Odma 2.5 tdi v6 150km akn quattro
Odma 2.5 tdi v6 150km akn quattro
Witam! Ostatnio moja audi zaczęła kopcić na niebiesko i z wydechów czuć było spalony olej, podczas jazdy w trasie nie było problemów, ale za to po mieście kopcił dość mocno, doszło do tego stopnia że jak bym nie jechał to zostawiałem niebieską smugę. Szłyszałem że może być to wina odmy. Rozebrałem wypłukałem w benzynie (mam tą odmę z siatką, jakby bandaż z metaliwymi drucikami). Po wyczyszczeniu wszystko pięknie, ani chmurki, ale gdy przejechałem 150km sytuacja zaczyna sie powtarzać. Odmę będe mógł wymienić dopiero za tydzień-dwa. Do tego czasu nie chciałbym zostawiać smugi za sobą. Co zrobić? Jakoś lepiej wyczyścić? Proszę o rady. Dodam że po nawet po wyczyszczeniu zatykając jedną stronę tego filterka ciężko było ustami dmuchnąć tam powietrze przez te sitko, podejżewam że dostała oparów i całkiem spadła jej przepustowość. I jeszcze pytanie czy mogę wymienić tą odmę na tą z lejkami, bo nie mogę tej z siatką znaleźć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:00
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Cześć! Znajdą się tacy co będą twierdzić, że absolutnie nie!
Ja osobiście przerabiałem temat miesiąc temu. Też myślałem że się nie powinno zakładać nowego typu do starego, ale w swoim AFB z 98 roku miałem szmaciany separator, w AFB i AKN z 2000 roku jest już separator lejkowy ( od konkretnego numeru nadwozia). Rozebrałem oba silniki na części pierwsze i wszystko jest niemalże identyczne (w AKN są inne tłoki w sensie kanały na pierścienie) reszta jest identyko jak AFB. Dodatkowo dodam tylko, że oprócz separatora ważna (jeśli nie ważniejsza) jest membrana znajdująca się obok, przykręcana metalową lub ( w starszym AFB) plastikową osłoną. Ona reguluje balans gazów pomiędzy ciśnieniem a podciśnieniem w układzie odpowietrzania skrzyni korbowej. Reasumując uważam, że z całą pewnością można założyć nowy typ separatora i nic się nie stanie.
Ja osobiście przerabiałem temat miesiąc temu. Też myślałem że się nie powinno zakładać nowego typu do starego, ale w swoim AFB z 98 roku miałem szmaciany separator, w AFB i AKN z 2000 roku jest już separator lejkowy ( od konkretnego numeru nadwozia). Rozebrałem oba silniki na części pierwsze i wszystko jest niemalże identyczne (w AKN są inne tłoki w sensie kanały na pierścienie) reszta jest identyko jak AFB. Dodatkowo dodam tylko, że oprócz separatora ważna (jeśli nie ważniejsza) jest membrana znajdująca się obok, przykręcana metalową lub ( w starszym AFB) plastikową osłoną. Ona reguluje balans gazów pomiędzy ciśnieniem a podciśnieniem w układzie odpowietrzania skrzyni korbowej. Reasumując uważam, że z całą pewnością można założyć nowy typ separatora i nic się nie stanie.
Jesteś pewny, że to problem odmy? niebieski dym w-g mnie to raczej turbina olej puszcza. Zrobiłeś test odmy za pomocą odkręcenia korka oleju na wolnych obrotach? jak podskakuje oraz jak wyraźnie słychać syk przy odkręceniu to wtedy odma zapchana.
Temat odmy przerabiałem tydzień temu. Olej lał się po silniku jak z butelki, kopcił mi do rozgrzania silnika na biało. Miałem szmacianą i założyłem te z lejkami i wszystko pasuje P&P. 3 godziny roboty pod domem dla niewtajemniczonego i problem wycieków w magiczny sposób ustał.
link do opisu z wymiany zapożyczony z innego forum -->wymiana odmy 2.5tdi AFB
Temat odmy przerabiałem tydzień temu. Olej lał się po silniku jak z butelki, kopcił mi do rozgrzania silnika na biało. Miałem szmacianą i założyłem te z lejkami i wszystko pasuje P&P. 3 godziny roboty pod domem dla niewtajemniczonego i problem wycieków w magiczny sposób ustał.
link do opisu z wymiany zapożyczony z innego forum -->wymiana odmy 2.5tdi AFB
Przewaga dzięki technologi
Też kilka dni temu przerabiałem odmę, chmurka przy wolnej jezdzie w korku ustała, i nie wycieka juz olej najlabszymi uszczelkami, jak to cisnienie lubi sobie znaleźć hehe. Również zmieniłem z siatkowej na tą z "lejkami" i najwidoczniej działa. Jeszcze pytanie, co do tej osłony metalowej na odme, jest ona ważna ?