Witam,
od pewnego czasu walcze z moim N75 i N18 bo (chyba) nie działają. Dzisiaj je wyczyściłem itd. ale mam jedno (może głupie) pytanie: czy jak sprawdzam czy jest w wężyku od EGRa podciśnienie to w jakich warunkach to powinieniem robić? Tzn. czy samochód powinien byc rozgrzany do 90 stopni, czy może być na zimnym? Czy powinienem czuć zassysanie z wężyka od razu po odpaleniu auta czy po jakimś czasie? A może żeby zassysało trzeba dodawać gazu? Bo generalnie, póki co, to niestety podciśnienia nie ma.
Dzięki za pomoc!
[ AFB 2.5 150 KM] Problem z zaworami N75 i N18.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 kwie 2009, 13:04
- Lokalizacja: Rybnik
Siemka
Auto nie koniecznie musi byc rozgrzane do 90st. Jeśli chcesz sprawdzic czy jest podcisnienie na wezyku przy zaworze EGR najlepiej wejdz w VAG'u na grupe MS 003 i nastepnie przejdz w BS'y i podcisnienie powinno cyklicznie sie pojawiac i znikac
A jesli nie masz kabelka zeby sie polaczyc, to wydaje mi sie ze jesli autko bedzie zagrzane i pracowalo na wolnych, zaraz po przejazdzce to cisnienie w wezyku powinno byc conajmniej wyczuwalne

Auto nie koniecznie musi byc rozgrzane do 90st. Jeśli chcesz sprawdzic czy jest podcisnienie na wezyku przy zaworze EGR najlepiej wejdz w VAG'u na grupe MS 003 i nastepnie przejdz w BS'y i podcisnienie powinno cyklicznie sie pojawiac i znikac

A jesli nie masz kabelka zeby sie polaczyc, to wydaje mi sie ze jesli autko bedzie zagrzane i pracowalo na wolnych, zaraz po przejazdzce to cisnienie w wezyku powinno byc conajmniej wyczuwalne

Jeżeli chodzi o logi to wygladaja one w grupi 003 tak: http://vaglog.rtnet.pl/mm.maciak_65052.html i teraz pytanie: jak jest "Off" to pokazuje 100,6, czyli że jest ciśnienie? czy go nie ma? A jak jest "On" to jest 0,0 tzn. ze nie ma ciśnienia czy że EGR nie chce ruszyć? Bo czyściełm i EGR i zaworki, nie wiem czy musze jeszcze raz rozbierać EGRa czy to winna braku podciśnienia...
Z logów wynika, że twój zawór EGR nie działa - nie przełącza się. Wartości 0 i 100% pokazują sterowanie elektryczne zaworu a nie jak się otwiera. Odepnij wężyk od zaworu EGR i włącz BS 003. Przyłóż palec do końca wężyka i sprawdż czy w rytm zmian ON/OFF w logu, w węzyku pojawia się i znika podciśnienie. Jeśli tak będzie, to znaczy że zaworek jest sprawny, a uszkodzony jest zawór EGR. Jeśli w węzyku cały czas będzie podciśnienie albo nie będzie go wcale, to znaczy, że uszkodzony jest zaworek. Upewnij się jeszcze, czy nie masz zamienionych wężyków lub wtyczek na zaworkach.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
- lightfighter87
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
- Lokalizacja: Rzeszów
A czy na przykład uszkodzenie jednego z zaworków będzie rzutowało na całość
? tzn. zamieniłem wężyk turbo od n75 do n18 bo na tamtym auto w ogóle nie chciało przyspieszać. Jak wiadomo zaworki są połączone ze sobą.
I jeszcze na koniec czy wtyczki które znajdują się nad zaworkami mają iść w taki sposób: szara do szarej, czarna do czarnej
?

I jeszcze na koniec czy wtyczki które znajdują się nad zaworkami mają iść w taki sposób: szara do szarej, czarna do czarnej

tak właśnie ma być. Jeżeli masz uwalony N18 to po przełączeniu wtyczek i wężyków przy gruszce i egr powinien działać egr a turbo nie, ewentualnie jeśli są oba walnięte to nic sięnie zmieni.lightfighter87 pisze:I jeszcze na koniec czy wtyczki które znajdują się nad zaworkami mają iść w taki sposób: szara do szarej, czarna do czarnej ?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !