Witam wszystkich!
Przeglądając wszystkie tematy o piszczeniu doszedłem do wniosku, że ta przypadłość zdarza się na zimnym silniku.
W związku z tym postanowiłem założyć nowy temat, ponieważ u mnie piszczy na rozgrzanym.
Jest to takie miarowe piszczenie pipipipipipipipipipipipipipi jak silnik rozgrzeje się do 90 stopni i raczej to nie jest pasek. Piszczenie nasila się wraz ze zwiększonym poborem prądu np jak włączę długie, staje się głośniejsze. Na zimnym silniku nic nie piszczy.
Niestety jak otworzę maskę to wszystko się zlewa i nie mogę namierzyć tego hałasu.
Około 5000km temu przy okazji rozrządu, ponieważ przy włączaniu klimy strasznie piszczał któryś pasek, wymienione zostało:
- ramię i napinacz paska klimatyzacji RUVILLE EVR 55464
- rolka paska alternatora RUVILLE EVR 55462 FAG
i do tej pory wszystko było ok.
Paski nie wymienione.
Może komuś też coś takiego się przydażyło.
Pozdro...
[A6 C5 AFN] Piszczenie w komorze silnika na rozgrzanym
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
A jak dokładnie je sprawdzić? Ma mieć luz czy nie, ma chodzić lekko czy z oporem?
Przyszedł mi jeszcze do głowy napinasz rolki alternatora.
Ktoś polewał wodą inny psikał WD40 ale jak psiknę na pasek to się rozejdzie i po rolce napnającej i wiskozie i sprzęgiełku altelnatora więc to chyba nie jest miarodajne?
Przyszedł mi jeszcze do głowy napinasz rolki alternatora.
Ktoś polewał wodą inny psikał WD40 ale jak psiknę na pasek to się rozejdzie i po rolce napnającej i wiskozie i sprzęgiełku altelnatora więc to chyba nie jest miarodajne?
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Wisko sprawdzisz po tym, że jeśłi jest wszystko ok, podczas pracy na gorącym silniku, otwórz maskę i spróbuj zatrzymać wiatrak na wisko (tylko rób to ostrożnie!!!) jeśłi bez problemu uda Ci się zatrzymać wiatrak czyli wisko raczej ejst ok, jeśli natomiast nie dasz rady go zatrzymać to radzę szybko wymienić wisko.
Kolegi wujek kuipił A4, pocieszył sie nim 2 tygodnie, przy prędkości okolo 90 km/h wisko powiedziało pa pa i chłodnica do wymiany oraz... MASKA :mrgreen: :evil: :shock:
Wiatrak na wisko po prostu rozleciał się na kawałki, dziurawiąc chłodnicę oraz niszcząc maskę
Kolegi wujek kuipił A4, pocieszył sie nim 2 tygodnie, przy prędkości okolo 90 km/h wisko powiedziało pa pa i chłodnica do wymiany oraz... MASKA :mrgreen: :evil: :shock:
Wiatrak na wisko po prostu rozleciał się na kawałki, dziurawiąc chłodnicę oraz niszcząc maskę

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Przy walnietej wiskodzie bedziesz mial tez takie objawy:
Jak dodasz gazu to bedziesz mial wrazenie ze pod maska masz 5.2 V10 a nie 1.9 tdika. Wiatr z wiatraka bedziesz czul az na podszybiu, bo przy zacietym lozysku, wiatrak bedzie sie krecil z tak sama predkoscia jak silnik.
[ Dodano: 2010-11-24, 22:15 ]
Jak dodasz gazu to bedziesz mial wrazenie ze pod maska masz 5.2 V10 a nie 1.9 tdika. Wiatr z wiatraka bedziesz czul az na podszybiu, bo przy zacietym lozysku, wiatrak bedzie sie krecil z tak sama predkoscia jak silnik.
[ Dodano: 2010-11-24, 22:15 ]
I dobrze myslales. Wiatrak pod wplywek temparatury zaczyna krecic sie szybciej, ale nie na tyle zeby reagowal na gwaltowne przyspieszanie abrotow silnika, ale zatrzymac sie powinno zawsze.vikus pisze:Hm... do tej pory myślałem, że pod wpłwem temperatury wisko się zasprzęgla i nie da się zatrzymać ale nigdy tego nie sprawdzałem.
Co do mojej poprzedniej wypowiedzi to na wodę lub WD40 chyba da się określić czy to sprzęgiełko psikając na zewnętrzną część paska.