie... Nie bardzo rozumiem jak to odkryli. Zrobili mi demonstrację na innym aucie z identycznym motorem. Rzeczywiście silnik pracuje dużo ciszej. Kąt ustawiony był na 2' tak jak u mnie na początku.
W sobotę eksperymentowaliśmy trochę z ustawieniem kąta wtrysku. Poprzednio miałem ustawiony na 3.2. Trzeba było dość mocno pokręcić by go uruchomić. Teraz mam ustawione na 0-1 BTDC (tylko eksperymentalnie) Oczywiście nie da się przy takim ustawieniu zrobić logów BS na ATDC. Zrobiłem 400km na trasie. Spalanie wyraźnie spadło, moc też.
Proszę o pomoc w jaki sposób mogę potwierdzić ich diagnozę gdyż nie uśmiecha mi się wydawać 2.5tyś na regenerację pompy.
[ Dodano: 2014-05-05, 11:01 ]
Witam po dłuższej przerwie. Autko eksploatowałem w różnych warunkach.
Chciałem się podzielić "raportami spalania" bo one cały czas mnie niepokoją.
Zima:
Jazda miejska codziennie 2 x po 4km - 14L/100km.
Mieszane 30% miasto, 70% trasa - 11L/100km.
Wiosna:
Trasa: prędkość 90-120km/h - 8,1L/100km
Trasa: prędkość 90-170km/h - około 9-10L/100km.
Zauważyłem że po przekroczeniu 140km/h wskaźnik paliwa dosłownie leci w oczach, ale przy takich prędkościach to nic dziwnego.
Niepokoi mnie trochę to spalanie w mieście, ale jest do zaakceptowania.
Jednak bardziej nurtuje mnie brak mocy. Nie wiem jak to opisać, ale najbardziej ten brak jest dokuczliwy przy prędkości 90-110km/h. Naciśnięcie na gaz daje niewielki efekt, skrzynia redukuje bieg i autko zaczyna się zbierać, potem przy 120 jest już dobrze. Czyżby turbawka się kończyła?
Kolego kup albo pożycz kabelek do wagowania i wrzuć na forum.
Tutaj to jest wróżenie z fusów.
Za moc odpowiada turbo, ale i nie tylko i pewnie tam jest problem.
Dawaj logi i będziesz wiedział co i jak.
Tutaj to jest wróżenie z fusów.
Za moc odpowiada turbo, ale i nie tylko i pewnie tam jest problem.
Dawaj logi i będziesz wiedział co i jak.
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion

A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro
