Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AVF 1.9 131 KM] problemu z odpalaniem

Silniki wysokoprężne
driver77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 lut 2012, 18:13
Imię: Krzysiek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: opolskie

Post autor: driver77 » 16 paź 2015, 00:01

Długo trwała walka w szukaniu przyczyny, ale w końcu udało się. Uszkodzona pompa paliwa wbudowana w vacum. Pomimo że Vacum ok i paliwa także ok -mierzone zegarem to jednak nie było to miarodajne wystarczająco. Na próbe wziąłem ze szrotu używana inną vacum. Wykręciłem moją i obydwie do porownania na stół. Co mnie zdziwiło,że w mojej ten wypust co wchodzi na wałek rorządu kręci się z lekkim oporem w koło. Natomiast pompy ze szrotu palcami nie da rady ruszyć, kombinerkami trza użyć znacznej siły. Więc z obawami czy tak ma być wkrecam tą używkę. Wiadomo zapalić nie chciał bo zapowietrzony,ale plak jako wspomagacz pomógł. auto od tygodnia pali na dotyk z rana w południe,po kilku dniach stania. Po rozebraniu mojej starej wewnątrz wytarły się elementy tłoczące. I pomimo iż zegar na wolnych i wysokich obr pokazywał ze jest OK, to podczas rozruchu pompa nie była w stanie zrobić ciśnienia. Ale wszystko zależało od tego jak w danej sytuacji ułożone były elementy wewnątrz.
Zużyte elementy jak na filmie od 6 min 42 sek (ten mechanizm ze sprężynkami).


Dzięki wszystkim za szczere chęci pomocy i zainteresowanie tematem.

slavo18035 usunięty

[ AVF 1.9 131 KM] problemu z odpalaniem

Post autor: slavo18035 usunięty » 17 maja 2018, 13:05

Cześć ,
Problem z brakiem odpalania nie jest za każdym razem. Występuje jak auto postoi z jeden dzień bez jazdy i wtedy przy próbie rozruchu na chwilę zaskoczy i zaraz zgaśnie. Potem muszę popilować go z 10 sek i odpala. Jak silnik jest rozgrzany odpala od razu.

Pompa paliwa została wymieniona, filtr paliwa również , jakieś sugestie ?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 20:11 przez slavo18035 usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 maja 2018, 13:06

Paliwo na pewno się nie cofa?

slavo18035 usunięty

Post autor: slavo18035 usunięty » 17 maja 2018, 13:19

No to jest właśnie pytanie. Czy w tym modelu jest jakiś zawór uniemożliwiający cofanie się paliwa ? Co może być tego przyczyną ?

kamil9651
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 17 paź 2015, 21:00
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9651 » 18 maja 2018, 12:20

Odepnij waz ten co idzie z baku do filtra paliwa, po przekreceniu zaplonu powinna leciec ropa

slavo18035 usunięty

Post autor: slavo18035 usunięty » 19 maja 2018, 07:23

Dzięki, sprawdzę ten wężyk od pompy ale moim zdaniem gdzieś może się układ zapowietrzać i dlatego paliwo się cofa ?

Drugi problem który mam to drgania silnika a w rezultacie też skrzyni przy niskich obrotach 1500 - 2000. Drgania są tylko w czasie przyspieszania i aby znikly muszę zrobić redukcję o bieg niżej. Wymioniono dwumas w komplecie ze sprzęgłem i wszystkie poduszki ( silnik + skrzynia ). Efektu na plus brak . Dodam,że auto pali trochę więcej ale mocy i przyspieszenia ma tyle samo. Przebieg jest już znaczny bo bilski 400 tyś. Olej zmieniany co 10 tyś na full syntetyk ( i go nie bierze ) , filtry też co 10 tyś. Jakieś pomysły ?

kamil9651
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 17 paź 2015, 21:00
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9651 » 19 maja 2018, 10:06

Sprawdz kompem dawki wtrysku kanaly 13, 18 i 23

slavo18035 usunięty

Post autor: slavo18035 usunięty » 30 maja 2018, 18:07

W przyszlym tyg dam znać, po badaniu, narazie dzięki ;)

Jak by co macie namiary na kogoś kto porządnie regeneruje pompo - wtryski w okolicach Gdańska czy zostaje mi tylko nowy zestaw ?

[ Dodano: 2018-05-30, 18:07 ]
W kompie wyszlo, że dawki na jednym z wtrysków są poza normą. Te, które mam to nr części 038130073BA co zalecacie. Kupić używkę czy regenerować ?

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 03 cze 2018, 20:41

Mi to wygląda na nieszczelne gumki na pompkach.

u mnie tak były wyświechtane. Podejrzewam ze były jeszcze oryginalne
Obrazek
AWX 175KM/380NM

slavo18035 usunięty

Post autor: slavo18035 usunięty » 04 cze 2018, 20:51

Gumki zaraz po wyjęciu wtrysku wymieniłem ale nie były fatalne. Mimo to wymieniłem cały zestaw i nic nie dało. Włożyłem inny wtrysk na podmiankę ( też trafiony ale nie tak mocno jak ten wyjęty) i tak myślę czy ktoś próbował moczyć wtrysk ( do wysokości wlotów paliwa ) w rozpuszczalniku ?

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 06 cze 2018, 00:49

Moczenie z ropie nic nie da, w rozpuszczalniku to tak średnio.

Moje wrzuciłem do myjki ultradźwiękowej. Takiej zwyklej chińskiej z Alie. za ok 250zł + najtańszy płyn z neta. Ledwo się mieściły wiec je obracałem.
Obrazek

Korekty wyrównały się do zera. Czasami wskoczy na +/- 0,10mg, Przed myciem najgorzej było na 4cyl. korekta +0,80, BIP 30-40. Reszta względnie
Obrazek

Na końcówkach pojawiły jakieś napisy. Przed myciem była czarna skorupa
Obrazek
AWX 175KM/380NM

slavo18035 usunięty

Post autor: slavo18035 usunięty » 06 cze 2018, 07:34

Czyli sposób jest, jaki płyn do myjki trzeba zastosować ? Czy a jeśli to jak zabezpieczałeś gniazda przed płynem dla wtyków w pompowtryskach ? Jak długo czyściłeś i jakiej pojemności w ml masz myjkę ?

Problem z odpalaniem sie rozwiązał bo był spwodowany właśnie tym wtryskiem.

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 07 cze 2018, 19:24

Generalnie to najpierw siadły gumki. Wymieniłem wszystkie.
Później 4ty wtryskiwacz mi szwankował wiec go wymontowałem i wrzuciłem do pożyczonej myjki. Takiej najprostszej - kosmetycznej z płynem. Napier testowałem na biżuterii, narzędziach itd.... odważyłem się i wrzuciłem pompkę. Poprawa była natychmiastowa.

Rok później przez głupotę pękła mi głowica. Skoro i tak musiałem znów wyrwać pompki, dać nowe gumki to kupiłem 2L myjkę z AliExspress.

Płyn. Rozlałem go z woda mineralna wg instrukcji, później dodałem trochę IPA.
Obrazek

Nic nie zaślepiłem, porostu wrzuciłem. Płyn ma właściwości antykorozyjne.
Obrazek

Pompki się nie mieszczą w całości, wiec obracałem do góry nogami.
Generalnie 2x myłem. 4x po 15min (czyli 2x były do góry nogami i 2x nogami do dołu :) Płyn po godzinie był czarny.
Wrzuciłem na noc do ropy bo nie miałem czasu...
Nastopnego dnia znalem nowy płyn o mniejszym starzeniu i myłem 2x po 10min.

Pierwsza myjka i mycie wtrysków z mercedesa. Przed i po w płynie.
Obrazek
Obrazek

pompki po myciu
Obrazek

końcówka przed myciem
Obrazek

Generalnie pompki po umyciu wpadają w niebieskawy kolor, napisy na cewkach robią się srebrne, a nie brązowe
Obrazek

Auto po zabiegu pracuje o wiele lepiej, ciszej, miękko. Spalanie jakby trochę spadło.
Myślałem ze to bardziej zasługa nowej głowicy, ale taki sam manewr robiłem u kumpla w 1,9pd i były takie same odczucia subiektywne. Obiektywnie VCDS pokazał jeszcze bardziej wzorowe parametry.

Po czyszczeniu warto zalać do baku olej 2T. Dobrze smaruje, czyści. Użyłem Valvoline durabland 2T.
Na bak 60-70L ropy - 300ml .
Jak zacząłem to stosować.... to już nie przestałem i zalewam 2T do drugi bak.

PS
moc myjki... EGR wymyty w 10min :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
AWX 175KM/380NM

slavo18035 usunięty

Post autor: slavo18035 usunięty » 08 cze 2018, 10:38

Przekonałeś mnie, myjkę zamawiam bo ostatnio jak skubałem śrubokrętem EGR to myślałem, że szalu dostanę .Dzięki.
A propos mojego tematu to wymieniłem wtrysk nr 4 ( ten najlbliżej kabiny bo podobno układ paliwowy jest tak w tych silnikach zbudowany, że brud jako pierwszy tam się właśnie dostaje) i auto chodzi jak wcześniej i nie ma problemów z odpalaniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl