Witam. Mam takie dziwne objawy a mianowicie:
Po odpaleniu auta na wolnych obrotach słychać buczenie z okolic paska wielorowkowego, napinacz paska "skacze". Po dodaniu gazu - obroty okolo 1200 buczenie ustępuje, napinacz już nie skacze. Przy skręcaniu kierownicą koło pompy wspomagania chwilami się zatrzymuje i piszczy pasek (na wolnych obrotach). Przy wyższych obrotach pasek nie piszczy i koło pompy się nie zatrzymuje przy skręcaniu. Pasek conti ma pęknięcia, okolo 5mm dlugości wzdłuż - kilka jest takich miejsc - pojawiło się to w ostatnich dniach. Mimo iż pasek ma dopiero 20 tys km zrobione.
Co może być tego przyczyną? Miał ktoś podobny problem? Pompa czy może napinacz do wymiany?
Pozdrawiam
[ AWX 1.9 131 KM] Piszczy pasek przy skręcaniu kołami
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 01 lis 2011, 09:07
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Teraz już sam nie wiem. Kupiłem nowy pasek na próbę, mechanik przy wymianie sprawdził napinacz - jesk ok, alternator również stwierdził ze ok natomiast pompa wspomagania tak jakby się zacinała.
Po wymianie paska przez jakiś tydzień było dobrze ale później problem wrócił. Może pompa się "zacinać"? I kółko będzie się blokowało? Dlatego pasek piszczy.
Nie chce kupować w ciemno napinacza, czy innych części. Są dość drogie. Tylko jak zdiagnozować usterkę?
Po wymianie paska przez jakiś tydzień było dobrze ale później problem wrócił. Może pompa się "zacinać"? I kółko będzie się blokowało? Dlatego pasek piszczy.
Nie chce kupować w ciemno napinacza, czy innych części. Są dość drogie. Tylko jak zdiagnozować usterkę?
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jako że nie miałem wcześniej czasu to dopiero teraz zająłem się tematem wspomagania. Wymieniłem pompę wspomagania i problem z piszczącym paskiem znikł jednak jeszcze coś jest nie tak. Na wolnych obrotach słychać takie jakby buczenie. Najbardziej słychać to w środku auta. Na zewnątrz tego nie słychać. Przy skręcaniu kierownicą słychać bardziej, po włączeniu podgrzewania tylnej szyby również słychać jakby mocniej buczało. Jak i również na zimnym silniku słychać głośniej a na rozgrzanym jakby znika buczenie. Już sam nie wiem co o tym myśleć. Napewno coś związanego z paskiem wielorowkowym. Po zdjęciu tego paska i odpaleniu auta silniczek chodzi idealnie (sprawdzałem czy czasami z rozrządem wszystko ok). Może ktoś ma jakieś sugestie co z tym zrobić?