No i Panowie ZONK <dobani> <żygam> <kijem>
Dziś byłem u mechanika i wyjaśniłem mu na czym polega problem w mojej A6 i gdy tylko poweidziałem twarde przewody gumowe cieczy chłodzącej (nawet nie musiałem kończyć) powiedział, że to uszczelka pod głowicą
Potwierdził się jego czarny scenariusz: :-?
1. Czarna maź na ściankach zbiorniczka wyrównawczego
2. Po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego i wsadzeniu palca w płyn (płyn letni) wydobywa z niego coś na wzór pary
3. Ustawiam na climatroniku HI i dmucha niezbyt gorącym powietrzem (porównałem z kolegi Passatem B5 i u mnie marnie grzeje)
4. Przewody gumowe są twarde jak skała (przedmuchy z cylindra(ów) walą część kompresji w obieg układu chłodzenia dlatego przewody są tak bardzo twarde)
I teraz najgorsze.... KOSZTA :roll:
Czy ktoś już to przerabiał w AFN?
Jakiego rzędu kosztów należy się spodziewać za same części + planowanie i spr. szczelności głowicy?? Chyba też warto wymienic odrazu uszczelniacze zaworowe chociaż olej zmieniam co 12 tys km i między wymianami nie dolewa mani grama, trzyma poziom (na liczniku niby 207 tys km ale AFN z 97r miał peweni taki przebieg już w 1999r)
Czy coś jeszcze pominąłem przy okazji wymiany uszczelki? Pompa wody chyba też warto, skoro już się będzie ściagało całego ryja i zdejmowało pasek rorządu ?
Jeśli ktoś z Was przerabiał ten przypadek, proszę o podanie jakiego rzędu to wydatek?
pozdr.
AHA.
Dodam jeszcze, że w garażu na podłodze mam teraz plamę spod silnika, jakby płyn chłodniczy (słodki smak). Cięzko mi jest zlokalizować wyciek, gdyż pod silnikiem są plastikowe osłony.
Czy moze być taka wersja, że na skutek dużego wzrosu ciśnienia w układzie chłodzenia (przedmuchy do ukladu) mół puścić uszczelniacz na pompie wodnej przez co sączy się płyn przy pompie?
Dodam jeszcze, że autko nie traci mocy, jeździ ok, odpala rewelacyjnie nie ważne czy na zimnym czy na gorącym silniku, z rury wydechowej podczas jazdy nie wydobywa się żaden dym i nie ważne czy silnik zimny czy gorący (chyba, że ostro depnę w podłogę to na chwilkę poleci ciemnoszary dyemek i już później nic nie dymi)
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem