Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AWX 1.9 131 KM] Pomocy! Spadek mocy po rozgrzaniu silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
nickelsson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 maja 2013, 00:12
Lokalizacja: Luton UK

[ AWX 1.9 131 KM] Pomocy! Spadek mocy po rozgrzaniu silnika

Post autor: nickelsson » 25 maja 2013, 15:34

Witam wszystkich mam problem z moja A6 awx . Znalazłem dużo podobnych tematów ale nie takich jak mój, opiszę ten problem od początku krok po kroku co robiłem i jakie są objawy. <stres>

Kupiłem autko w lutym jako uszkodzone (silnilnik działał w trybie awaryjnym) poprzedni własciciel nie mógł dojść przyczyny dlaczego, nawet po podpięciu do kompa wszystko było ok. Jako że znam Audi i byłem szczęśliwym posiadaczem kilku modeli postanowilem zmierzyć się z tym problemem i odkupic ją za niedużą kwotę 1200 &#163;.
Zabralem się za diagnozowanie i na pierwszy ogień poszedł n75 org. Oczywiscie, okazuje się ze turbo zaczyna działać auto odzyskuje moc i <hura> .
Postanawiam wymienić wszystkie przewody podciśnienia (te cieniutkie) .
Autko zaczyna latać moc ok, praca silnika ok.
2 tyg po tym niestety złamałem nogę i nie mogłem nacieszyc sie moją malutką, odpalałem ją co dzień przez 8 tyg. bez najmniejszych problemów <okok> .
Po 8 tyg. nadszedł czas na powrót na droge moją maleńką , i tu zaczyna się moja historia.
Odpalam dziwny dymek za mną siwy przez parę sekund i jest ok, ruszam autko ładnie jedzie po 10 minutach staje na światłach , zielone ruszam i zonk szarpnęła i zgasła. Odpalam i ruszam cieżko na pół sprzęgle z 1800 rpm przy ruszaniu spadają na 1100 ale rusza powoli obroty rosną a pedał w podłodze przekracza 2100-2200 i kop taki że na mokrej drodze koła zaczynają mielić jest ok, ponizej 2000 rpm znowu brak mocy . Dojechałem na prking pod dom i zaczynam cofać pół szprzęgło ruszam i nagle czarna chmura dymu. Zrobiłem wielkie oczy i w ten sam dzień jestem u mechanika podpina maleńką pod komputer wyskakuje błąd 17664 czujnik temp. płynu, zamawiam i wymieniam kasujemy błąd i już nie wraca.Wracam do domu i znowu to samo brak mocy do 2200 powyżej ok <nerwus> wracam do mechanika podpina kompa <mysli> i nic nie pokazuje ale po krótkiej rozmowie o przepływomierzu odkrecam oslone patrzę jakaś chińszczyzna podejrzenie że może przekłamywać, kupuje nową bosch zakladam i bez różnicy ale postanawiam ją zostawić zawsze org. lepszy niż zamiennik.
Problem nie miną więc zaczynam przeglądac wszystko po kolei zaczynam od egr, zasyfiony nagarem ok 1 mm wyczyściłem ale przy montażu rury między ic a egr mają metalowe kołnierze i jest na nich malutki luz po założeniu, jest tam też czujnik który wymieniłem, filtr powietrza i paliwa oczywiście nowy.
Zaczynam odpinać rurki podciśnienia i zauważam że po odpięciu przewodu łączącego n75 a gruchą turbo auto ma moc na tyle że nie muszę ruszać na pół sprzęgle ale wiadomo że mocy nie ma bo turbo się nie włącza ale po podpięciu natychmiast problem wraca brak mocy przy ruszaniu ale tylko na ciepłym śilniku.
Grucha pracuje nie wiem czy prawidłowo ale sztanga chodzi .
Postanowilem kupic kabelek vag, podpieliśmy z kolegą i na kanale 011 z tego co pamietam szły wykresy jak śilnik był chłodny szły razem równolegle ale jak temp. poszła na 90 stopni to autko straciło moc poniżej 2000 to po dodaniu gazu jeden wykres wskoczyl na 2000 mlg a drugi został na 1100 i dopiero po odzyskaniu mocy wyrównał się .
Pedał gazu reaguje z opuznieniem ok 2 sek.
Proszę bardzo o pomoc jezeli mam zrobić logi to proszę o instrukcję jak to zrobić .
Jeżeli mój temat znajduje się nie tu gdzie powinien,to przepraszam, ale czytałem trochę i nie znalazłem takiego jak mój, pozdrawiam wszystkich . <stres>

Ps.
Mam vaga ale to wersja 4.9 i nie ma przynajmiej ja nie widze mozliwosci zrobienia logow ale sa wykresy na bloku 11 sa wykresy jak powinno dzialac turbo zalecane i faktyczne, zalecane po wcisnieciu pedalu gazu idzie do gory a faktyczne ledwo ledwo sie rusza, roznica miedzy nimi wynosi chwilami 1200 milibarow a pochwili sie wyrownuje .
Przepraszam za pisownie ale pisze z tel i nie mam polskich liter. Czy istnieje mozliwosc zacinania sie gruchy jak sie nagrzeje? . <mysli>

To są logi które dziś udalo mi się zrobic proszę o ocene bede bardzo wdzięczny .

"05-27-2013","21:00:03"
"038 906 019 CF 1,9l R4 EDC ","G000SG 1540"
"Block Number = 11"

Injection time, Rev/Min, O2 corr. idle (additive), Mbar, O2 corr. light load (multiplicative),EVAP valve state, %
1.4453125, 69,"1449",131,"1336",123,"1439",106,"42"
1.8828125, 69,"1449",131,"1336",128,"1498",119,"47"
1.3203125, 71,"1491",135,"1377",134,"1568",129,"51"
1.765625, 73,"1533",135,"1377",137,"1603",131,"52"
2.203125, 75,"1575",135,"1377",138,"1615",132,"53"
2.640625, 76,"1596",137,"1397",136,"1591",128,"51"
3.0859375, 79,"1659",146,"1489",134,"1568",126,"50"
3.5234375, 81,"1701",169,"1724",142,"1661",109,"43"
3.9609375, 84,"1764",192,"1958",156,"1825",113,"45"
4.34375, 89,"1869",200,"2040",179,"2094",140,"56"
4.78125, 93,"1953",203,"2071",196,"2293",159,"63"
5.21875, 97,"2037",203,"2071",195,"2282",156,"62"
5.6640625, 101,"2121",201,"2050",188,"2200",156,"62"
6.1015625, 105,"2205",197,"2009",184,"2153",166,"66"
6.5390625, 109,"2289",193,"1969",179,"2094",160,"64"
6.984375, 112,"2352",191,"1948",173,"2024",159,"63"
7.421875, 115,"2415",190,"1938",170,"1989",159,"63"
7.859375, 118,"2478",189,"1928",168,"1966",162,"65"
8.3046875, 120,"2520",165,"1683",164,"1919",219,"87"
8.7421875, 123,"2583",180,"1836",141,"1650",146,"58"
9.1796875, 125,"2625",209,"2132",172,"2012",165,"66"
9.625, 129,"2709",203,"2071",175,"2048",169,"67"
10.0625, 132,"2772",194,"1979",158,"1849",157,"63"
10.4921875,135,"2835",192,"1958",160,"1872",165,"66"
10.9296875,138,"2898",190,"1938",160,"1872",166,"66"
11.375, 141,"2961",190,"1938",159,"1860",168,"67"
11.8125, 144,"3024",225,"2295",169,"1977",155,"62"
12.25, 149,"3129",227,"2315",203,"2375",188,"75"
12.6953125,154,"3234",225,"2295",191,"2235",177,"71"
13.1328125,158,"3318",218,"2224",182,"2129",170,"68"
13.5703125,162,"3402",217,"2213",179,"2094",165,"66"
14.015625, 166,"3486",216,"2203",184,"2153",170,"68"
14.453125, 169,"3549",220,"2244",187,"2188",166,"66"
14.890625, 173,"3633",220,"2244",192,"2246",172,"69"
15.3359375, 177,"3717",230,"2346",194,"2270",153,"61"
15.7734375, 182,"3822",229,"2336",203,"2375",173,"69"
16.2109375, 186,"3906",228,"2326",202,"2363",178,"71"
16.6484375, 189,"3969",216,"2203",200,"2340",198,"79"
17.03125, 193,"4053",197,"2009",193,"2258",200,"80"
17.46875, 193,"4053",124,"1265",159,"1860",237,"94"
17.9140625, 190,"3990",107,"1091",121,"1416",132,"53"
18.3515625, 189,"3969",107,"1091",115,"1346",132,"53"
18.7890625, 185,"3885",106,"1081",113,"1322",131,"52"
19.171875, 182,"3822",106,"1081",113,"1322",131,"52"
19.609375, 177,"3717",105,"1071",113,"1322",130,"52"

Nie mam pojęcia czy tak to ma wyglądać, zrobione na vw tool bo niestety nie mogłem uruchomić vag com na windows 8

adam1122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2013, 14:49
Lokalizacja: miastko

Post autor: adam1122 » 29 maja 2013, 01:23

sprawdz czy czasem nie pomyliles przewodow przy n75

[ Dodano: 2013-05-29, 01:26 ]
mialem podobny przypadek moze ktos pozamienial

nickelsson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 maja 2013, 00:12
Lokalizacja: Luton UK

Post autor: nickelsson » 29 maja 2013, 12:21

Dziękuje zaraz zerknę ale zaworek podpinali fachowcy od audi ponoć jedni z najlepszych w Londynie , ale masz racje sprawdzę "ufać znaczy kontrolowac" <cwaniak>

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 29 maja 2013, 22:11

kolego zajrzyj tutaj allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm tam jest napisane jak vagować auto i jak udostępniać logi.
Twoje objawy przypomonają mi trochę moje poprzednie auto, jak się rozgrzało nie miał mocy i nie chciał jechać. U mnie okazał się winny egr mimo że się błyszczał. Spróbuj odłaczyć wężyk od egr-a lub zaślep go i zobacz czy pomogło. Poza tym poszukaj na forum było kilka podobnych sytuacji. Pozdrawiam

nickelsson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 maja 2013, 00:12
Lokalizacja: Luton UK

Post autor: nickelsson » 29 maja 2013, 23:34

dziękuje za odp. , problem w tym że nie widzi wtyczki mam " VAG K+CAN Commander USB obd2 obdII Diagnostic tool COM VW Audi Skoda Seat OBD " i nie widzi interfejsu . Na polskim vagu 4.9 widzi wszystko ale nie na 311. i na 409.1
Zmieniałem już opcje usb ale bez rezultatu.

[ Dodano: 2013-05-30, 23:11 ]
Witam dziś odlączyłem wężyk od egr kiedy stracila moc na rozgrzanym silniku i problem znikł <radocha> . Napój duży napój energetyczny dla kolegi "johntailor" , teraz musze odłączyc egr i bedzie gitara. <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl