Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 AFN] Piszczenie w komorze silnika na rozgrzanym

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

[A6 C5 AFN] Piszczenie w komorze silnika na rozgrzanym

Post autor: vikus » 24 lis 2010, 21:10

Witam wszystkich!

Przeglądając wszystkie tematy o piszczeniu doszedłem do wniosku, że ta przypadłość zdarza się na zimnym silniku.

W związku z tym postanowiłem założyć nowy temat, ponieważ u mnie piszczy na rozgrzanym.

Jest to takie miarowe piszczenie pipipipipipipipipipipipipipi jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni i raczej to nie jest pasek. Piszczenie nasila się wraz ze zwiększonym poborem prądu np jak włączę długie, staje się głośniejsze. Na zimnym silniku nic nie piszczy.

Niestety jak otworzę maskę to wszystko się zlewa i nie mogę namierzyć tego hałasu.

Około 5000km temu przy okazji rozrządu, ponieważ przy włączaniu klimy strasznie piszczał któryś pasek, wymienione zostało:

- ramię i napinacz paska klimatyzacji RUVILLE EVR 55464

- rolka paska alternatora RUVILLE EVR 55462 FAG

i do tej pory wszystko było ok.

Paski nie wymienione.

Może komuś też coś takiego się przydażyło.

Pozdro...

Sycko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 19 sty 2009, 01:20
Lokalizacja: Kętrzyn/Tilburg NL

Post autor: Sycko » 24 lis 2010, 21:39

Sprawdz jeszcze lozysko na wiskozie. Obajwy na to wskazuja, jak zlapie temperatury to zaczyna skrzeczec.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 24 lis 2010, 22:01

A jak dokładnie je sprawdzić? Ma mieć luz czy nie, ma chodzić lekko czy z oporem?

Przyszedł mi jeszcze do głowy napinasz rolki alternatora.

Ktoś polewał wodą inny psikał WD40 ale jak psiknę na pasek to się rozejdzie i po rolce napnającej i wiskozie i sprzęgiełku altelnatora więc to chyba nie jest miarodajne?

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 24 lis 2010, 22:05

Wisko sprawdzisz po tym, że jeśłi jest wszystko ok, podczas pracy na gorącym silniku, otwórz maskę i spróbuj zatrzymać wiatrak na wisko (tylko rób to ostrożnie!!!) jeśłi bez problemu uda Ci się zatrzymać wiatrak czyli wisko raczej ejst ok, jeśli natomiast nie dasz rady go zatrzymać to radzę szybko wymienić wisko.

Kolegi wujek kuipił A4, pocieszył sie nim 2 tygodnie, przy prędkości okolo 90 km/h wisko powiedziało pa pa i chłodnica do wymiany oraz... MASKA :mrgreen: :evil: :shock:

Wiatrak na wisko po prostu rozleciał się na kawałki, dziurawiąc chłodnicę oraz niszcząc maskę :/
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 24 lis 2010, 22:10

Hm... do tej pory myślałem, że pod wpłwem temperatury wisko się zasprzęgla i nie da się zatrzymać ale nigdy tego nie sprawdzałem.

Co do mojej poprzedniej wypowiedzi to na wodę lub WD40 chyba da się określić czy to sprzęgiełko psikając na zewnętrzną część paska.

Sycko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 19 sty 2009, 01:20
Lokalizacja: Kętrzyn/Tilburg NL

Post autor: Sycko » 24 lis 2010, 22:12

Przy walnietej wiskodzie bedziesz mial tez takie objawy:
Jak dodasz gazu to bedziesz mial wrazenie ze pod maska masz 5.2 V10 a nie 1.9 tdika. Wiatr z wiatraka bedziesz czul az na podszybiu, bo przy zacietym lozysku, wiatrak bedzie sie krecil z tak sama predkoscia jak silnik.

[ Dodano: 2010-11-24, 22:15 ]
vikus pisze:Hm... do tej pory myślałem, że pod wpłwem temperatury wisko się zasprzęgla i nie da się zatrzymać ale nigdy tego nie sprawdzałem.

Co do mojej poprzedniej wypowiedzi to na wodę lub WD40 chyba da się określić czy to sprzęgiełko psikając na zewnętrzną część paska.
I dobrze myslales. Wiatrak pod wplywek temparatury zaczyna krecic sie szybciej, ale nie na tyle zeby reagowal na gwaltowne przyspieszanie abrotow silnika, ale zatrzymac sie powinno zawsze.

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 25 lis 2010, 00:50

skoro przy większym poborze prądu się nasila to ja obstawiam łożyska w alternatorze.
Jeśli chcesz być pewnym czy to wiatrak to nagrzej silnik tak aby pisk był już słyszalny, zgaśc silnik, ściągnij pasek kilnowy i zakręć wiatrakiem. Wtedy będzie wszystko jasne.
To samo zrób z alternatorem.

jagielow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 17 lip 2008, 20:40
Imię: Jarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jagielow » 25 lis 2010, 12:50

Obstawiam sprzęgiełko na alternatorze. Im wiekszy pobór pądu tym ono ma więcej do roboty.
Brat miał taki objaw wymienił i po sprawie.
<<Koozi>>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl