[a6 c5 2.5 tdi] pęknięty pasek wielorowkowy
[a6 c5 2.5 tdi] pęknięty pasek wielorowkowy
witam, no i stało się. Jadąc wczoraj zgasł silnik poszło troche dymku jak zdjąłem osłonę pasków okazało się, że rozleciała się metalowa rolka i spadł pasek od alternarora stoi teraz na warsztacie i czekam na wieści czy się zawory nie spotkały z tłokami (oby nie ale kawałek tego paska wciągneło pod pasek rozrządu) do wymiany rozrządu i wszystkich pasków brakło 2 tys. km masakra. jak myślicie jak już by było to najgorsze to lepiej to zrobić czy kupić inny silnik?
tak mi powiedział ten mechanior co to do niego zaprowadziłem ale nic o nim nie wiem jest on z radomia bo tam sie stała awaria. to kuzyn kolegi z pracy to zobaczymy(koło tego warsztatu stało pare a6 , bmw 5 i opli. narazie czekam jeszcze na wieści bo dopiero się za nią biorą. 
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
nie dwa zabki chyba jeszcze ujdzie nie jestem pewny na 100% ale szczerze ciekawa sytlacja. w 2.5 tdi ciezko mi sie wydaje zeby uszkodzic pasek rozrzadu paskiem alternatora.... ale wiadomo jak zaryl jakis plastik....... kiedys widzialem pasek rozrzadu w misce olejowej!! to juz nic mnie zdziwi
a8team.pl to też dobre.
Co do popękanych dzwigienek to Piotruś ma racje. Nie musi to byc objawem zderzenia zaworów z tlokami. Ja mialem bardzo podobny przypadek. A mianowicie wymienialem uszczelki pod deklami, i po wstepnych ogledzinach ucieszylem sie ze walki i dzwigienki sa w bardzo dobrym stanie. Moze dosłownie po 1 tys km zaniepokoila mnie dziwna praca silnika. Sadzilem ze to od wtryskiwaczy wiec zabralem sie za ich ogledziny i wymiane tych mosieznych podkladek. Po sciagnieciu dekli okazalo sie ze mialem 3 dzwigienki zlamane na polowe, po sciagnieciu walka kolejne dwie mialy ukruszone dziubki. Raczej nie bylo mozliwosci ze bylo to wynikiem zderzenia zaworow z tlokiem. Moglo to byc wynikiem zmeczenia materialu. Proponuje sprawdzic poprawnosc dzialania zaworow a nastepnie sprawdzic cisnienie na tlokach. Wtedy sie okarze czy zawory dostaly.
to teraz dopiero jestem w szoku bo mu powiedzałem żeby wymienił te dźwigienki
a taki silnik to pewnie ciężko znaleść.
mam nadzieje że na tym się skończy ale ...
dzięki za odp. zdjęć to raczej nie będę miał bo to w radomiu się stał i tam został. jak coś będę wiedział to napisze.


dzięki za odp. zdjęć to raczej nie będę miał bo to w radomiu się stał i tam został. jak coś będę wiedział to napisze.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !