Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AWX 1.9 131 KM] NADAL ZWŁOKA I GAŚNIĘCIE - POMÓŻCIE PROSZĘ

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
bocheniasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7

[ AWX 1.9 131 KM] NADAL ZWŁOKA I GAŚNIĘCIE - POMÓŻCIE PROSZĘ

Post autor: bocheniasty » 05 lis 2016, 11:07

Witam Wszystkich!

Jakiś czas temu w końcu zakupiłem A6 AVANT 1.9TDI 131 KM. Postaram się jak najprężniej przedstawić Wam temat. Wszystko co robiłem w A6 do tej pory opierało się na informacjach wyciągniętych z tego forum, co dużo dało jednak teraz to już jestem zielony.

Kontrolka CHECK ENGINE. Komputer pokazuje emisje spalin więc EGR. Faktycznie walnięta grucha podciśnieniowa. No i gdybanie czy zaślepiać czy nie. Przy zaślepieniu dodatkowo przeprogramowanie sterownika żeby CHECK ENGINE zgasł (wyższa temp. spalania). W fabryce po coś go wstawili więc decyzja: wymieniam na nowy. Dodatkowo wymieniłem przewody podciśnieniowe i sprawdziłem elektrozawory od których wychodzą - OK. Na przewodzie od zaworu EGR podciśnienie jest natomiast na przewodzie od gruchy (domykanie przepustnicy) nie ma. Najlepsze jest to że do elektrozaworu to podciśn. dochodzi a za elektrozaworem już nie ma. Jak nic elektrozawór pod akumulator - działa jak zły tzn zamyka/otwiera). <mysli> Hmm jak nic trzeba wykasować błąd. I dalej...

CHECK nadal świeci więc znowu komputer. Błąd podciśnienia (do wykasowania) oraz nowy błąd: CZUJNIK TEMPERATURY PALIWA (Zwarcie do masy/plusa) - nie do wykasowania. W tym też czasie zauważyłem że A6 strasznie kopci czarnym dymem oraz ma ok. 2s. zwłoki przy wciskaniu pedału gazu. Mało tego niezależnie od rozgrzania silnika przy wciskaniu gazu w podłogę czy to na 2 czy na 4 kompletnie nie miał mocy a nawet obroty w dół. Bez zastanawiania - nowy czujnik. Wymiana. I co..? <stres>

CHECK kurde świeci dalej!!! :[ Komputer i dwa błędy mianowicie:
1. CZUJNIK TEMPERATURY PALIWA
2. REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA