Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Olej w turbinie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

[ AFB 2.5 150 KM] Olej w turbinie

Post autor: philiphser » 13 gru 2011, 10:41

Witam,

Zmienialem przeplywomierz i zauwazylem ze po sciagnieciu rury od przeplywomierza w turbince przy watraczkach byl sobie olej...

Ponadto rura ktora laczy przeplywomierz i turbine ma odejscie w rurce w strone kabiny i tam tez byl taki szlam olejowy... jakby plulo olejem...

Co to moze byc?
The force will be with you...always

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: Olej w turbinie

Post autor: tx-didi » 13 gru 2011, 10:58

philiphser pisze:Witam,

Zmienialem przeplywomierz i zauwazylem ze po sciagnieciu rury od przeplywomierza w turbince przy watraczkach byl sobie olej...

Ponadto rura ktora laczy przeplywomierz i turbine ma odejscie w rurce w strone kabiny i tam tez byl taki szlam olejowy... jakby plulo olejem...

Co to moze byc?
ta rurka 'w strone kabiny' to rurka odpowietrzania skrzyni korbowej dochodzaca do filtra odmy - jezeli jest 'zawilgocona' od oleju to jest absolutnie normalne - czy przypomina to Twoj 'szlam olejowy' to juz sam musisz ocenic...
Odma ma swoje 'filtrujace ubranko' ??

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 13 gru 2011, 11:14

tx-didi ok idze ta rurka do dolotu powietrza przy turno zaraz i turbo jest dleikatnie mokre od oleju... i to jest normalne?

na tej rurce ktora dochodzi do tej rury powietrznej od turbo ona jest fabrycznie podzielona na 2 czesci i tam na laczeniu ja mam zwykla rurke miedziana... tam nie powinien byc filterek zadny?
The force will be with you...always

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 13 gru 2011, 12:24

philiphser
zakladam ze myslimy o tym samym....

filterek jest owszem, ale nie w samej rurce. Jak 'pojdziesz' za nia do drugiego konca (pod wlotem powietrza do turbiny) to wprost 'zaprowadzi' Cie do tego wlasnie filtra - 'slynnej' odmy. Rurka jest 'jednoczesciowa' gumowa, z dolotem laczy sie przez plastikowy 'lacznik' - nie ma tam nic matalowego - chyba ze rurke gumowa miales peknieta i ktos ja 'zalatal' tym sposobem, albo, co chyba gorsze, ktos 'wyprul' orginalny filtr odmy i zamontowal na wezu 'cos w zamian' ?

w kazdym razie ta rurka ma delikatny 'nalot' mgielki olejowej, wyraznie czuc 'pod palcem' ta mgielke (na wewnetrznych sciankach rury oczywiscie). Wg mnie to jest normalne - nawet przy fabrycznie nowej odmie mgieleczka olejowa jest - i 'idzie' wprost na wirnik turbo. Ale umowmy sie - nic tam nie 'plywa' !!

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 13 gru 2011, 12:29

ok ok wszystko wiem. Wiem gdzie jest odma itp wiec to normalne cale szczescie...
The force will be with you...always

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja