[ AFN 1.9 110 KM] [audi a6c5] problem z cieknaca pompa wtrys
[ AFN 1.9 110 KM] [audi a6c5] problem z cieknaca pompa wtrys
Witam jak p/w mam problem z cieknaca pompa wtryskowa aktualnie jestem zagranica i urlop mam zaplanowany w polowie marca. Moje pytanie czy moge tak sie poruszac autem jeszcze miesiac czy padnie do konca co o tym sadzicie? Dodam ze jak auto postoji z jeden dzien plama zostaje wielkosci dwoch dloni... prosze o odpowiedz z gory dzieki
moja niunia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
witam, kolego Mario mam ten sam silnik i miałem ten sam problem, u mnie pompa ciekła spod górnej uszczelki i powiem Ci że jeśli Tobie cieknie pompa to nie zwlekaj ani chwili dłużej, pod pompą znajdują się dwa gumowe przewody od płynu chłodniczego które poprzez króćce łączą się z blokiem, temu niżej nic nie grozi ale ten wyżej znajduje się centralnie pod pompą, u mnie ropa ciekła właśnie po tym przewodzie przez co gumowy przewód sparciał, wcięła się w niego obejma i miałem wyciek, pewnego razu na mieście po zgaszeniu silnika zobaczyłem że z samochodu bardzo mocno ucieka płyn chłodniczy, odkręciłem korek i dawaj do domu, zdiagnozowałem skąd wyciek, pognałem na miasto na poszukiwanie owego przewodu gumowego, tego przewodu jest nie całe 20 cm ale jest on tak dziwnie wyprofilowany w dwa lekkie kolanka więc na prawdę ciężko było mi go dostać, koleś który ma komis i warsztat w którym rozbiera niektóre samochody na części znalazł mi u siebie taki przewód, po naprawie (jeszcze nie po wymianie uszczelki w pompie) jeździłem sobie dumnie po czym znowu zauważyłem że ucieka mi płyn z tego samego wężyka, tym razem sam podjąłem się wymiany owego wężyka, znowu z pomocą przyszedł ten sam koleś z częściami, powiem tak, dostęp do tego miejsca jest praktycznie zerowy, dobrze że mam małe ręce to udało mi się tam coś zrobić ale tyle co ja się z obejmą namęczyłem, króciec ma wybrzuszenie żeby ciaśniej nachodził przewód, obejmy nie założysz od razu na przewód, potem przewód na króciec i nasuniesz obejmy bo nie dasz rady przeciągnąć jej przez kolanko i przez wybrzuszenie, trzeba rozkręcać obejmę i zakładać po założeniu przewodu na króciec ale wchodzi tam tylko jedna ręka, ja miałem jeszcze trudniej bo założyłem obejmę nie taką na śrubokręt tylko taką szeroką ze śrubą tak więc wyobraź sobie jakież ja miałem tam problemy żeby ją skręcić, mocno przeszkadzało to wybrzuszenie na króćcu, dodam jeszcze że w taki sam sposób jak za pierwszym razem i za drugim razem gumowy przewód skoĂączył swoją żywotność, guma sparciała i wcięła się opaska, po drugiej naprawie zauważyłem co jest przyczyną problemu, wymieniłem uszczelkę w pompie i zakoĂączyła się moja męka. Sumując, nie zwlekaj z wymianą uszczelki w pompie bo jeśli stanie się to samo co u mnie a stanie się na pewno jeśli ropa cieknie Ci po tym przewodzie to będziesz tylko klął na siebie że wcześniej tego nie zrobiłeś bo po pierwsze nie dość że ciężko jest dostać owy przewód to dodatkowo dostęp jest do niego minimalny, jest tam po prostu ciasno bo przeszkadza i pompa i filtr paliwa, (a pamiętam że filtr paliwa odkręcałem z obejmy i dawałem na bok ale nie za bardzo polepszyło to dostęp). Przepraszam że się tak rozpisałem ale chciałbym aby ta historyjka była przestrogą i dla innych aby nie zwlekać z wymianą uszczelki w pompie, rozumiem że jesteś za granicą ale do połowy marca ten przewód nie wytrzyma, po pierwszej wymianie u mnie zanim zdiagnozowałem przez co to się robi przewód wytrzymał niecały miesiąc. poZDrawiam 
