Witam,
jestem nowy na forum jednak zasade dzialania znam,
przeszukalem dzial silnikow wysokopreznych by dowiedziec sie jakie jest zdanie uzytkownikow 2,5tdi 155km z 2002r.
Nabylem wlasnie takie auto i zastanawia mnie czy usterki wersji 150km juz go nie dotycza.
Bede wdzieczny za odpowiedzi...
Pozdrawiam
Lukasz z Krakowa
[ A6 C5 2,5tdi 155km ] opinie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
kolego - dzisiaj zapowiada sie piekny dzien (w Krakowie) , nie stresuj sie, pojedz swoja niunia na kawe do zamku w Przegorzalach albo do Kryspinowa. W zadnym wypadku nie uruchamiaj wyszukiwarki ponownie aby wpisac AYM (chyba to bedzie kod Twojego silnika) albo, co gorsza, 'multitronic', po co ? przeciez jestes szczesliwy, prawda ?
Gdybys faktycznie nie mogl spac bez tej wiedzy (poniekad bardzo przydatnej - pomoze podjac decyzje: co dalej) wpisz powyzsze hasla do wyszukiwarki. Uprzedzam ze wpisujesz na wlasna odpowiedzialnosc i wyniki raczej Cie nie zachwyca.
Kolego, uprzedzalem, zrobisz jak zechcesz.
ps
Olej to, chodzmy na
Gdybys faktycznie nie mogl spac bez tej wiedzy (poniekad bardzo przydatnej - pomoze podjac decyzje: co dalej) wpisz powyzsze hasla do wyszukiwarki. Uprzedzam ze wpisujesz na wlasna odpowiedzialnosc i wyniki raczej Cie nie zachwyca.
Kolego, uprzedzalem, zrobisz jak zechcesz.
ps
Olej to, chodzmy na

Fakt takie porównwanie jest bez sensu bo benzyniak zawsze wygra. Pytał o opinie to ją dostał. Wyraziłem swoją opinie. Moim zdaniem nie ma nic gorszego niż zamulony diesel który kopci na mrozie, ale to tylko moja osobista opinia. Nie ukrywam że posiada on jednak plusy w postaci niskiego spalania, a ten silnik jest również dość dynamiczny tylko odpowiedz sobie na pytanie czy stać cię na diesla? Wszelkie naprawy są o wiele droższe.
- ShoofeL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1103
- Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
- Kontakt:
karton,
Użytkuję A6 Avant z takim silnikiem od ponad roku.
Zrobiłem już ponad 35000 km i jak narazie nic ( teraz mam przejechane 204000)
Wiadomo - wymiana rozrządu + terminowa wymiana filtrów i olejów a silniczek długo i bezpiecznie pożyje
O jakiś 3 miesięcy jest po wirusie na 195 KM i hula elegancko
Nic złego na ten silnik nie mogę powiedzieć...
Użytkuję A6 Avant z takim silnikiem od ponad roku.
Zrobiłem już ponad 35000 km i jak narazie nic ( teraz mam przejechane 204000)
Wiadomo - wymiana rozrządu + terminowa wymiana filtrów i olejów a silniczek długo i bezpiecznie pożyje

O jakiś 3 miesięcy jest po wirusie na 195 KM i hula elegancko

Nic złego na ten silnik nie mogę powiedzieć...
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
powiedz mi czemu ty zawsze porownujesz zajechane diesle z benzynamizelek31 pisze:Fakt takie porównwanie jest bez sensu bo benzyniak zawsze wygra. Pytał o opinie to ją dostał. Wyraziłem swoją opinie. Moim zdaniem nie ma nic gorszego niż zamulony diesel który kopci na mrozie, ale to tylko moja osobista opinia. Nie ukrywam że posiada on jednak plusy w postaci niskiego spalania, a ten silnik jest również dość dynamiczny tylko odpowiedz sobie na pytanie czy stać cię na diesla? Wszelkie naprawy są o wiele droższe.

daj mi pare powodow na przekonanie ze benzyna jest lepsza od diesla(mowa o dobrej benzynie z dobrym dieslem, auta z takimi samymi osiagami)
masz szanse sie wkoncu wykazac

tylko prosze nie pisz ze diesel kopci bo juz tego czytac nie moge
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
karton
moim zdaniem powinieneś cieszyć się, że trafiłeś na AYM. Ten silnik jest poważnie poprawiony w porównaniu do poprzedników i przy właściwym serwisie powinieneś długo cieszyć się jego użytkowaniem. Jeżeli 150 ts. km to faktycznie ori przebieg to ma przed sobą długi życiorys (osobiście nie wierzę w tak mały przebieg w tym roczniku, ale to nie miejsce na spekulacje). Ale kilka wąznych ulementów silnika zostało zastąpionych i nie powinieneś martwić się min. o wałki/klawiaturę, pompę wtryskową, przepływkę itp. Nie będę wymieniał różnic pomiędzy innymi modelami i co zostało poprawione, ale dbaj o ten silnik - znajdź kogoś, kto dobrze zna sie na 2.5 TDI (nie wielu ich - niestety - jest) i serwisuj go regularnie, lej tylko olej z normą 505 00 i koniecznie 5W40
!. Serwis jest drogi (w SPAM do 1.9 TDI), powinieneś jechać na ori/firmowych częściach (nie myl z częściami ze znaczkiem CCCO, choć w niektórych przypadkach są niezastąpione) - gwarantowane dłuższe międzyprzebiegi i mniejsze ryzyko awarii). Rozrząd jak w każdym V6 TDI b. kosztowny, ale jak dobrze zrobiony na ori to kolejne 100/120 tys. km przejeździsz ze spokojem.
Nie będę rozpisywał szczegółów dot. mojego AYM, ale dzisiaj mam już ponad 260 tys. (100 tys. moje) i silnik w idealnym stanie (wg. Sserwis). Moim zdaniem większym zmartwieniem jest skrzynia, ale nie o to pytałeś
pozdr.
paweł


Nie będę rozpisywał szczegółów dot. mojego AYM, ale dzisiaj mam już ponad 260 tys. (100 tys. moje) i silnik w idealnym stanie (wg. Sserwis). Moim zdaniem większym zmartwieniem jest skrzynia, ale nie o to pytałeś

pozdr.
paweł
2.5 TDI AYM 2002