Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[audi a6 2,5 tdi 1999]problem z odpaleniem ciepłego silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
plama8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 sie 2009, 19:39
Lokalizacja: gizycko

[audi a6 2,5 tdi 1999]problem z odpaleniem ciepłego silnika

Post autor: plama8 » 14 sty 2010, 20:18

witam i pozdrawiam wszystkich serdecznie mam problem z moim a6 2,5 tdi 1999rok mianowicie jak sie nagrzeje tak mniejwiecej 80 stopni to niechce palic tz pali ale długo musze krecic co to moze byc . bylem u mechanika podlączyl mi komputer i wykazalo ze pompa paliwa w zbiorniku nie pracuje a mianowicie problemy z podaniem paliwa wiec zrobilmi to niby jakis czujnik tam byl zepsuty wiec go jakos obszedl , no i pompa chodzi bo nawet słuchalem i dziale ale dalej nie pali co jeszcze na kompie wykazalo ze niby wszystkie parametry są ok tkie jak pompa sprawdzona jest ok tylko jakies czujniki na poduszkach od silnika są padniete ale to chyba niema znaczenia no jest jeszcze cos turbina dziala w 65% niewiem jak to jest ale mi sie wydaje ze cos jest nietak z turbo poniewaz ma dziure tak od 800 do 1800 obrotów/min daje mu w pedal a on nic slabiutko . prosze pomuzcie mi bo sie nieznam za dobrze a niewiem co mam zrobic a i jeszcze jedno mam chyba padniety termostat bo jak jechalem ostatnio 2000 km i mruz byl taki 17 stopni to temperatura nie skoczyla na 90 no ale to chyba niema nic wspulnego z odpalaniem dzieki za jakąkolwiek pomoc <piwo>
Ostatnio zmieniony 17 sty 2010, 20:31 przez plama8, łącznie zmieniany 1 raz.
audi i tylko audi

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 14 sty 2010, 20:27

Kolego wyglada na to ze twoje auto bedzie potrzebowalo dobrego mechanika :-|
Co do odpalania to moze byc kilka powodow,zapowietrzanie sie pompy paliwa sama pompa takze kat wtrysku i wiele innych.
Musial bys zrobic logi statyczne na poczatek i poprosic na forum o weryfikacje pozniej dynamiczne i bedziesz mial diagnoze co dolega twojej maszynie ;-)
Pozcytaj troche a dowiesz sie tu prawie wszystkiego .Trafiles we wlasciwe miajsce ;-)

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 14 sty 2010, 21:55

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

plama8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 sie 2009, 19:39
Lokalizacja: gizycko

Post autor: plama8 » 15 sty 2010, 15:50

no dzieki koledzy za szybką odpowiedz na moje pytanko mam jeszcze cos do opisania mialem taki przypadek tej zimy byl mróz -_19 stopni i zaszlem rano odpalil oczywiscie bez wiekszego problemu ale pochodzil troszke i zgasl, wiec pomyslalem ze paiwo zamarzlo wiec zaciagnole na garaz ogrzewany postal moze z 2 godzinki i co dalej nie pali wiec poluzowalem przewody od wtryskiwaczy i bylo tam powietrze , powiedzcie mi koledzy czy to normalne przy zamarzniecu czy to moze ma jakis związek z wczesniejszym pytaniem . sorki za takie pytania ale ale nie spieszy mi sie z tą wymiana vp44 dieki za podpowiedz
audi i tylko audi

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 15 sty 2010, 19:28

to raczej normalne, że zgasł. Jak zamarzło paliwo w filtrze to wciągnął paliwo z przewodu i jak zabrakło to zgasł. Czeka cię odpowietrzenie poszukaj jest tu na forum opisane przez kolegę Piotrusia.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Bogdan71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 wrz 2008, 21:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bogdan71 » 15 sty 2010, 20:43

Tylko skąd powietrze w układzie?
A gdy gasisz auto to przecierz odcinasz paliwo i co powietrza nie ma ...
Audi vor allen

plama8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 sie 2009, 19:39
Lokalizacja: gizycko

Post autor: plama8 » 15 sty 2010, 23:31

do Bogdan71 własnie tu jest moje pytanie czy to normalne przy zamarznieciu . a moze to sie dzieje caly czas tylko nigdy wczesniej tego nie sprawdzalem , ale czy to mozliwe przeciez by codziennie nie odpalał no tak czy nie? a moze poprostu jest lekko zapowietrzony i dlatego ciezko pali , no ale tu znowu pytanie czy jak tak to tylko jak jest cieply? dziwne rzeczy mi sie dzieją
audi i tylko audi

Bogdan71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 wrz 2008, 21:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bogdan71 » 16 sty 2010, 10:19

Zdejmij górną pokrywe silnika
rozgrzej silnik
zgaś i odczekaj np:3 godź
próbuj zapalić jeśli nie chce odpuść
zdejmij wtyczkę od czujnika wody
spróbuj odpalić
jeżeli zapali bez problemu załóż wtyczke
napisz na pv to powiem co dalej robić ;-)
Audi vor allen

plama8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 sie 2009, 19:39
Lokalizacja: gizycko

Post autor: plama8 » 16 sty 2010, 12:12

dieki serdeczne bede próbowal jak juz bede cos wiedzial to dam znać <piwo>
audi i tylko audi

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 16 sty 2010, 14:28

U mnie jakiś czas temu pojawił sie problem przy odpalaniu na ciepłym silniku tzn. rozgrzany do temp. 90st po dluższej jeździe. Zimny, letni i tak do 70st. palił elegandzko. Podjechałem kontrolnie do mechanika zeby sprawdził czy kat wtrysku itp. jest wporządku, podpią swoj megatotalwypas komputer popuścił jakieś śróbki w kole pasowym pompy, lekko dygną najpierw w lewo coś tam odczytał na kompie, pozniej w prawo i dokręcił. Przy okazji wymieniłem też wszystkie wężyki przelewowe Multi Fuel GATES Auto Master 3,2mm (ok. 1,5m) i pierścienie uszczelniające 6x10 bo delikatnie sie pociło przy 2 wtryskach. Nie wiem co bardziej pomogło, ale pali teraz od przysłowiowego "KOPA" w całym zakresie temperatury ;-)
Z tego co zrozumiałem stojac z boku to ten cały kat ustawia sie minimalnie jeżeli jest deko przestawiony. W przypadku wiekszej regulacji pompe nalezy wyciągnać i ustawić w specjalistycznym zakladzie. Suma sumarum, u mnie pomogło a cała procedura trwała jakies 15min.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

plama8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 sie 2009, 19:39
Lokalizacja: gizycko

Post autor: plama8 » 16 sty 2010, 15:36

no witam koledzy zrobilem tak jak mi powiedzial Bogdan71 ijak po rozgrzaniu auta zostawilem go na dwie godziny to odpalil bez problemu ale jak go znowu rozgrzalem i spróbowalem odpalic go tak po pieciu minutach to bylo dlugie krecenie wiec odpiolem czujnik temp i odpalil na dotyk wiec co dalej ? jezeli chodzi o kąt nachylenia wtrysku to jeszcze nie sprawdzalem wiec moze teraz pojade ale jeszcze eldo napisalze te wezyki przelewowe sie pocą u mnie tak jest chyba na 4ech czy to morze byc tooo moze wymienie najpierw te wezyki ale co to ma wspulnego z dziurą od 800 do 1700 obr ?
audi i tylko audi

Awatar użytkownika
jaro1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:17
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: jaro1976 » 16 sty 2010, 22:33

witam
Ja tez poprosilbym o pomoc.
Wczoraj wyjechalem z garazu, po kilometrze z silnika dostalem lekki halas , w pierwszej chwili cos w stylu szklanek zaworowych. Auto oprocz dzwieku zachowywalo sie normalnie.
Po ok 10 minutach wylaczylem silnik i juz nie odpalil . Mam go teraz w garazu, podlaczylem vag i daje blad : 17978 oraz 01376 na sterownika silnika . Nie moge sie polaczyc ze sterownikiem pompy wtryskowej, nie wiem czy to normalne?
Jezdze autem ponad rok i jak dotad nic sie nie dzialo. Przebieg, wydaje sie prawdopodobny 202 000km.
Prosze o jakies podpowiedzi.
Jaro

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 16 sty 2010, 22:50

jaro1976,
17978 (P1570) Zablokowany komputer sterujący pracą silnika - sporadycznie
- dopasować komputer J220 (lub J361) sterujący pracą silnika do elektronicznej blokady zapłonu > sprawdzić połączenia cewki czytającej immo kluczyka > sprawdzić instalację do immobilisera.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja