[A6 C5 2,5TDi Q]Problem ze spalaniem,zawieszeniem i skrzynią
[A6 C5 2,5TDi Q]Problem ze spalaniem,zawieszeniem i skrzynią
Witam kolegów - prosze o pomoc!
Sytuacja wygląda następująco.... kruszynka to 2,5 TDi Q. tiptronic.
a problemy to:
1. wydaje mi sie ze jest troche za duze spalanie, wielu mechaników patrzylo juz na autko ale nie potrafia mi pomoc. po miescie pali okolo 16 na trasie 9 (to sa pomiary jazdy bez klimy i spokojnej jeździe do 120km/h - FIS), czytajac inne posty to z ktorych wynika to jest to srednio o 2 litry za duzo. Na baku robię około 450-490 km. Podobno jak był kiedyś problem z zapowietrzaniem sie to serwis demontował bak i coś tam sprawdzał, dlatego nie wiem czy wskaźnik paliwa jest wiarygodny, ale gdy tylko zapala się księgowy tankuję. W motorze zostalo juz prawie wszystko wymienione tzn: 2xrobiony rozrzad (wymiana głowic :lol: ), pompa wody, wtrysk sterujący, regenerowana turbinka, wszystkie chłodnice, alternator. 6 razy bylem na komputerze w serwisie i u mechanika, ale wszyscy twierdza ze jest ok, byl tylko poprawiony kat wtrysku bo autko nie chcialo z rana (na zimno) zapalac odrazu. prosze o pomoc, bo przy zapowiedziach ze zaniedlugo ropka ma kosztowac 4,3 to jazda bedzie jak rolcem :roll: . Wiem że temat spalania był juz wielokrotnie podejmowany ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Autko było sprawdzane na komputerach ale chyba fachmani nie wiedzieli gdzie co znależć, również nie mogli mi powiedziec czy przepływka i turbinka dobrze pracuje.
Resztę usunąłem ponieważ to nie ten dział! Tutaj opisujemy wyłącznie problemy związane z silnikiem
Czy jest ktoś na forum z Bielska lub okolic, który ma wiedzę na tematy (i może na VAGa i zna sie na nim) które mnie gnębią. Chciałbym sie spotkac i naocznie pokazac co jest grane.
Bardzo dbam o autko, przeglądy robione co 13k km, wszystko co jest potrzebne jest wymieniane.
Jeżeli możecie to pomóżcie!
Pozdrawiam
Marek
Sytuacja wygląda następująco.... kruszynka to 2,5 TDi Q. tiptronic.
a problemy to:
1. wydaje mi sie ze jest troche za duze spalanie, wielu mechaników patrzylo juz na autko ale nie potrafia mi pomoc. po miescie pali okolo 16 na trasie 9 (to sa pomiary jazdy bez klimy i spokojnej jeździe do 120km/h - FIS), czytajac inne posty to z ktorych wynika to jest to srednio o 2 litry za duzo. Na baku robię około 450-490 km. Podobno jak był kiedyś problem z zapowietrzaniem sie to serwis demontował bak i coś tam sprawdzał, dlatego nie wiem czy wskaźnik paliwa jest wiarygodny, ale gdy tylko zapala się księgowy tankuję. W motorze zostalo juz prawie wszystko wymienione tzn: 2xrobiony rozrzad (wymiana głowic :lol: ), pompa wody, wtrysk sterujący, regenerowana turbinka, wszystkie chłodnice, alternator. 6 razy bylem na komputerze w serwisie i u mechanika, ale wszyscy twierdza ze jest ok, byl tylko poprawiony kat wtrysku bo autko nie chcialo z rana (na zimno) zapalac odrazu. prosze o pomoc, bo przy zapowiedziach ze zaniedlugo ropka ma kosztowac 4,3 to jazda bedzie jak rolcem :roll: . Wiem że temat spalania był juz wielokrotnie podejmowany ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Autko było sprawdzane na komputerach ale chyba fachmani nie wiedzieli gdzie co znależć, również nie mogli mi powiedziec czy przepływka i turbinka dobrze pracuje.
Resztę usunąłem ponieważ to nie ten dział! Tutaj opisujemy wyłącznie problemy związane z silnikiem
Czy jest ktoś na forum z Bielska lub okolic, który ma wiedzę na tematy (i może na VAGa i zna sie na nim) które mnie gnębią. Chciałbym sie spotkac i naocznie pokazac co jest grane.
Bardzo dbam o autko, przeglądy robione co 13k km, wszystko co jest potrzebne jest wymieniane.
Jeżeli możecie to pomóżcie!
Pozdrawiam
Marek
Ostatnio zmieniony 21 maja 2009, 13:26 przez lisek, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Po pierwsze to musiałbyś rospisać ten temat na 3 osobne i zamiescic w odrebnych działach bo w tym wypadku to nie wiem czy mody ci go nie usuną ,ale puki co to powiem co wiem
Wi dze ze juz dośc sporo zainwetstowałeś w swoja
ile dolewasz tego paliwa bo w zbiornik wchodzi 70L i te spalanie jest faktycznie za wysokie w/g tego co ci pokazuje .Z tegio co widze to masz taki sam motorek jak u mnie i mi tyle palił tylko w zimie na nie dogrzanym silniku.
ad 2.
sprwadz na wklejce w kodach wyposażenia jakie masz seryjne zawieszenie a to juz duzo powie
ad3.
nie wypowiem sie bo moj tip chodzi jak narazie najlepiej z całego auta
ale dziwna oznaka i dobrze by było podpiąc Vaga i błędy wrzocic na forum
Normalnie to nie przekracza 13 :mrgreen:

Wi dze ze juz dośc sporo zainwetstowałeś w swoja
Ad1lisek pisze:kruszynka to 2,5 TDi Q. tiptronic
.lisek pisze:nie wiem czy wskaźnik paliwa jest wiarygodny, ale gdy tylko zapala się księgowy tankuję
ile dolewasz tego paliwa bo w zbiornik wchodzi 70L i te spalanie jest faktycznie za wysokie w/g tego co ci pokazuje .Z tegio co widze to masz taki sam motorek jak u mnie i mi tyle palił tylko w zimie na nie dogrzanym silniku.
ad 2.
sprwadz na wklejce w kodach wyposażenia jakie masz seryjne zawieszenie a to juz duzo powie

ad3.
nie wypowiem sie bo moj tip chodzi jak narazie najlepiej z całego auta


Normalnie to nie przekracza 13 :mrgreen:
Po pierwsze dziekuje za zainteresowanie moja sprawa, a po drugie:
1.
ale generalnie jak zatankuje za 100 przy obecnej cenie - 3,45zł/l przejeżdzam ok. 200km, naprawde staram sie juz jezdzic bardzo bardzo ekonomicznie, bo nie wiem co jest grane.
2.
3.
Teraz pytanko techniczne, bywasz moze w okolicach Bielska-Białej??
Pozdrawiam
Marek
1.
hmm... dziwne ale mnie zawsze wchodzi prawie 80l....wiec nie wiem co jest grane....nie sadze aby na stacjach oszukiwali, tankowalem na kilku.Voytec pisze:ile dolewasz tego paliwa bo w zbiornik wchodzi 70L i te spalanie jest faktycznie za wysokie w/g tego co ci pokazuje .Z tegio co widze to masz taki sam motorek jak u mnie i mi tyle palił tylko w zimie na nie dogrzanym silniku.
ale generalnie jak zatankuje za 100 przy obecnej cenie - 3,45zł/l przejeżdzam ok. 200km, naprawde staram sie juz jezdzic bardzo bardzo ekonomicznie, bo nie wiem co jest grane.
2.
a gdzie znajdę tą wklejkę i gdzie znajdę opis tych danych. Jakie ty masz sprężyny... czy je wymieniałeś, czy wogole sie je wymienia??Voytec pisze:ad 2.
sprwadz na wklejce w kodach wyposażenia jakie masz seryjne zawieszenie a to juz duzo powie
3.
kilka razy gość mi podpinal Vaga ale nic nie wychodzilo, nie wiem czy sprawdzal wogole skrzynie....Voytec pisze:nie wypowiem sie bo moj tip chodzi jak narazie najlepiej z całego auta ale dziwna oznaka i dobrze by było podpiąc Vaga i błędy wrzocic na forum
Teraz pytanko techniczne, bywasz moze w okolicach Bielska-Białej??
Pozdrawiam
Marek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Ja wlewam ok 70L i byc moze ze jeszcze tam 10 jest
Wklejka jest w bagazniku koło koła zapasowego ale powinieneś mieć rownież w książce serwisowej
http://www.audiklub.org/images/optcodes.jpg
U mnie wyglada to tak po czesci
6XJ = Lusterko wewnetrzne, przyciemniane automatycznie,
1KD = Hamulce tarczowe tył
J1G = Akumulator 450a (92ah)
1LT = Hamulce tarczowe przod
1AT = Elektroniczny program stabilizujÂĄcy
1BE = Pakiet zawiesz. komfortowe podwozie-
3FA = Bez wkładu dachu (dach pełny)
5MZ = Kierownica drewn. do poduszki bezp. drzewo orzech blyszczacy
7X2 = UltradÂŹwięk. układ pomocy przy parkowaniu
0JL = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 11
T5T = 6-cylindrowy silnik wysokoprezny (diesel) 2,5 ltr. litera kodowa
3NZ = Oparcie tylne dzielone
8JG = Reflektor halog. potrójny z lampÂĄ wyładow.('ksenon')
Poszukaj na naszym forum osoby o nicku Piotruś on jest chyba bliżej Ciebie i się z nim umów na diagnostyke.
poz

Wklejka jest w bagazniku koło koła zapasowego ale powinieneś mieć rownież w książce serwisowej

http://www.audiklub.org/images/optcodes.jpg
U mnie wyglada to tak po czesci
6XJ = Lusterko wewnetrzne, przyciemniane automatycznie,
1KD = Hamulce tarczowe tył
J1G = Akumulator 450a (92ah)
1LT = Hamulce tarczowe przod
1AT = Elektroniczny program stabilizujÂĄcy
1BE = Pakiet zawiesz. komfortowe podwozie-
3FA = Bez wkładu dachu (dach pełny)
5MZ = Kierownica drewn. do poduszki bezp. drzewo orzech blyszczacy
7X2 = UltradÂŹwięk. układ pomocy przy parkowaniu
0JL = Klasa masy pojazdu os przednia >> zakres mas: 11
T5T = 6-cylindrowy silnik wysokoprezny (diesel) 2,5 ltr. litera kodowa
3NZ = Oparcie tylne dzielone
8JG = Reflektor halog. potrójny z lampÂĄ wyładow.('ksenon')
Poszukaj na naszym forum osoby o nicku Piotruś on jest chyba bliżej Ciebie i się z nim umów na diagnostyke.

poz
WITAM
Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz
a jedno pytanko ile wchodzi litrów do Twojego baku?? mnie prawie 80 !, czy mozesz mi odpowiedziec na pytanie czy miales/masz podobne wrazenia jezeli chodzi o silnik, zawieszenie i spalanie?? Ile robisz km na pelnym baku, przy jakiej predkosci i jaki rodzaj trasa/miasto??Szpinak pisze:Mam takie same autko ja ty i tez wydawało mi sie ze spalanie za duze według komputera oczywiscie... Wiec postanowilem zalac pod korek zrobic troche kilometrów i znowu zalac ku mojemu zaskoczeniu średnio komp podawał 1.5 L wiecej .
Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz
Witam Piotrze! Dziekuje za odpowiedz.Piotruś pisze:Lisek - seryjny Allroad (a więc cholernie ciężkie A6 o wadze bliskiej 2 ton) 2,5TDi z tiptronikiem, rzadko używany na polskich drogach ale kiedy już, to w takiej konfiguracji tras (pomiędzy tankowaniami):
- ok. 30% Wisła - Kubalonka - Salmopol
- ok. 30% Wisła - ÂŚląsk
- 10% "po gazety" (ale unikam krótkich wycieczek z zimnym V6 jak ognia)
- pozostałe (ok. 20%) to "wycieczki" po centrum Katowic, Chorozwa, etc.
Jeżdźę całkiem normalnie - relatywnie dynamicznie ale oczywiscie nie tak jak ślaska ekipa robi to na spotach i zasadniczo nawet zimą nie wykraczam poza 9,5 średniego spalania na 100 km oczywiście ... .
Kiedy mocno się staram (lub nie jeżdżę po naszych najładniejszych na świecie górach) - schodzę poniżej 9 litrów bez żadnych sztuczek.
Przypominam - prawie 2 tony wagi + tip + quattro i dlatego jako zwykły użytkownika uważam, że osoby którym "spala więcej" poprostu mają "coś popsute" i koniecznie należałoby to naprawić ... .
Ale do tematu... ja również uważam ze coś jest nie tak. Jak kupiłem autko z niemcowni 4-lata temu, to trasa Skoczów-Bielsko-miasto-Bielsko-Skoczów, wychodziało niecał 9l/100km z fisa, po licznych usługach serwisowych w najgorszym serwisie jaki znam czyli INTERWELM zaczeło sie z autkiem dziwnie dziać... może kiedyś opiszę jak mnie potraktował ten serwis...bo to opowieść do browara :lol: ale na poważnie od tego momentu cały czas coś jest nie tak :-x . Szukam miłośnika, który przede wszystkim zna sie na VAG-u (bo gdzie tylko byłem - a byłem juz chyba na 15 podpięciach) wszyscy twierdza, ze autko chodzi zaj.....cie... i ze tak musi palic... i tak jeździć. Do nikogo nie dociera ze było o wiele lepiej... Juz sam nie wiem, czy to może przez wymienione głowice, regenerowaną pompe wody, reg. turbinke .... nie mam pojęcia ... a uwielbiam to autko i dlatego staram sie rozwiązać ten problem... Jeszcze raz Piotrze dziekuje za pomoc, być może kiedyś spotkamy sie w Centrum Europy = PODBESKIDZIE

Pozdrawiam i życzę miłego dnia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:24
- Imię: Smotek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 155KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Dołączam się do tematu bo mam taki sam objaw, a mianowicie spalanie wzrosło mi do 16-17L po mieście przy spokojnej jeździe dzieje się tak od miesiąca jeszcze w maju robiłem na pełnym baku ok 550km a teraz zaledwie 430km zalewam do pełna a wskaźnik paliwa nie dochodzi do końca jak by nie był pełny bak!!! A jest na pewno! O co tu chodzi z tym spalaniem czemu z dnia na dzień tak wzrosło macie jakieś pomysły???
zamiast krwi benzyna, zamiast serca turbina:-)