[A6 C5 2.5 TDI] pompa wtryskowa
[A6 C5 2.5 TDI] pompa wtryskowa
naczytałem sie troche o tych silnikach i w zwiazku z tym mam pytanie co ulega z regóły uszkodzeniu w tych pompach i jaki jest koszt naprawy?
jadą;c z czwartku na pią;tek w nocy po niemieckiej autostradzie nagle auto zaczęło przerywać silnik gasł i nie mogłem go ponownie uruchomić po jakims czasie dawał sie odpalić ale po chwili gasł. przyjechało ADAC autko zabrali do serwisu audi, diagnoza pompa wtryskowa do wymiany. koszt 1700 euro plus 350 euro robocizna.( oczywiście pompa regenerowana nie nowa). dzwoniłem do serwisu audi w polsce pompa nowa 13-14 tyś. zł, po regeneracji 7000zł. szczerze mówią;c nigdy więcej nie kupie audi. kupiłem piecio letnie auto z udokumentowanym przebiegiem, regularnie serwisowane w ASO w niemczech(potwierdzone w bazie danych) z przebiegiem 160 tyś km i w przecią;gu pół roku władowałem już w ten samochód 15 tyś zł na naprawe usterek( dwa miesią;ce temu naprawiałem skrzynie biegów multitronic- 7600zł). dużo jeżdze w trasy, chciałem kupić dobre auto tak żeby mieć spokojną; głowe że wszędzie dojade, ale widze że kupno audi było największym błedem. wczesniej jeżdziłem trzy lata (120tyś km) vectrą; B nigdy mnie nie zawiodła. jak tylko mi wymienią; pompe sprzedaje :evil: :evil: :evil:
- dorota-sz6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 sty 2009, 02:39
- Lokalizacja: legnica
Wiem,że ten temat jest jak rzeka poruszany wszędzie sama już się tyle naczytałam, że mam serdecznie dosyć tego auta a jeszcze bardziej tych oszustów i naciągaczy mechaników ( jeśli znajdzie się choć jeden uczciwy to przepraszam ), przyjechałam pod dom, zgasiłam a po 2 godzinach odpaliłam, wjechałam do garażu a za dwa dni konoec nie chce za nic w świecie odpalić zapowietrzona, tak sama z siebie? :roll: odpowietrzaliśmy i po mału leci paliwo z wtrysków ale nadal nie chce odpalić tylko sama się wciąż zapowietrza błagam czy to tylko sterownik czy pompa jutro ciągnę do diagnosty na komputer ale wolę jeszcze zasięgnąć porady co to może jeszcze być? Choć pewnie odpowiedź znam?
[ Dodano: 2009-01-20, 02:57 ]
gdyby to była pompa to czy dało by się odpowietrzyć wtedy przecież nawet paliwo by nie leciało a tak leci tylko słabo i nadal się zapowietrza
[ Dodano: 2009-01-20, 02:57 ]
gdyby to była pompa to czy dało by się odpowietrzyć wtedy przecież nawet paliwo by nie leciało a tak leci tylko słabo i nadal się zapowietrza
jeżeli chodzi o pompe (a4 z silnikiem v6) miałem ten problem. 3 tys naprawa.
nawet jak spali się komputer to warto sprawdzić pompe, powstają mikro pęknięcia które wykrywa tylko maszyna. zrobili mi wszystko (z tego co pamiętam dwie firmy w polsce się w tym specjalizują), zapłaciłem i gwarancja na prawie kolejne 200 tys.
pozdrawiam.
nawet jak spali się komputer to warto sprawdzić pompe, powstają mikro pęknięcia które wykrywa tylko maszyna. zrobili mi wszystko (z tego co pamiętam dwie firmy w polsce się w tym specjalizują), zapłaciłem i gwarancja na prawie kolejne 200 tys.
pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Ja kupiłem w Niemczech A6 2,5 TDI z pewnym udokumentowanym i sprawdzonym przebiegiem 198tyś. W Polsce przejechałem 9 tyś i pewnego ranka nie mogłem go odpalić. Przyjechał mechanik z kompem i okazało się że pompa padła. Koszt regeneracjii z założeniem 2500zł. A miało być porządne, bezawaryjne, ekonomiczne i dynamiczne autko. A jak na razie przez rok dołożyłem do niego już 5000zł ( Padły mi jeszcze silniki wycieraczek i przełączniki oraz przy 210tyś do roboty był kompletny rozrząd, termostat i wszelkie paski). Jeszcze do tego naczytałem się na forum o padających wałkach i sprawdziłem je u mechanika, na szczęście prawie nie zniszczone i przy dobrym servisie co najmniej 200tyś jeszcze wytrzymają. A koszt wałków ze wszystkim to 5tyś
!Nigdy więcej Audi!!!

Dlatego na wakacje planuje kupić audi c5 z silnikiem tylko iwyłącznie v6 150 ps na manualu. ale z padniętą pompą
w niemczech idzie takie auto wyrwać za grosze, przywozisz do polski, robisz pompe i rozrząd, ewentualnie sprawdzasz wałki w niemczech w jakim są stanie (jak w miarę ok to dobrze) , rejstrujesz i jeździsz "pewniakiem". no wiadomo, niektórych usterek wynikających ze zużycia nie przewidzisz. 1.9 nie chcem, strasznie zaniża komfort jazdy, czuje się jak w pasacie jajku, a przecież kupuje audi a nie vw ....
pzdr.

pzdr.
Kolego Andreus bez obrazy,ale niedługo bedziemy nażekać na nasze auta bo...np.spali się żarówka,skoro piszesz że przy 210tyś km musiałeś wymienić rozrząd.Przecież kupując auto uzywane takie czy inne musisz liczyć sie z tym że coś do niego dołożysz a już napewno wymienisz rozrząd bo jest to rzecz konieczna.Ty kupując auto z udokumentowanym przebiegiem,wiedziałeś kiedy był ostatni raz rozrząd wymieniany i co ile trzeba go wymieniać.Nie obraz się kolego ale nie traktujmy wymiany rozrządu jako awarii :!: Mam nadzieję że nikogo nie uraziłem,bynajmniej nie taki był zamiar,pozdrawiam 

- dorota-sz6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 sty 2009, 02:39
- Lokalizacja: legnica
I dzisiaj po wizycie u mechanika odpaliła :mrgreen: , okazało się, że komputer odciął silnik, błąd został usunięty ponownie odpowietrzona, mechanik powiedział że jest za słaba pompka która pompuje paliwo nie ma siły żeby je zassać, całe szczęście nie pompa czy sterownik , co do pompy to było mniej więcej pewne, że to nie to bo przy odpowietrzaniu paliwo leciało tylko nie chciała zapalić ufff.. jak to dobrze że tylko tak się skonczyło 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
rozgrzewajac temat,
wymienialem ostatnio filtr paliwa i przez dluzszy czas nie chcial odpalic i nie odpalil, znajomy mechanik poluzowal nakretki wtryskow i okazuje sie ze na 1 garze jest w miare ok a na pozostalych leci piana, od razu padlo haslo "pompa do wymiany/regenracji" a ja malo zawalu serca nie dostalem, jak wyczytalem wczesniej w tym przypadku mowiono o jakies spalonej plytce komputera czy cos lub o odlaczonym silniku, czy tez o sterowniku pompy.. ale ktora to jest rzecz ? oczywiscie wolalbym nie kupowac nowej pompy bo to majatek, nawet jak dostane za 1600 to tez juz jest duzo
odma o na pewno nie jest jezeli to mialo by byc cos wspolnego bo juz sprawdzalem, a auto juz od dluzszego czasu nie mailo pelnej mocy a turbinka chodzila, jednak auto kopcilo troche..
moze ktos z trojmiasta jest kto umie sie tym profesjonalnie zajac ?
wymienialem ostatnio filtr paliwa i przez dluzszy czas nie chcial odpalic i nie odpalil, znajomy mechanik poluzowal nakretki wtryskow i okazuje sie ze na 1 garze jest w miare ok a na pozostalych leci piana, od razu padlo haslo "pompa do wymiany/regenracji" a ja malo zawalu serca nie dostalem, jak wyczytalem wczesniej w tym przypadku mowiono o jakies spalonej plytce komputera czy cos lub o odlaczonym silniku, czy tez o sterowniku pompy.. ale ktora to jest rzecz ? oczywiscie wolalbym nie kupowac nowej pompy bo to majatek, nawet jak dostane za 1600 to tez juz jest duzo

odma o na pewno nie jest jezeli to mialo by byc cos wspolnego bo juz sprawdzalem, a auto juz od dluzszego czasu nie mailo pelnej mocy a turbinka chodzila, jednak auto kopcilo troche..
moze ktos z trojmiasta jest kto umie sie tym profesjonalnie zajac ?
- dorota-sz6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 sty 2009, 02:39
- Lokalizacja: legnica
Może ci się zapowietrzył przy wymianie tego filtra podobno audi jest na tym punkcie delikatne i możliwość zapowietrzenia jest dość duża. A tym bardziej jak stała nie odpalana kilka razy próbowałeś ja tak miałam i właśnie to mi później komputer odciął silnik w rzeczywistości wszyscy stawiali na pompę tak że lepiej jedź na komputer. Jest szansa że to tylko to! :-D