Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AWX 1.9 131 KM] Piszczy pasek przy skręcaniu kołami

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
neever
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 04 lut 2012, 04:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ AWX 1.9 131 KM] Piszczy pasek przy skręcaniu kołami

Post autor: neever » 24 wrz 2013, 23:31

Witam. Mam takie dziwne objawy a mianowicie:

Po odpaleniu auta na wolnych obrotach słychać buczenie z okolic paska wielorowkowego, napinacz paska "skacze". Po dodaniu gazu - obroty okolo 1200 buczenie ustępuje, napinacz już nie skacze. Przy skręcaniu kierownicą koło pompy wspomagania chwilami się zatrzymuje i piszczy pasek (na wolnych obrotach). Przy wyższych obrotach pasek nie piszczy i koło pompy się nie zatrzymuje przy skręcaniu. Pasek conti ma pęknięcia, okolo 5mm dlugości wzdłuż - kilka jest takich miejsc - pojawiło się to w ostatnich dniach. Mimo iż pasek ma dopiero 20 tys km zrobione.

Co może być tego przyczyną? Miał ktoś podobny problem? Pompa czy może napinacz do wymiany?

Pozdrawiam

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 25 wrz 2013, 19:10

Ja stawiam na napinacz.Kolega mial to samo w Passacie 1.9 TDI, zmienil na jakis zamiennik i ZONK.Kolejna wymiana na oryginalny i jest OK.pozdrawiam.

matitwardy3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 01 lis 2011, 09:07
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Post autor: matitwardy3 » 26 wrz 2013, 13:11

Sprzęgiełko alternatora powinno załatwić sprawę :)

Awatar użytkownika
neever
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 04 lut 2012, 04:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neever » 14 paź 2013, 18:12

Teraz już sam nie wiem. Kupiłem nowy pasek na próbę, mechanik przy wymianie sprawdził napinacz - jesk ok, alternator również stwierdził ze ok natomiast pompa wspomagania tak jakby się zacinała.

Po wymianie paska przez jakiś tydzień było dobrze ale później problem wrócił. Może pompa się "zacinać"? I kółko będzie się blokowało? Dlatego pasek piszczy.

Nie chce kupować w ciemno napinacza, czy innych części. Są dość drogie. Tylko jak zdiagnozować usterkę?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 14 paź 2013, 18:21

neever, jeśli objawy są takie jak opisujesz w temacie, to nie rozumiem jaki może być inny powód niż umierająca pompa wspomagania? Nie wiem w jakim stopniu jest już zużyta i czy wystarczy wymiana oleju, czy już pompy <mysli>
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
neever
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 04 lut 2012, 04:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neever » 18 lis 2013, 11:31

Jako że nie miałem wcześniej czasu to dopiero teraz zająłem się tematem wspomagania. Wymieniłem pompę wspomagania i problem z piszczącym paskiem znikł jednak jeszcze coś jest nie tak. Na wolnych obrotach słychać takie jakby buczenie. Najbardziej słychać to w środku auta. Na zewnątrz tego nie słychać. Przy skręcaniu kierownicą słychać bardziej, po włączeniu podgrzewania tylnej szyby również słychać jakby mocniej buczało. Jak i również na zimnym silniku słychać głośniej a na rozgrzanym jakby znika buczenie. Już sam nie wiem co o tym myśleć. Napewno coś związanego z paskiem wielorowkowym. Po zdjęciu tego paska i odpaleniu auta silniczek chodzi idealnie (sprawdzałem czy czasami z rozrządem wszystko ok). Może ktoś ma jakieś sugestie co z tym zrobić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl