Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5 2,5tdi 155km ] opinie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
karton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 sie 2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków

[ A6 C5 2,5tdi 155km ] opinie

Post autor: karton » 14 sie 2009, 03:40

Witam,
jestem nowy na forum jednak zasade dzialania znam,
przeszukalem dzial silnikow wysokopreznych by dowiedziec sie jakie jest zdanie uzytkownikow 2,5tdi 155km z 2002r.
Nabylem wlasnie takie auto i zastanawia mnie czy usterki wersji 150km juz go nie dotycza.
Bede wdzieczny za odpowiedzi...
Pozdrawiam
Lukasz z Krakowa

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 14 sie 2009, 09:10

kolego - dzisiaj zapowiada sie piekny dzien (w Krakowie) , nie stresuj sie, pojedz swoja niunia na kawe do zamku w Przegorzalach albo do Kryspinowa. W zadnym wypadku nie uruchamiaj wyszukiwarki ponownie aby wpisac AYM (chyba to bedzie kod Twojego silnika) albo, co gorsza, 'multitronic', po co ? przeciez jestes szczesliwy, prawda ?

Gdybys faktycznie nie mogl spac bez tej wiedzy (poniekad bardzo przydatnej - pomoze podjac decyzje: co dalej) wpisz powyzsze hasla do wyszukiwarki. Uprzedzam ze wpisujesz na wlasna odpowiedzialnosc i wyniki raczej Cie nie zachwyca.

Kolego, uprzedzalem, zrobisz jak zechcesz.

ps
Olej to, chodzmy na <piwo>

usuniĂŞty---

Post autor: usuniĂŞty--- » 19 sie 2009, 10:59

JAk dla mnie to zwykły diesel - żadna rewelacja. O wiele lepszy byłby silnik 2.8 V6.

usuniĂŞty---

Post autor: usuniĂŞty--- » 19 sie 2009, 11:10

Fakt takie porównwanie jest bez sensu bo benzyniak zawsze wygra. Pytał o opinie to ją dostał. Wyraziłem swoją opinie. Moim zdaniem nie ma nic gorszego niż zamulony diesel który kopci na mrozie, ale to tylko moja osobista opinia. Nie ukrywam że posiada on jednak plusy w postaci niskiego spalania, a ten silnik jest również dość dynamiczny tylko odpowiedz sobie na pytanie czy stać cię na diesla? Wszelkie naprawy są o wiele droższe.

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 22 sie 2009, 13:16

karton,
Użytkuję A6 Avant z takim silnikiem od ponad roku.
Zrobiłem już ponad 35000 km i jak narazie nic ( teraz mam przejechane 204000)
Wiadomo - wymiana rozrządu + terminowa wymiana filtrów i olejów a silniczek długo i bezpiecznie pożyje :-)

O jakiś 3 miesięcy jest po wirusie na 195 KM i hula elegancko :-)

Nic złego na ten silnik nie mogę powiedzieć...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 22 sie 2009, 13:37

zelek31 pisze:Fakt takie porównwanie jest bez sensu bo benzyniak zawsze wygra. Pytał o opinie to ją dostał. Wyraziłem swoją opinie. Moim zdaniem nie ma nic gorszego niż zamulony diesel który kopci na mrozie, ale to tylko moja osobista opinia. Nie ukrywam że posiada on jednak plusy w postaci niskiego spalania, a ten silnik jest również dość dynamiczny tylko odpowiedz sobie na pytanie czy stać cię na diesla? Wszelkie naprawy są o wiele droższe.
powiedz mi czemu ty zawsze porownujesz zajechane diesle z benzynami ??

daj mi pare powodow na przekonanie ze benzyna jest lepsza od diesla(mowa o dobrej benzynie z dobrym dieslem, auta z takimi samymi osiagami)

masz szanse sie wkoncu wykazac <ok>

tylko prosze nie pisz ze diesel kopci bo juz tego czytac nie moge

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 23 sie 2009, 23:57

karton ;-) moim zdaniem powinieneś cieszyć się, że trafiłeś na AYM. Ten silnik jest poważnie poprawiony w porównaniu do poprzedników i przy właściwym serwisie powinieneś długo cieszyć się jego użytkowaniem. Jeżeli 150 ts. km to faktycznie ori przebieg to ma przed sobą długi życiorys (osobiście nie wierzę w tak mały przebieg w tym roczniku, ale to nie miejsce na spekulacje). Ale kilka wąznych ulementów silnika zostało zastąpionych i nie powinieneś martwić się min. o wałki/klawiaturę, pompę wtryskową, przepływkę itp. Nie będę wymieniał różnic pomiędzy innymi modelami i co zostało poprawione, ale dbaj o ten silnik - znajdź kogoś, kto dobrze zna sie na 2.5 TDI (nie wielu ich - niestety - jest) i serwisuj go regularnie, lej tylko olej z normą 505 00 i koniecznie 5W40 !!!. Serwis jest drogi (w SPAM do 1.9 TDI), powinieneś jechać na ori/firmowych częściach (nie myl z częściami ze znaczkiem CCCO, choć w niektórych przypadkach są niezastąpione) - gwarantowane dłuższe międzyprzebiegi i mniejsze ryzyko awarii). Rozrząd jak w każdym V6 TDI b. kosztowny, ale jak dobrze zrobiony na ori to kolejne 100/120 tys. km przejeździsz ze spokojem.
Nie będę rozpisywał szczegółów dot. mojego AYM, ale dzisiaj mam już ponad 260 tys. (100 tys. moje) i silnik w idealnym stanie (wg. Sserwis). Moim zdaniem większym zmartwieniem jest skrzynia, ale nie o to pytałeś ;-)
pozdr.
paweł
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 29 sie 2009, 21:20

Największą wadą silnika jest jego poprzedni właściciel. Jeśli dbasz o niego we właściwy sposób to nawet ten najbardziej awaryjny posłuży Ci przez długi czas.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl