Witam
Właśnie nabyłem audiczke a6 2.5 i mam pytanko odnośnie wymiany oleju silnika,oleju w tiptronicu, płynu hamulcowego i wspomagania
co ile km trzeba je wymieniać?
[A6 C5 2.5 180KM] Po ilu km robić wymiane olejów i płynów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
- Lokalizacja: Warszawa
hej!jeśli można się wtrącić to uważam-zależy ilu letnie masz to autko,jeśli już ponad ośmio letnie to polecam wymieniać olej+filter co 10000 tysięcy kilometrów a filtr powietrza dwa razy do roku.pamiętajmy że to są nasze diselki
którym damy dobrze oddychać i które będziemy dobrze smarować to będą nas wozić po wieki 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
z ciekawosci: rozumiem ze starsze = czesciej ?. Chetnie poznalbym uzasadnienie takiej tezy ?lorus pisze: -zależy ilu letnie masz to autko,jeśli już ponad ośmio letnie to polecam wymieniać olej+filter co 10000 tysięcy kilometrów ...
Serio... pytam poniewaz sam fachowcem nie bedac, opinie znam tylko z warsztatow (mechanikow) i zazwyczaj uzalezniaja czestotliwosc wymian od jakosci/rodzaju oleju.
zwyczajne dieselki byc moze tak, lecz (sadzac z profilu) nasze dieselki sa zgodne w 100% z prawami Murph'ego.... chyba ze uzywamy innej definicji 'po wieki' ?lorus pisze: pamiętajmy że to są nasze diselkiktórym damy dobrze oddychać i które będziemy dobrze smarować to będą nas wozić po wieki
krolikkubanapisał wcześniej że dopiero zakupił audi.nigdy nie wiadomo kto jaki olej lał wcześniej.zmieniając olej warto byłoby to zrobić nawet częściej.nie zapominajmy że każda wymiana oleju oczyszcza silnik z opiłków metalu,które nie doszły do filtra a pływają sobie w komorze korbowej.mechanicy w warsztatach powinni uzależniać wymianę oleju od jakości oleju który jest w silniku zwracając uwagę na jego czystość-kolor i lepkość a nie od rodzaju oleju który chcą wlać(droższy że lepszy-nie prawda).Nie napisałem zwyczajne diselki uważam nasze za nie zwykłe.zwykłe były kiedyś, te gołe bez turbo z klekoczącym odgłosem.choć nie narzekam bo kiedyś też takiego miałem
a definicji po <wieki> użyłem w przenośni
.pozdrawiam!

