[ AKN 2.5 150 KM] Prośba o analize logow VW Passat B5FL 2001
[ AKN 2.5 150 KM] Prośba o analize logow VW Passat B5FL 2001
Witam.
Z gory najmocniej przepraszam ze zamieszczam temat o VW na forum Audi, lecz sledze to forum bardzo dlugo i zalezy mi na wypowiedzi forumowiczow m.in. Piotrusia.
Otoz moj problem polega na tym ze strasznie glosno i twardo i glosno pracuje pompa wtryskowa i wtryski. walcze z tym juz od dluzszego czasu i zadnych rezultatow nie ma... Dodam iz niby w niemczech mial chipa na 180km
Ostatnio wymieniona zostala kompletna hydraulika w obydwu glowicach, zaworki zwrotne i membrana w podstawie filtra gdyz juz zwalalem wine na to.
Pompa i wtryski regenerowane w zeszlym roku jakies 20 tys km temu tj. wtryski robione w Boschu w ÂŚwiebodzinie a pompa wymieniona na regenerowana z DieselTechnika z Lublina (w tym czasie takze nowa ori przeplywka) dlatego obstawialem na hydraulike,
Dodam iz ostatnio bawilem sie katem wtrysku i dosyc mocno go przestawilem o 1 zabek na rozrzadzie ale nie pamietam w ktorym kierunku i zabieram sie do odpalania, oczywiscie kreci kreci kreci i zapalil, najlepsze jest to ze chodzil wlasnie tak jak powinien tj. miekko i mruczal jak wiekszosc v6 tdi tylko ze strasznie kopcil i nie chcial za bardzo wkrecac sie na obroty.
Dodam iz jak pracuje teraz silnik wzgledem osiagow jest bdb. pali bez problemu, nie kopci, na 2 biegu przy 4motion ESP potrafi sie zapalic przy szybkiej zmianie z 1 na 2 tylko ten dzwiek mnie denerwuje gdyz wedlug mnie nie jest tak jak byc powinno( twardo i metalicznie, po prostu klepie i rechocze) a juz troche sie nasluchalem tych v6 tdi przez mojego rechota:)
Mozliwe ze ktos namieszal w sterowniku silnika albo po tym chipie tak pracuje? Jesli jest to mozliwe to jak to mozna porownac, sprawdzic itp? Wydaje mi sie ze jak go kupowalem to ciszej pracowal ale nie pamietam juz...
Dlatego szukam pomocy u was na forum.
Ponizej zamieszczam filmik z praca mojego silnika oraz logi:
Tak wiem ze mnie za temp. silnika zabijecie ale wlasnie tak dziala nowy ori czujnik (zegar 90 stopni a dla kompa tylko tyle...) ale chociaz moze cos bedzie z tego widac juz..?
Link do pracy silnika
Statyczne:
000
001
003
004
007
011 Dorzuce jak najszybciej
013
014
018
Basic:
000
003
004
011
Bardzo prosze o wszelkie sugestie i porady jak to uleczyc...
Z gory najmocniej przepraszam ze zamieszczam temat o VW na forum Audi, lecz sledze to forum bardzo dlugo i zalezy mi na wypowiedzi forumowiczow m.in. Piotrusia.
Otoz moj problem polega na tym ze strasznie glosno i twardo i glosno pracuje pompa wtryskowa i wtryski. walcze z tym juz od dluzszego czasu i zadnych rezultatow nie ma... Dodam iz niby w niemczech mial chipa na 180km
Ostatnio wymieniona zostala kompletna hydraulika w obydwu glowicach, zaworki zwrotne i membrana w podstawie filtra gdyz juz zwalalem wine na to.
Pompa i wtryski regenerowane w zeszlym roku jakies 20 tys km temu tj. wtryski robione w Boschu w ÂŚwiebodzinie a pompa wymieniona na regenerowana z DieselTechnika z Lublina (w tym czasie takze nowa ori przeplywka) dlatego obstawialem na hydraulike,
Dodam iz ostatnio bawilem sie katem wtrysku i dosyc mocno go przestawilem o 1 zabek na rozrzadzie ale nie pamietam w ktorym kierunku i zabieram sie do odpalania, oczywiscie kreci kreci kreci i zapalil, najlepsze jest to ze chodzil wlasnie tak jak powinien tj. miekko i mruczal jak wiekszosc v6 tdi tylko ze strasznie kopcil i nie chcial za bardzo wkrecac sie na obroty.
Dodam iz jak pracuje teraz silnik wzgledem osiagow jest bdb. pali bez problemu, nie kopci, na 2 biegu przy 4motion ESP potrafi sie zapalic przy szybkiej zmianie z 1 na 2 tylko ten dzwiek mnie denerwuje gdyz wedlug mnie nie jest tak jak byc powinno( twardo i metalicznie, po prostu klepie i rechocze) a juz troche sie nasluchalem tych v6 tdi przez mojego rechota:)
Mozliwe ze ktos namieszal w sterowniku silnika albo po tym chipie tak pracuje? Jesli jest to mozliwe to jak to mozna porownac, sprawdzic itp? Wydaje mi sie ze jak go kupowalem to ciszej pracowal ale nie pamietam juz...
Dlatego szukam pomocy u was na forum.
Ponizej zamieszczam filmik z praca mojego silnika oraz logi:
Tak wiem ze mnie za temp. silnika zabijecie ale wlasnie tak dziala nowy ori czujnik (zegar 90 stopni a dla kompa tylko tyle...) ale chociaz moze cos bedzie z tego widac juz..?
Link do pracy silnika
Statyczne:
000
001
003
004
007
011 Dorzuce jak najszybciej
013
014
018
Basic:
000
003
004
011
Bardzo prosze o wszelkie sugestie i porady jak to uleczyc...
Ostatnio zmieniony 09 lis 2012, 18:45 przez skoku233, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
- Imię: Robert
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa/Terespol
Kolego, EGR albo nie działa albo masz zaślepiony...
Poza tym to co podałeś w 011S to tak naprawdę 011BS.
Zmienna geometria/gruszka trochę kuleje.
Poza tym, widać dużą wartość którą niby odczytuje przepływka...
TO jest chip czy box ?
Ja na Twoim miejscu pierwsze co bym zrobił to powrót do serii, ale to tylko moje zdanie .
Poza tym to co podałeś w 011S to tak naprawdę 011BS.
Zmienna geometria/gruszka trochę kuleje.
Poza tym, widać dużą wartość którą niby odczytuje przepływka...
TO jest chip czy box ?
Ja na Twoim miejscu pierwsze co bym zrobił to powrót do serii, ale to tylko moje zdanie .
Dokladnie EGR jest zaslepiony - zapomnialem to ujac...
Co do 011 to mozliwe ze sie pomylilem, przepraszam za to i zaraz przeniose do BS, prawdopodobnie nadpisalem...
Turbina rowniez byla regenerowana, gruszka nowa, moze n75 nie domaga?
Czyli przeplywka tez juz po roku moze isc na smietnik czy to przez chipa moze byc tak zawyzana??
To jest chip, boxa to pierwsze co bym do smietnika wyrzucil:)
Co do serii chetnie bym sprobowal tylko musialbym znalezc kogos w okolicy kto by mi to zgral i wrzucil na probe
Co do 011 to mozliwe ze sie pomylilem, przepraszam za to i zaraz przeniose do BS, prawdopodobnie nadpisalem...
Turbina rowniez byla regenerowana, gruszka nowa, moze n75 nie domaga?
Czyli przeplywka tez juz po roku moze isc na smietnik czy to przez chipa moze byc tak zawyzana??
To jest chip, boxa to pierwsze co bym do smietnika wyrzucil:)
Co do serii chetnie bym sprobowal tylko musialbym znalezc kogos w okolicy kto by mi to zgral i wrzucil na probe
Co do temperatury to jak napisalem niedawno wymienialem czujnik na nowy bo przestal mi na zegarze pokazywac, kupilem nowy ori i a zegarze pokazuje mi 90* a dla komputera niecale 50*. Wczesniej tego nie wiedzialem i po prostu zrobilem logi tak jak byly gdyz wczoraj czujnika innego bym nie dostal a w najblizszym czasie nie bede mial okazji zeby to zrobic (delegacje) oczywiscie jak tylko bede mial mozliwosc kupie nowy czujnik i wrzuce nowe logi.
A kat wtrysku wszedzie pisze ze w 004BS na Late przy 100% wysterowania ma byc ten 1stopien, niby wartosc tolerancji jest 0-4* i w 004BS na Late mam 2-2.4* (bynajmniej z isnstrukcji wszystkich tak wywnioskowalem, moze sie myle to prosze na naprowadzenie??) takze niby teoretycznie miesci sie w zakresie i powinno byc ok
A kat wtrysku wszedzie pisze ze w 004BS na Late przy 100% wysterowania ma byc ten 1stopien, niby wartosc tolerancji jest 0-4* i w 004BS na Late mam 2-2.4* (bynajmniej z isnstrukcji wszystkich tak wywnioskowalem, moze sie myle to prosze na naprowadzenie??) takze niby teoretycznie miesci sie w zakresie i powinno byc ok
skoku233, kąt wtrysku masz ustawiony faktycznie na 2-2,4 stopnia,ale po stronie dodatniej BTDC,a ma byc po stronie ujemnej ATDC.Co do temperatury to podejrzewam że masz popsuty termostat gdyż temperatura oleju jest za niska.Silnik jest niedogrzany,komputer żąda kąta 3 stopnie po stronie plusa i masz twardą pracę silnika.Ponadto zaślepiony EGR również ma wpływ na twardą pracę silnika.Zacznij od wymiany termostatu,takie moje zdanie.
Jeśli chodzi o chipa logi dynamiczne wszystko by wyjaśniły,ale to dopiero po uporaniu się z temperaturą silnika.
Jeśli chodzi o chipa logi dynamiczne wszystko by wyjaśniły,ale to dopiero po uporaniu się z temperaturą silnika.
Wymienie w tygodniu termostat jak bede mial czas i zobaczymy co sie bedzie dzialo.
Rozumiem z tego ze pompe mam przestawiac przeciwnie do ruchu wskazowek zegara az w 004 statycznych pojawi sie rowniez ATDC? i potem w BS-ach ustawic na 1* - 1,5* ATDC?
Logi dynamiczne oczywiscie zrobie tylko musze wyrwac lapka z XP.
EGR zaslepiony gdyz ta rurka metalowa pekla i lapal lewe powiertrze, oczywiscie zakupie nowa i tez zobaczymy cosie bedzie dzialo.
Rozumiem z tego ze pompe mam przestawiac przeciwnie do ruchu wskazowek zegara az w 004 statycznych pojawi sie rowniez ATDC? i potem w BS-ach ustawic na 1* - 1,5* ATDC?
Logi dynamiczne oczywiscie zrobie tylko musze wyrwac lapka z XP.
EGR zaslepiony gdyz ta rurka metalowa pekla i lapal lewe powiertrze, oczywiscie zakupie nowa i tez zobaczymy cosie bedzie dzialo.
Z przeczytanych postów na forum wnioskuję abyś kupił go w serwisie audi.Koszt coś tam ponad stówkę.Kupno w innym miejscu może cię rozczarować.Może być wadliwy.Często spotykany problem.Montaż otworkiem odpowietrzającym pionowo do góry.skoku233 pisze:Wymienie w tygodniu termostat jak bede mial czas i zobaczymy co sie bedzie dzialo.
Dokładnie tak.Ale zregulacją kąta wstrzymaj się do momentu aż silnik osiągnie prawidłową temperaturę pracy.Zobaczymy wtedy jakiego kąta chce komputer dlaciepłego silnika i przystąpimy do regulacji.skoku233 pisze:Rozumiem z tego ze pompe mam przestawiac przeciwnie do ruchu wskazowek zegara az w 004 statycznych pojawi sie rowniez ATDC? i potem w BS-ach ustawic na 1* - 1,5* ATDC?
Powiedziałbym że tamtędy raczej uciekało powietrze z doładowania.Tak czy siak do wymiany.skoku233 pisze:EGR zaslepiony gdyz ta rurka metalowa pekla i lapal lewe powiertrze, oczywiscie zakupie nowa i tez zobaczymy cosie bedzie dzialo.
Witam.
EGR juz zrobiony i nawet dziala;p
Co do termostatu wymieniony na ori VW lecz na komputer temperatura dalej jest taka sama jak byla...
Jednak to moze byc ten czujnik plynu kolo pompy wtrysowej co wymienialem na ori? bo wczesniej mi sie zdawalo ze na komputerze bylo 70 kilka stopni jak podlaczalem lecz juz nie pamietam ale w takim razie czemu oleju taka niska?
Pytanie czy chlodnica zapchana moze tez byc winowajca?
Odkrecajac ten korek do spuszczania plynu w chlodnicy to nie wiem czy chociaz pol litra plynu zlecialo... a sciagajac waz przy obudowie termostatu to polecialo duzo duzo wiecej z weza od strony chlodnicy a nie od strony termostatu bo specjalnie zwrocilem na to uwage (wydaje mi sie ze w tym wypadku by sie raczej przegrzewal ale po tym silniku chyba wszystkiego mozna sie spodziewac skoro na zegarze caly czas 90*:D)
EGR juz zrobiony i nawet dziala;p
Co do termostatu wymieniony na ori VW lecz na komputer temperatura dalej jest taka sama jak byla...
Jednak to moze byc ten czujnik plynu kolo pompy wtrysowej co wymienialem na ori? bo wczesniej mi sie zdawalo ze na komputerze bylo 70 kilka stopni jak podlaczalem lecz juz nie pamietam ale w takim razie czemu oleju taka niska?
Pytanie czy chlodnica zapchana moze tez byc winowajca?
Odkrecajac ten korek do spuszczania plynu w chlodnicy to nie wiem czy chociaz pol litra plynu zlecialo... a sciagajac waz przy obudowie termostatu to polecialo duzo duzo wiecej z weza od strony chlodnicy a nie od strony termostatu bo specjalnie zwrocilem na to uwage (wydaje mi sie ze w tym wypadku by sie raczej przegrzewal ale po tym silniku chyba wszystkiego mozna sie spodziewac skoro na zegarze caly czas 90*:D)
Kolego ja kupiłem 2 czujniki zanim trafilem na dobry na starym nie pokazywał na deske, nowy zamiennik pokazywal dobrze ale na ECU ~47 - 50. dzis zakupiłem nowy w ASO i dziala z tym ze po vin okazalo sie ze mam miec inny - lutowalem nowy kabel z wtyczką. koncowka 501 a nie 501A ( ten jest polokrągły a 501 kwadrat)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 lis 2012, 22:16
- Lokalizacja: Legnica
na każdy czujnik jest rok gwarancji , najlepiej kupić czujnik w warsztacie, wtedy to warsztat odpowiada za czujnik i powinien go wymienić nieodpłatnie. Ja osobiście nie stosuję tanich zamienników, czujnik EPS jest bardzo dobrej jakości i będzie działałBacc pisze:skoku233 na ori (ktos ostatnio pisal chyba tx-didi )ze jest rok gwarancji
Zadowolenie z niskiej ceny trwa krócej niż rozczarowanie niską jakością.
No rozumiem.
Tylko powiedzmy ze ok ten czujnik oszukuje z temperatura plynu ale co jest z temperatura oleju.
Podczas jazdy temperatura oleju nie przekracza 50* dopiero jak postoi na wolnych to lapie 60*-70*
Czy tak ma byc?
Wydaje mi sie ze czujnik temperatury plynu moze byc w porzadku tylko czyms innym jest to spowodowane ze rowniez temperatura oleju jest tak niska?
Tylko powiedzmy ze ok ten czujnik oszukuje z temperatura plynu ale co jest z temperatura oleju.
Podczas jazdy temperatura oleju nie przekracza 50* dopiero jak postoi na wolnych to lapie 60*-70*
Czy tak ma byc?
Wydaje mi sie ze czujnik temperatury plynu moze byc w porzadku tylko czyms innym jest to spowodowane ze rowniez temperatura oleju jest tak niska?
Nadal objawy wskazują na uszkodzony termostat.Mamy dwie opcje.
1.Po przejechaniu 2- 3 km od odpalenia zimnego silnika maska do góry i ręczna kontrola temperatury na wężach chłodnicy.Górny powinien być wyczuwalnie ciepły,dolny zimny.Dolny dostępny po zdjęciu plastikowego kolanka co idzie do obudowy filtra.Jak obydwa ciepłe termostat do śmieci.
2.Dostań się do komputera na podszybiu.Stacyjka wyłączona.Odepnij wtyczkę i zobacz czy styki nie są zaśniedziałe.Może tu tkwi rozwiązanie.
Pytanie-czy temperatura oleju na zegarach pokrywa się z temperaturą w logu 007?
1.Po przejechaniu 2- 3 km od odpalenia zimnego silnika maska do góry i ręczna kontrola temperatury na wężach chłodnicy.Górny powinien być wyczuwalnie ciepły,dolny zimny.Dolny dostępny po zdjęciu plastikowego kolanka co idzie do obudowy filtra.Jak obydwa ciepłe termostat do śmieci.
2.Dostań się do komputera na podszybiu.Stacyjka wyłączona.Odepnij wtyczkę i zobacz czy styki nie są zaśniedziałe.Może tu tkwi rozwiązanie.
Pytanie-czy temperatura oleju na zegarach pokrywa się z temperaturą w logu 007?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga