[ AVF 1.9 131 KM] problemu z odpalaniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 lut 2012, 18:13
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: opolskie
Długo trwała walka w szukaniu przyczyny, ale w końcu udało się. Uszkodzona pompa paliwa wbudowana w vacum. Pomimo że Vacum ok i paliwa także ok -mierzone zegarem to jednak nie było to miarodajne wystarczająco. Na próbe wziąłem ze szrotu używana inną vacum. Wykręciłem moją i obydwie do porownania na stół. Co mnie zdziwiło,że w mojej ten wypust co wchodzi na wałek rorządu kręci się z lekkim oporem w koło. Natomiast pompy ze szrotu palcami nie da rady ruszyć, kombinerkami trza użyć znacznej siły. Więc z obawami czy tak ma być wkrecam tą używkę. Wiadomo zapalić nie chciał bo zapowietrzony,ale plak jako wspomagacz pomógł. auto od tygodnia pali na dotyk z rana w południe,po kilku dniach stania. Po rozebraniu mojej starej wewnątrz wytarły się elementy tłoczące. I pomimo iż zegar na wolnych i wysokich obr pokazywał ze jest OK, to podczas rozruchu pompa nie była w stanie zrobić ciśnienia. Ale wszystko zależało od tego jak w danej sytuacji ułożone były elementy wewnątrz.
Zużyte elementy jak na filmie od 6 min 42 sek (ten mechanizm ze sprężynkami).
Dzięki wszystkim za szczere chęci pomocy i zainteresowanie tematem.
Zużyte elementy jak na filmie od 6 min 42 sek (ten mechanizm ze sprężynkami).
Dzięki wszystkim za szczere chęci pomocy i zainteresowanie tematem.
[ AVF 1.9 131 KM] problemu z odpalaniem
Cześć ,
Problem z brakiem odpalania nie jest za każdym razem. Występuje jak auto postoi z jeden dzień bez jazdy i wtedy przy próbie rozruchu na chwilę zaskoczy i zaraz zgaśnie. Potem muszę popilować go z 10 sek i odpala. Jak silnik jest rozgrzany odpala od razu.
Pompa paliwa została wymieniona, filtr paliwa również , jakieś sugestie ?
Problem z brakiem odpalania nie jest za każdym razem. Występuje jak auto postoi z jeden dzień bez jazdy i wtedy przy próbie rozruchu na chwilę zaskoczy i zaraz zgaśnie. Potem muszę popilować go z 10 sek i odpala. Jak silnik jest rozgrzany odpala od razu.
Pompa paliwa została wymieniona, filtr paliwa również , jakieś sugestie ?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 20:11 przez slavo18035 usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki, sprawdzę ten wężyk od pompy ale moim zdaniem gdzieś może się układ zapowietrzać i dlatego paliwo się cofa ?
Drugi problem który mam to drgania silnika a w rezultacie też skrzyni przy niskich obrotach 1500 - 2000. Drgania są tylko w czasie przyspieszania i aby znikly muszę zrobić redukcję o bieg niżej. Wymioniono dwumas w komplecie ze sprzęgłem i wszystkie poduszki ( silnik + skrzynia ). Efektu na plus brak . Dodam,że auto pali trochę więcej ale mocy i przyspieszenia ma tyle samo. Przebieg jest już znaczny bo bilski 400 tyś. Olej zmieniany co 10 tyś na full syntetyk ( i go nie bierze ) , filtry też co 10 tyś. Jakieś pomysły ?
Drugi problem który mam to drgania silnika a w rezultacie też skrzyni przy niskich obrotach 1500 - 2000. Drgania są tylko w czasie przyspieszania i aby znikly muszę zrobić redukcję o bieg niżej. Wymioniono dwumas w komplecie ze sprzęgłem i wszystkie poduszki ( silnik + skrzynia ). Efektu na plus brak . Dodam,że auto pali trochę więcej ale mocy i przyspieszenia ma tyle samo. Przebieg jest już znaczny bo bilski 400 tyś. Olej zmieniany co 10 tyś na full syntetyk ( i go nie bierze ) , filtry też co 10 tyś. Jakieś pomysły ?
W przyszlym tyg dam znać, po badaniu, narazie dzięki 
Jak by co macie namiary na kogoś kto porządnie regeneruje pompo - wtryski w okolicach Gdańska czy zostaje mi tylko nowy zestaw ?
[ Dodano: 2018-05-30, 18:07 ]
W kompie wyszlo, że dawki na jednym z wtrysków są poza normą. Te, które mam to nr części 038130073BA co zalecacie. Kupić używkę czy regenerować ?

Jak by co macie namiary na kogoś kto porządnie regeneruje pompo - wtryski w okolicach Gdańska czy zostaje mi tylko nowy zestaw ?
[ Dodano: 2018-05-30, 18:07 ]
W kompie wyszlo, że dawki na jednym z wtrysków są poza normą. Te, które mam to nr części 038130073BA co zalecacie. Kupić używkę czy regenerować ?
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Moczenie z ropie nic nie da, w rozpuszczalniku to tak średnio.
Moje wrzuciłem do myjki ultradźwiękowej. Takiej zwyklej chińskiej z Alie. za ok 250zł + najtańszy płyn z neta. Ledwo się mieściły wiec je obracałem.
![Obrazek]()
Korekty wyrównały się do zera. Czasami wskoczy na +/- 0,10mg, Przed myciem najgorzej było na 4cyl. korekta +0,80, BIP 30-40. Reszta względnie
![Obrazek]()
Na końcówkach pojawiły jakieś napisy. Przed myciem była czarna skorupa
![Obrazek]()
Moje wrzuciłem do myjki ultradźwiękowej. Takiej zwyklej chińskiej z Alie. za ok 250zł + najtańszy płyn z neta. Ledwo się mieściły wiec je obracałem.
Korekty wyrównały się do zera. Czasami wskoczy na +/- 0,10mg, Przed myciem najgorzej było na 4cyl. korekta +0,80, BIP 30-40. Reszta względnie
Na końcówkach pojawiły jakieś napisy. Przed myciem była czarna skorupa
AWX 175KM/380NM
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Generalnie to najpierw siadły gumki. Wymieniłem wszystkie.
Później 4ty wtryskiwacz mi szwankował wiec go wymontowałem i wrzuciłem do pożyczonej myjki. Takiej najprostszej - kosmetycznej z płynem. Napier testowałem na biżuterii, narzędziach itd.... odważyłem się i wrzuciłem pompkę. Poprawa była natychmiastowa.
Rok później przez głupotę pękła mi głowica. Skoro i tak musiałem znów wyrwać pompki, dać nowe gumki to kupiłem 2L myjkę z AliExspress.
Płyn. Rozlałem go z woda mineralna wg instrukcji, później dodałem trochę IPA.
![Obrazek]()
Nic nie zaślepiłem, porostu wrzuciłem. Płyn ma właściwości antykorozyjne.
![Obrazek]()
Pompki się nie mieszczą w całości, wiec obracałem do góry nogami.
Generalnie 2x myłem. 4x po 15min (czyli 2x były do góry nogami i 2x nogami do dołu
Płyn po godzinie był czarny.
Wrzuciłem na noc do ropy bo nie miałem czasu...
Nastopnego dnia znalem nowy płyn o mniejszym starzeniu i myłem 2x po 10min.
Pierwsza myjka i mycie wtrysków z mercedesa. Przed i po w płynie.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
pompki po myciu
![Obrazek]()
końcówka przed myciem
![Obrazek]()
Generalnie pompki po umyciu wpadają w niebieskawy kolor, napisy na cewkach robią się srebrne, a nie brązowe
![Obrazek]()
Auto po zabiegu pracuje o wiele lepiej, ciszej, miękko. Spalanie jakby trochę spadło.
Myślałem ze to bardziej zasługa nowej głowicy, ale taki sam manewr robiłem u kumpla w 1,9pd i były takie same odczucia subiektywne. Obiektywnie VCDS pokazał jeszcze bardziej wzorowe parametry.
Po czyszczeniu warto zalać do baku olej 2T. Dobrze smaruje, czyści. Użyłem Valvoline durabland 2T.
Na bak 60-70L ropy - 300ml .
Jak zacząłem to stosować.... to już nie przestałem i zalewam 2T do drugi bak.
PS
moc myjki... EGR wymyty w 10min
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Później 4ty wtryskiwacz mi szwankował wiec go wymontowałem i wrzuciłem do pożyczonej myjki. Takiej najprostszej - kosmetycznej z płynem. Napier testowałem na biżuterii, narzędziach itd.... odważyłem się i wrzuciłem pompkę. Poprawa była natychmiastowa.
Rok później przez głupotę pękła mi głowica. Skoro i tak musiałem znów wyrwać pompki, dać nowe gumki to kupiłem 2L myjkę z AliExspress.
Płyn. Rozlałem go z woda mineralna wg instrukcji, później dodałem trochę IPA.
Nic nie zaślepiłem, porostu wrzuciłem. Płyn ma właściwości antykorozyjne.
Pompki się nie mieszczą w całości, wiec obracałem do góry nogami.
Generalnie 2x myłem. 4x po 15min (czyli 2x były do góry nogami i 2x nogami do dołu

Wrzuciłem na noc do ropy bo nie miałem czasu...
Nastopnego dnia znalem nowy płyn o mniejszym starzeniu i myłem 2x po 10min.
Pierwsza myjka i mycie wtrysków z mercedesa. Przed i po w płynie.
pompki po myciu
końcówka przed myciem
Generalnie pompki po umyciu wpadają w niebieskawy kolor, napisy na cewkach robią się srebrne, a nie brązowe
Auto po zabiegu pracuje o wiele lepiej, ciszej, miękko. Spalanie jakby trochę spadło.
Myślałem ze to bardziej zasługa nowej głowicy, ale taki sam manewr robiłem u kumpla w 1,9pd i były takie same odczucia subiektywne. Obiektywnie VCDS pokazał jeszcze bardziej wzorowe parametry.
Po czyszczeniu warto zalać do baku olej 2T. Dobrze smaruje, czyści. Użyłem Valvoline durabland 2T.
Na bak 60-70L ropy - 300ml .
Jak zacząłem to stosować.... to już nie przestałem i zalewam 2T do drugi bak.
PS
moc myjki... EGR wymyty w 10min

AWX 175KM/380NM
Przekonałeś mnie, myjkę zamawiam bo ostatnio jak skubałem śrubokrętem EGR to myślałem, że szalu dostanę .Dzięki.
A propos mojego tematu to wymieniłem wtrysk nr 4 ( ten najlbliżej kabiny bo podobno układ paliwowy jest tak w tych silnikach zbudowany, że brud jako pierwszy tam się właśnie dostaje) i auto chodzi jak wcześniej i nie ma problemów z odpalaniem.
A propos mojego tematu to wymieniłem wtrysk nr 4 ( ten najlbliżej kabiny bo podobno układ paliwowy jest tak w tych silnikach zbudowany, że brud jako pierwszy tam się właśnie dostaje) i auto chodzi jak wcześniej i nie ma problemów z odpalaniem.