Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.9 AFN] nieszczelna pompa wtryskowa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
marcinek81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 31 gru 2009, 11:26
Lokalizacja: pomorskie

[A6 C5 1.9 AFN] nieszczelna pompa wtryskowa

Post autor: marcinek81 » 13 lut 2010, 21:13

Witam wszystkich forumowiczów.

Proszę was o pomoc gdyż już od dłuższego czasu w moim pojeździe zauważyłem wyciek z górnej części pompy wtryskowej.

Potrzebuję waszej opinii oraz pomocy w związku z :

-czy jest to jakaś poważna usterka?
-czy można ten wyciek usunąć własnymi siłami?

Do w/w usterki dołączam parę zdjęć.

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 lut 2010, 23:48

028 130 717 A uszczelka ok 10zł
klucze torx

i najlepiej brzeszczot
do tego aby tą (zaznaczona na biało ) srube napilowac i plaski srubokret bo franca jakas nietypowa
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... bf618.html

i wsio
10 minut roboty

marcinek81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 31 gru 2009, 11:26
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: marcinek81 » 15 lut 2010, 11:16

koledzy a czy przy ściąganiu górnej pokrywy musze na coć uważac (chodzi mi o to czy nic mi nie wpadnie do środka itp.) oraz czy po złożeniu wszystkiego musze coś ustawiać czy tylko wymienić uszczelkę skręcić i to wszystko.dziekuje wam bo ropa strasznie brudzila mi silnik i pewnie wiecej palił hehe.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 15 lut 2010, 11:38

oWitia,
zeczywiscie ktos juz grzebal przy obudowie nastawnika :mrgreen:


marcinek81, tak ze brzeszczot mozesz wyeliminowac :mrgreen:
odkrecasz podnosisz do gory delikatnie , odtluszczasz miejsca gdzie bedzie uszczelka
i dokrecasz rownomiernym dociskiem cos ala dokrecanie kola

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 20 paź 2012, 16:52

Podłączę się pod temat, ponieważ u mnie dzisiaj też zaobserwowałem wyciek z pompy.

W tym temacie wyciek jest z góry, u mnie ciężko powiedzieć, ale mi się wydaje że raczej od strony ściany grodziowej. Jest tam jakaś uszczelka czy to już pompa umarła. :|

Problem polega na tym że międzyczasie wyskoczyła mi cała dyskoteka na desce rozdzielczej w aucie. Auto odpala na 3 sekundy od strzała i gaśnie.
Kontrolki świec zaczęły bardzo słabo świecić.

Mam Vaga, ale niestety Windows 7 nie daje mi zbyt wielu możliwości, więc jedyne co mogę zrobić to pokasować błędy (chyba że ktoś ma możliwość rejestracji VCDSa Lite 1.1 to proszę info na PW - z góry dziękuję :):) i wtedy odpala i nie gaśnie - jest wszystko ok, ale sporo tego się leje. Pomocy.

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 20 paź 2012, 19:03

alukard pisze:oWitia,
zeczywiscie ktos juz grzebal przy obudowie nastawnika :mrgreen:


marcinek81, tak ze brzeszczot mozesz wyeliminowac :mrgreen:
odkrecasz podnosisz do gory delikatnie , odtluszczasz miejsca gdzie bedzie uszczelka
i dokrecasz rownomiernym dociskiem cos ala dokrecanie kola
Witam !
Coś mi się widzi, ze ta śruba to trójkątny łeb. Trzeba specjalny klucz. Reszta jak wyżej.
pzdr

[ Dodano: 2012-10-20, 19:09 ]
Jurek85 pisze:Podłączę się pod temat, ponieważ u mnie dzisiaj też zaobserwowałem wyciek z pompy.

W tym temacie wyciek jest z góry, u mnie ciężko powiedzieć, ale mi się wydaje że raczej od strony ściany grodziowej. Jest tam jakaś uszczelka czy to już pompa umarła. :|

Problem polega na tym że międzyczasie wyskoczyła mi cała dyskoteka na desce rozdzielczej w aucie. Auto odpala na 3 sekundy od strzała i gaśnie.
Kontrolki świec zaczęły bardzo słabo świecić.

Mam Vaga, ale niestety Windows 7 nie daje mi zbyt wielu możliwości, więc jedyne co mogę zrobić to pokasować błędy (chyba że ktoś ma możliwość rejestracji VCDSa Lite 1.1 to proszę info na PW - z góry dziękuję :):) i wtedy odpala i nie gaśnie - jest wszystko ok, ale sporo tego się leje. Pomocy.
Witam !
Jeżeli mówisz o głowicy z przewodami to jest tam oring. Niestety najlepiej wymienia sie go po zdemontowaniu pompy. Może gasnąć bo wycieka ci paliwo i obniza się poziom w pompie, i masz powietrze. W najgorszym przypadku jaki jest możliwy będzie ci ciągnąć powietrze przez uszczelniacz i tulejke z przodu pompy, ale to już naprawdę skrajne przypadki.
pzdr

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 20 paź 2012, 20:43

spth pisze:Jeżeli mówisz o głowicy z przewodami to jest tam oring. Niestety najlepiej wymienia sie go po zdemontowaniu pompy.
Jutro jak będzie jasno to spróbuję popatrzyć jak to wygląda.

spth pisze:Może gasnąć bo wycieka ci paliwo i obniza się poziom w pompie, i masz powietrze.
Wydaje mi się że gaśnie nie dla tego że nie ma paliwa przez wyciek.
To może konkretniej opiszę jak to wygląda - wiem kiedy zgaśnie. :|

Wkładam kluczyk, przekręcam i patrzę na zegary - kontrolka świec żarowych świeci bardzo jasno - zgaśnie.

Podpinam lapka z VCDSem i kasuję błędy. Przekręcam kluczyk, kontrolki świecą jak wcześniej mocno i odpala (jak zawsze na strzał) i nie zgaśnie. Tylko tak jestem w stanie odpalić auto, a dzisiaj zauważyłem ten wyciek, bo jak odpaliłem auto to wsadziłem dziub pod maskę i poszedłem od razu zgasić silnik bo aż widziałem jak mi ropa się pod maską sączyła i dodatkowo już zaczynała parować, więc nawet się boję do mechanika pojechać bo mam około 10 km.


Mam dodatkowe pytanie, czy poza oringami oraz ewidentnymi pęknięciami przewodów lub nie dokręconymi przewodami wychodzącymi do wtrysków jest jakaś inna uszczelka poza tą między pompą a nastawnikiem?
Prawdopodobnie spróbuję to wymienić, bo jest to mega tanie.

Pytanie szczególnie do alukarda bo widzę że już miałeś taki problem :| Jak miałeś walniętą tą uszczelkę to też wyskakiwały ci kosmosy na desce rozdzielczej, czy raczej inne objawy - jakie (po za ropą pod maską :)). Dzięki.

Dziękuję za wszelką pomoc i dodatkowe podpowiedzi.

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 20 paź 2012, 22:42

Witam !
Co do uszczelek zobacz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269082
pzdr

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 21 paź 2012, 21:09

To jest pewnie jakaś uszczelka, ale nie pod nastawnikiem pompy :(

Popatrzyłem dzisiaj troszkę i miejsce w którym się wydostaje się ropa jest od tyłu (od stron z której są przykręcone przewody do wtrysków.

Są 4 przewody metalowe do wtrysków po środku nich jest śruba chyba 10 którą trzeba poluzować żeby ustawić kąt wtrysku, która jest wkręcona w jakąś większą śrubę i ..... właśnie z tego miejsca mi cieknie paliwo i to dosyć sporo :| dosłownie jak silnik pracuje to krople ropy lecą - to może być drogie w naprawie?

:|

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 21 paź 2012, 21:22

Witam !
Poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3&start=42
pzdr
Nie spojrzałem na strzałki, pod tą małą jest oring. Ta duża jest od rozdzielacza, tam faktycznie trzeba uważać.
pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl