Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pompowtryski - Demontaż, Wymiana i Ustawienie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Pompowtryski - Demontaż, Wymiana i Ustawienie

Post autor: xoslox » 09 wrz 2016, 10:49

Załączam wykonaną przeze mnie instrukcję: Demontażu - Wymiany i Ustawienia Pompowtryskiwaczy
w silnikach 1.9 TDI i niektórych 2.0 TDI 8V (mocowanych na jedną śrubę).

PDF'y do pobrania:
Pompowtryski Demontaż-Wymiana-Ustawienie
Naprawa pompowtryskiwacza - Zestawienie

Przydatne wideo-relacje:
Pompowtryskiwacze 1
Pompowtryskiwacze 2

Przydatne foto-ralcje:

Pompowtryskiwacze 3
Pompowtryskiwacze 4
Pompowtryskiwacze 5

Jeśli macie jakieś uwagi, to zawsze mogę coś dopisać czy zmienić. Zdjęcia w dokumencie są wstawione z różnych źródeł, część jest też moich.

A tu taki mój wywód po wymianie uszczelnień PD i wszystkich śrub osprzętu na nowe:

Jak dla mnie to silnik z PD powinien mieć zalecaną wymianę śrub pompek co jakieś 50 tys. km. Myślę, że wtedy można by się w znacznym stopniu uchronić przed wycieraniem gniazda PD. Śruba się wyciąga - i to jest potwierdzone - a jak się wyciąga, to kostka już nie dociska tak mocno pompo-wtryskiwacza. Dochodzi jeszcze kwestia montażu na jedną śrubę... Druga sprawa, to przy okazji regulacja docisku pompo-wtryskiwacza, bo śruby regulacyjne jak i sworznie kuliste PD zwyczajnie się ścierają.Sprężyny też zapewne już tak mocno nie odbijają... Może to nie są wartości duże, ale setne mm. Jednak zapewne ma to znaczenie na pracę pompki... No i trzecia sprawa - kontrola zaślepek broków, bo jak to wyleci, to ogranicza się smarowanie krzywek wałka i szklanek, wałek zaczyna się zużywać, szklanki ścierać... zmniejsza się wysokość krzywki no i znowu zakłócona jest praca pompki w jakimś tam stopniu... Także unikać Long Life, olej zmieniać na dobry i często, oraz zachęcam do zaglądania pod pokrywę - PREWENCYJNIE - może nas to uchronić w przyszłości przed sporymi kosztami ;)

JEST JESZCZE JEDNA BARDZO WAŻNA UWAGA - po wymianie uszczelnień pompowtrysków warto kontrolować stan oleju przez jakiś czas, tak by sprawdzić czy uszczelnienia się dobrze ułożyły w gnieździe i czy nie ma wycieków z szyny paliwowej poprzez pompkę pod pokrywę rozrządu - chyba nie trzeba pisać jaki wpływ na pracę silnika i turbo ma rozrzedzony olej i jego nadmiar...

kamil-vag to mój nick z A4-klub.pl, żeby nie było, że komuś ukradłem instrukcję

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga