Witajcie. Proszę o pomoc bo brakuje mi pomysłów.
Problem definitywnie dotyczy niedoładowania.
W 011 na postoju trzymam np na 2 tys obrotów. Ciśnienie rzeczywiste zamiast rosnąć potrafi jeszcze maleć. (Kiedyś ładnie szło z zadanym)
W BS 011 przy zmianach OFF/ON zmienia się w zakresie 979 - 989, jak się przejadę i przypiłuje to wtedy jest 979 - 1009 mbar.
Sztanga zasysa się zawsze w trybie BS.
Sprawdziłem samą gruchę strzykawką - zasysa i trzyma podciśnienie.
Wymieniłem N75 na nowy.
Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia.
Wyczyszczony EGR - ale ten działa poprawnie w trybie BS.
Zauważyłem jeszcze, że są ciągłe skoki MAFu w zakresie +-15 mg/skok w odczycie. Tak jakby lekko falował przepływ powietrza. Widac to w BS 003.
Obroty stoją równiutko.
Robiłem logi. Ale zacząłem od dynamicznych. Co przekłada się na statyczne raczej poprawne. I jak na złość wygląda, po logach, że ładuje poprawnie.
Statyczne:
001 - http://vaglog.pl/log_197273.html
004 - http://vaglog.pl/log_197274.html
013 - http://vaglog.pl/log_197275.html
Basic Settings:
000 - http://vaglog.pl/log_197277.html
003 - http://vaglog.pl/log_197276.html
004 - http://vaglog.pl/log_197278.html
011 - http://vaglog.pl/log_197279.html
Dynamiczne:
001 - http://vaglog.pl/log_197286.html
003 - http://vaglog.pl/log_197281.html
004 - http://vaglog.pl/log_197283.html
008 - http://vaglog.pl/log_197287.html
010 - http://vaglog.pl/log_197288.html
011 - http://vaglog.pl/log_197284.html
001 + 004 - http://vaglog.pl/log_197280.html
003 + 011 - http://vaglog.pl/log_197282.html
011 + 010 - http://vaglog.pl/log_197285.html
003 + 008 + 011 - http://vaglog.pl/log_197289.html
Czy jak sztanga gruszki pracuje to mimo to geometria może się przycinać ? Czy to są rzeczy od siebie zależne, tzn nie rusza się sztanga - nie ruszają się kierownice.
Czy zatkany katalizator może mieć wpływ na niedoładowanie ?
Zastanawiam się jeszcze nad nieszczelnością, która zbija ciśnienie po drodze...
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
[ INNY] Problem z niedoładowaniem w 1.9 TDI
Jeżeli masz możliwość podmiany u kogoś MAFa na chwilę to spróbuj.
Możliwe, że masz gdzieś pęknięcie na jego obudowie, być może od drgań silnika powiększa się szpara i zasysa lewiznę.
Miałeś czyszczone kierownice ? Miałeś regulowaną / odpinaną sztangę ?
Kierownice mogą się zacinać delikatnie i nie zobaczysz tego po skoku sztangi.
Wtyk i kabelki do MAF trzyma dobrze ?
Możliwe, że masz gdzieś pęknięcie na jego obudowie, być może od drgań silnika powiększa się szpara i zasysa lewiznę.
Miałeś czyszczone kierownice ? Miałeś regulowaną / odpinaną sztangę ?
Kierownice mogą się zacinać delikatnie i nie zobaczysz tego po skoku sztangi.
Wtyk i kabelki do MAF trzyma dobrze ?
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy

- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Dziś zrobiłem na szybkiego dwa logi:
http://vaglog.pl/log_200555.html
http://vaglog.pl/log_200556.html
Widać, że jednak niedoładowanie jest - ale w trasie turbo działa.
![Obrazek]()
MAF w miarę OK.
Co do falowania odczytu z MAF zauważyłem, że podobnie faluje jeszcze:
w 001 dawka paliwa z 3,4 na 3,6 i napięcie g149 w zakresie 1680 - 1720 V oraz kąt wtrysku 2.0 na 2.2
O czym może świadczyć przepływ rzeczywisty 330 do zadanego 270 ? Zasysa gdzieś lewusa ? EGR by się nie do końca otwierał ?
http://vaglog.pl/log_200555.html
http://vaglog.pl/log_200556.html
Widać, że jednak niedoładowanie jest - ale w trasie turbo działa.
MAF w miarę OK.
Co do falowania odczytu z MAF zauważyłem, że podobnie faluje jeszcze:
w 001 dawka paliwa z 3,4 na 3,6 i napięcie g149 w zakresie 1680 - 1720 V oraz kąt wtrysku 2.0 na 2.2
O czym może świadczyć przepływ rzeczywisty 330 do zadanego 270 ? Zasysa gdzieś lewusa ? EGR by się nie do końca otwierał ?
U mnie z MAF jest tak : na wolnych obrotach aktualny MAF stoi w okolicy 350-400 dopóki nie muśniesz pedału gazu.Dotkniesz - ustawia się za poziomie wymaganego i tak pozostaje. To chyba prawidłowe zachowanie. Niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie.
Dokładnie to dzieje się u Ciebie w pierwszym logu 003 - w okolicach 27 sekundy.
Zrób log BS 003 i porównaj sobie z moim : http://vaglog.pl/log_200404.html
W BS 011 u mnie widać dużo wyższe ciśnienie niż u Ciebie - może sztangę masz źle wyregulowaną ? Porównaj sobie : http://vaglog.pl/log_200405.html
Widać, że reakcja turbiny jest delikatnie spowolniona - nie podaje wymaganego ciśnienia, albo kuleje wysterowanie N75 ale przecież ten masz nowy.
Możliwe, że EGR nie domyka mimo iż był czyszczony - ten kij ma dwa końce... silnik dostaje spaliny do dolotu, ale też wytworzone przez turbinę ciśnienie w dolocie umyka przez EGR w świat
Oring od strony kolektora i uszczelkę od strony rury dolotowej do EGR masz szczelne ? Może tam ucieka ?
Tak małe falowania w 001 są OK - mała dawka świadczy o tym, że silnikowi jest lekko i masz dobrze kąt synchronizacji ustawiony.
Dokładnie to dzieje się u Ciebie w pierwszym logu 003 - w okolicach 27 sekundy.
Zrób log BS 003 i porównaj sobie z moim : http://vaglog.pl/log_200404.html
W BS 011 u mnie widać dużo wyższe ciśnienie niż u Ciebie - może sztangę masz źle wyregulowaną ? Porównaj sobie : http://vaglog.pl/log_200405.html
Widać, że reakcja turbiny jest delikatnie spowolniona - nie podaje wymaganego ciśnienia, albo kuleje wysterowanie N75 ale przecież ten masz nowy.
Możliwe, że EGR nie domyka mimo iż był czyszczony - ten kij ma dwa końce... silnik dostaje spaliny do dolotu, ale też wytworzone przez turbinę ciśnienie w dolocie umyka przez EGR w świat

Tak małe falowania w 001 są OK - mała dawka świadczy o tym, że silnikowi jest lekko i masz dobrze kąt synchronizacji ustawiony.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy

- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Tak to jest normalne. Działa to na zasadzie, że na postoju kiedy EGR otwiera się (~ 100%) wpuszcza spaliny co powoduje mniejszy przepływ powietrza. Kiedy EGR się zamyka (0%), wtedy auto zasysa tylko czyste powietrze i przepływ zwiększa się do 400-500 mg.drookash pisze:U mnie z MAF jest tak : na wolnych obrotach aktualny MAF stoi w okolicy 350-400 dopóki nie muśniesz pedału gazu.Dotkniesz - ustawia się za poziomie wymaganego i tak pozostaje. To chyba prawidłowe zachowanie. Niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie.
Sztanga była może z pól roku temu zmieniana na nową ale po wymianie było wszystko OK. Ładnie trzymał zadane ciśnienie.
Musze chyba skupić się na tych uszczelkach, kupić nowe od EGRa i kolektora.
Właśnie w tych 1 logach jak na złość wszystko jest OK. Dopiero na tych dzisiejszych widać, że jednak coś jest nie tak. Nie trzyma zadanego przepływu i doładowanie niedomaga... Może i te kierownice się zapiekają w turbo, chyba będzie warto przeczyścić.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Jedną rzecz rozgryzłem, dlaczego mi nie doładowuje na postoju. Wcześniej miałem zaślepiony EGR i dlatego widziałem jak ciśnienie rośnie na postoju. Dopóki EGR nie zamknie się do 4,8 % nie ma doładowania, co nawet widać dobrze w dynamicznych.
Także jedna zagwozdka mniej.
Co do trzymania doładowania względem zadanego... Hmm raz mam dobrze, raz nie. Podejrzewam, że do czyszczenia zmienna geometria.
Dodatkowo kupię wszystkie uszczelki EGR, kolektora, łącznika EGR i wydechowego... Może gdzieś coś psoci.
Jak sobie poradzę z problemem na pewno dam znać
[ Dodano: 2015-01-27, 15:29 ]
Dziś zabrałem się od rana za sprawdzenie wężyków itp. Miałem dużą strzykawkę, zasysałem i wpychałem powietrze z powrotem w wężyki - tak by ewentualnie je udrożnić i sprawdzić szczelność. Do tego wyczyściłem sobie ORI stary N75 i w ramach testu założyłem go.
Oto wyniki testu (nie miałem jak zrobić loga dynamicznego - jest log z trasy)
Na postoju: http://vaglog.pl/log_201699.html
Wskazania przepływu poprawiły się. Teraz wysterowanie EGR jest na normalnym poziomie a nie 84,5 %.
Z trasy: http://vaglog.pl/log_201700.html
Inna jazda, auto dostało kopa :P Szkoda tylko wydanej kasy na niby ori zawór Pierburga
Także jedna zagwozdka mniej.
Co do trzymania doładowania względem zadanego... Hmm raz mam dobrze, raz nie. Podejrzewam, że do czyszczenia zmienna geometria.
Dodatkowo kupię wszystkie uszczelki EGR, kolektora, łącznika EGR i wydechowego... Może gdzieś coś psoci.
Jak sobie poradzę z problemem na pewno dam znać

[ Dodano: 2015-01-27, 15:29 ]
Dziś zabrałem się od rana za sprawdzenie wężyków itp. Miałem dużą strzykawkę, zasysałem i wpychałem powietrze z powrotem w wężyki - tak by ewentualnie je udrożnić i sprawdzić szczelność. Do tego wyczyściłem sobie ORI stary N75 i w ramach testu założyłem go.
Oto wyniki testu (nie miałem jak zrobić loga dynamicznego - jest log z trasy)
Na postoju: http://vaglog.pl/log_201699.html
Wskazania przepływu poprawiły się. Teraz wysterowanie EGR jest na normalnym poziomie a nie 84,5 %.
Z trasy: http://vaglog.pl/log_201700.html
Inna jazda, auto dostało kopa :P Szkoda tylko wydanej kasy na niby ori zawór Pierburga
