Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ INNY] Problem z niedoładowaniem w 1.9 TDI

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

[ INNY] Problem z niedoładowaniem w 1.9 TDI

Post autor: xoslox » 16 sty 2015, 11:26

Witajcie. Proszę o pomoc bo brakuje mi pomysłów.

Problem definitywnie dotyczy niedoładowania.

W 011 na postoju trzymam np na 2 tys obrotów. Ciśnienie rzeczywiste zamiast rosnąć potrafi jeszcze maleć. (Kiedyś ładnie szło z zadanym)

W BS 011 przy zmianach OFF/ON zmienia się w zakresie 979 - 989, jak się przejadę i przypiłuje to wtedy jest 979 - 1009 mbar.

Sztanga zasysa się zawsze w trybie BS.

Sprawdziłem samą gruchę strzykawką - zasysa i trzyma podciśnienie.
Wymieniłem N75 na nowy.
Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia.
Wyczyszczony EGR - ale ten działa poprawnie w trybie BS.

Zauważyłem jeszcze, że są ciągłe skoki MAFu w zakresie +-15 mg/skok w odczycie. Tak jakby lekko falował przepływ powietrza. Widac to w BS 003.

Obroty stoją równiutko.

Robiłem logi. Ale zacząłem od dynamicznych. Co przekłada się na statyczne raczej poprawne. I jak na złość wygląda, po logach, że ładuje poprawnie.

Statyczne:

001 - http://vaglog.pl/log_197273.html
004 - http://vaglog.pl/log_197274.html
013 - http://vaglog.pl/log_197275.html

Basic Settings:

000 - http://vaglog.pl/log_197277.html
003 - http://vaglog.pl/log_197276.html
004 - http://vaglog.pl/log_197278.html
011 - http://vaglog.pl/log_197279.html

Dynamiczne:

001 - http://vaglog.pl/log_197286.html
003 - http://vaglog.pl/log_197281.html
004 - http://vaglog.pl/log_197283.html
008 - http://vaglog.pl/log_197287.html
010 - http://vaglog.pl/log_197288.html
011 - http://vaglog.pl/log_197284.html

001 + 004 - http://vaglog.pl/log_197280.html
003 + 011 - http://vaglog.pl/log_197282.html
011 + 010 - http://vaglog.pl/log_197285.html
003 + 008 + 011 - http://vaglog.pl/log_197289.html

Czy jak sztanga gruszki pracuje to mimo to geometria może się przycinać ? Czy to są rzeczy od siebie zależne, tzn nie rusza się sztanga - nie ruszają się kierownice.

Czy zatkany katalizator może mieć wpływ na niedoładowanie ?
Zastanawiam się jeszcze nad nieszczelnością, która zbija ciśnienie po drodze...

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 16 sty 2015, 23:11

Jeżeli masz możliwość podmiany u kogoś MAFa na chwilę to spróbuj.
Możliwe, że masz gdzieś pęknięcie na jego obudowie, być może od drgań silnika powiększa się szpara i zasysa lewiznę.
Miałeś czyszczone kierownice ? Miałeś regulowaną / odpinaną sztangę ?
Kierownice mogą się zacinać delikatnie i nie zobaczysz tego po skoku sztangi.
Wtyk i kabelki do MAF trzyma dobrze ?
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 sty 2015, 19:19

Dziś zrobiłem na szybkiego dwa logi:

http://vaglog.pl/log_200555.html

http://vaglog.pl/log_200556.html

Widać, że jednak niedoładowanie jest - ale w trasie turbo działa.

Obrazek

MAF w miarę OK.

Co do falowania odczytu z MAF zauważyłem, że podobnie faluje jeszcze:

w 001 dawka paliwa z 3,4 na 3,6 i napięcie g149 w zakresie 1680 - 1720 V oraz kąt wtrysku 2.0 na 2.2

O czym może świadczyć przepływ rzeczywisty 330 do zadanego 270 ? Zasysa gdzieś lewusa ? EGR by się nie do końca otwierał ?

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 17 sty 2015, 21:25

U mnie z MAF jest tak : na wolnych obrotach aktualny MAF stoi w okolicy 350-400 dopóki nie muśniesz pedału gazu.Dotkniesz - ustawia się za poziomie wymaganego i tak pozostaje. To chyba prawidłowe zachowanie. Niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie.
Dokładnie to dzieje się u Ciebie w pierwszym logu 003 - w okolicach 27 sekundy.
Zrób log BS 003 i porównaj sobie z moim : http://vaglog.pl/log_200404.html

W BS 011 u mnie widać dużo wyższe ciśnienie niż u Ciebie - może sztangę masz źle wyregulowaną ? Porównaj sobie : http://vaglog.pl/log_200405.html

Widać, że reakcja turbiny jest delikatnie spowolniona - nie podaje wymaganego ciśnienia, albo kuleje wysterowanie N75 ale przecież ten masz nowy.
Możliwe, że EGR nie domyka mimo iż był czyszczony - ten kij ma dwa końce... silnik dostaje spaliny do dolotu, ale też wytworzone przez turbinę ciśnienie w dolocie umyka przez EGR w świat :( Oring od strony kolektora i uszczelkę od strony rury dolotowej do EGR masz szczelne ? Może tam ucieka ?
Tak małe falowania w 001 są OK - mała dawka świadczy o tym, że silnikowi jest lekko i masz dobrze kąt synchronizacji ustawiony.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 17 sty 2015, 21:49

drookash pisze:U mnie z MAF jest tak : na wolnych obrotach aktualny MAF stoi w okolicy 350-400 dopóki nie muśniesz pedału gazu.Dotkniesz - ustawia się za poziomie wymaganego i tak pozostaje. To chyba prawidłowe zachowanie. Niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie.
Tak to jest normalne. Działa to na zasadzie, że na postoju kiedy EGR otwiera się (~ 100%) wpuszcza spaliny co powoduje mniejszy przepływ powietrza. Kiedy EGR się zamyka (0%), wtedy auto zasysa tylko czyste powietrze i przepływ zwiększa się do 400-500 mg.

Sztanga była może z pól roku temu zmieniana na nową ale po wymianie było wszystko OK. Ładnie trzymał zadane ciśnienie.

Musze chyba skupić się na tych uszczelkach, kupić nowe od EGRa i kolektora.

Właśnie w tych 1 logach jak na złość wszystko jest OK. Dopiero na tych dzisiejszych widać, że jednak coś jest nie tak. Nie trzyma zadanego przepływu i doładowanie niedomaga... Może i te kierownice się zapiekają w turbo, chyba będzie warto przeczyścić.

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 21 sty 2015, 21:53

Jakieś postępy w działaniach ? Cierpliwość mi dokucza ;)
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 27 sty 2015, 15:29

Jedną rzecz rozgryzłem, dlaczego mi nie doładowuje na postoju. Wcześniej miałem zaślepiony EGR i dlatego widziałem jak ciśnienie rośnie na postoju. Dopóki EGR nie zamknie się do 4,8 % nie ma doładowania, co nawet widać dobrze w dynamicznych.

Także jedna zagwozdka mniej.

Co do trzymania doładowania względem zadanego... Hmm raz mam dobrze, raz nie. Podejrzewam, że do czyszczenia zmienna geometria.

Dodatkowo kupię wszystkie uszczelki EGR, kolektora, łącznika EGR i wydechowego... Może gdzieś coś psoci.

Jak sobie poradzę z problemem na pewno dam znać ;)

[ Dodano: 2015-01-27, 15:29 ]
Dziś zabrałem się od rana za sprawdzenie wężyków itp. Miałem dużą strzykawkę, zasysałem i wpychałem powietrze z powrotem w wężyki - tak by ewentualnie je udrożnić i sprawdzić szczelność. Do tego wyczyściłem sobie ORI stary N75 i w ramach testu założyłem go.

Oto wyniki testu (nie miałem jak zrobić loga dynamicznego - jest log z trasy)

Na postoju: http://vaglog.pl/log_201699.html

Wskazania przepływu poprawiły się. Teraz wysterowanie EGR jest na normalnym poziomie a nie 84,5 %.

Z trasy: http://vaglog.pl/log_201700.html

Obrazek

Inna jazda, auto dostało kopa :P Szkoda tylko wydanej kasy na niby ori zawór Pierburga :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl