Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDI 150KM 98r.] Problem z nagrzewaniem silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
pawelxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 paź 2008, 21:02
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

[A6 C5 2.5TDI 150KM 98r.] Problem z nagrzewaniem silnika

Post autor: pawelxx » 26 paź 2008, 21:37

Witam

Mam problem tzn, za chiny silnik nie może nagrzać się do 90 stopni, chyba ze stojąc w korku przez dłuższy czas, przed wczoraj dla przykładu:

1. Odpaliłem samochód, pochodził z 5 minut
2. Przejechałem około 10-15 kilometrów
3. Postałem na parkingu ok z 10 minut(silnik cały czas uruchomiony)
4. Wróciłem jeszcze z 10 kilometrów

i temperatura na desce moze przez chwile(na parkingu była 80 stopni(na desce), podczas jazdy spadała już poniżej 70 stopni.

Na VAGU temperatury pokazuje około 10 stopni niższe.

Zakładam, że uszkodzony jest termostat, proszę szanowne grono klubowiczów o ocenę

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 26 paź 2008, 21:49

chyba termostacik do wymiany,a nie jest to łatwe...bo dostęp w 2,5tdi jest utrudniony,trzeba ściągać rozrząd :roll:

pawelxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 paź 2008, 21:02
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: pawelxx » 26 paź 2008, 21:58

Tego się właśnie obawiałem, szwabek jeden z drugim nie miał już chyba gdzie umieścić tego termostatu. Ale czytając forum a6klub znalazłem wypowiedź gościa, że jak ktoś ma szczupłe dłonie to da się to zrobić bez demontażu przodu i rozrządu, ale nie wiem czy to prawda.

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 26 paź 2008, 22:26

też chciałbym wiedzieć,czy to prawda,bo objawy mam podobne (chociaż jak już lecę 140-160km/h, to temperaturę mam prawie 90st,ale jak włączę ogrzewanie to spada mi do 70 :-/ ),a nie uśmiecha mi się jak narazie,zostawiać auto na 2 dni,(i płacić pewnie niemało za samą robociznę) po to tylko,żeby wymienić termostat,chociaż wiem,że muszę

pawelxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 paź 2008, 21:02
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: pawelxx » 27 paź 2008, 14:37

Wygląda na to że to prawda jutro jade do BOSCH-Service i bedę szczuplejszy o 470zł(płyn + termostat + robocizna)

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 27 paź 2008, 15:22

ale sprawdź jeszcze domowym sposobem,czyli odpal rano auto,niech pochodzi z 10min,otwórz maskę i złap górny i dolny wąż od chłodnicy,jeżeli górny będzie ciepły a dolny zimny-termostat jest ok,a jak dwa węże masz ciepłe,to lipa,termo do wymiany

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2008, 19:34
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 paź 2008, 15:43

MR.A6, sam bym tego lepiej nie ujoł <ok> Co do samej wymiany raczej na 90% trzeba zabierać się do tego jak do rozrządu.

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 27 paź 2008, 16:13

Solskier pisze:MR.A6, sam bym tego lepiej nie ujoł <ok> Co do samej wymiany raczej na 90% trzeba zabierać się do tego jak do rozrządu.
no uczę się od mistrza <brawo2> ,dzięki jesze raz Solskier

pawelxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 paź 2008, 21:02
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: pawelxx » 27 paź 2008, 20:33

Kolego MR.A6, sprawdzałem przy temp. na wskaźniku 70 stopni(niecałe) i jeden wąż mam bardzo ciepły, drugi mniej(te węże przy zbiorniczku wyrównawczym

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 28 paź 2008, 01:30

pawelxx pisze:Kolego MR.A6, sprawdzałem przy temp. na wskaźniku 70 stopni(niecałe) i jeden wąż mam bardzo ciepły, drugi mniej(te węże przy zbiorniczku wyrównawczym
ale prośba,żebyś sprawdził,tak,jak Tobie pisałem,rano go odpal i po 10min sprawdź węże przy chłodnicy,górny ma być ciepły,a wąż na dole (pewnie się trochę ubrudzisz,bo dostęp jest trochę utrudniony) ma być zimny,to znak,że termostat działa,a jak dwa ciepłe to <dobani> lipa

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 28 paź 2008, 14:39

podlacz vaga i zaloguj statyczny 007 wczesniej zagrzej auto do tem ktora teraz max osiagai zwaguj

bedzie wszystko jasne

inaczej to tylko gdybanie

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Moje auto: Q7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 28 paź 2008, 16:02

pawelxx pisze:Kolego MR.A6, sprawdzałem przy temp. na wskaźniku 70 stopni(niecałe) i jeden wąż mam bardzo ciepły, drugi mniej(te węże przy zbiorniczku wyrównawczym
jeszcze raz ja...nie sprawdza się na wężykach przy zbiorniku wyrównawczym

pawelxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 13 paź 2008, 21:02
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: pawelxx » 28 paź 2008, 17:49

Dzięki wszystkim za pomoc, termostat wymieniony, portfel odchudzony, ale wskazówka stoi na baczność!!!:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga