Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AWX 1.9 131 KM] NADAL ZWŁOKA I GAŚNIĘCIE - POMÓŻCIE PROSZĘ

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
bocheniasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2016, 09:42
Lokalizacja: Puławy

[ AWX 1.9 131 KM] NADAL ZWŁOKA I GAŚNIĘCIE - POMÓŻCIE PROSZĘ

Post autor: bocheniasty » 05 lis 2016, 11:07

Witam Wszystkich!

Jakiś czas temu w końcu zakupiłem A6 AVANT 1.9TDI 131 KM. Postaram się jak najprężniej przedstawić Wam temat. Wszystko co robiłem w A6 do tej pory opierało się na informacjach wyciągniętych z tego forum, co dużo dało jednak teraz to już jestem zielony.

Kontrolka CHECK ENGINE. Komputer pokazuje emisje spalin więc EGR. Faktycznie walnięta grucha podciśnieniowa. No i gdybanie czy zaślepiać czy nie. Przy zaślepieniu dodatkowo przeprogramowanie sterownika żeby CHECK ENGINE zgasł (wyższa temp. spalania). W fabryce po coś go wstawili więc decyzja: wymieniam na nowy. Dodatkowo wymieniłem przewody podciśnieniowe i sprawdziłem elektrozawory od których wychodzą - OK. Na przewodzie od zaworu EGR podciśnienie jest natomiast na przewodzie od gruchy (domykanie przepustnicy) nie ma. Najlepsze jest to że do elektrozaworu to podciśn. dochodzi a za elektrozaworem już nie ma. Jak nic elektrozawór pod akumulator - działa jak zły tzn zamyka/otwiera). <mysli> Hmm jak nic trzeba wykasować błąd. I dalej...

CHECK nadal świeci więc znowu komputer. Błąd podciśnienia (do wykasowania) oraz nowy błąd: CZUJNIK TEMPERATURY PALIWA (Zwarcie do masy/plusa) - nie do wykasowania. W tym też czasie zauważyłem że A6 strasznie kopci czarnym dymem oraz ma ok. 2s. zwłoki przy wciskaniu pedału gazu. Mało tego niezależnie od rozgrzania silnika przy wciskaniu gazu w podłogę czy to na 2 czy na 4 kompletnie nie miał mocy a nawet obroty w dół. Bez zastanawiania - nowy czujnik. Wymiana. I co..? <stres>

CHECK kurde świeci dalej!!! :[ Komputer i dwa błędy mianowicie:
1. CZUJNIK TEMPERATURY PALIWA
2. REGULACJA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA
Oczywiście poprawa humoru gdyż obydwa błędy do wykasowania tak więc po tej że czynności odpalam i.. CHECK ENGINE ZGASŁ!!! <rotfl> <hura> Zaznaczam, że do tej pory się nie świeci ale..

Nadal straszna zwłoka przy dodawaniu gazu, ogromne kopcenie i czasami gaśnie przy ruszaniu. <uoee> Choroba więc tradycyjnie - a6klub.pl I co wyczytałem? PRZEPŁYWKA. Tak jak doradzali koledzy tak też poczyniłem. Wypinam koche i raczej różnicy w doładowaniu nie czuje chociaż może troche odrobinę jakby lepiej. (check engine sie zaświecił więc prawidłowo) -No cóż.. Raczej w czyszczenie nie ma co się bawić - wymiana przepływomierza. Oczywiście nowiutki BOSCH trochę droższy od EGR'a <uoee> Dodatkowo przy okazji wyczyścili mi w serwisie turbinę. Trochę miała opory i sprawdzili układ dolotowy - intercooler czysty przynajmniej tak twierdzą gdyż tego nie widziałem. I to było wczoraj po czym A6 w trasę na 100 km.

Zwłoka mniej więcej o połowę mniejsza i auto o wiele lepiej się zbiera. Natomiast przy zatrzymywaniu (wrzucony bieg, noga na sprzęgle) jak A6 prawie stoi obroty na chwile spadały tak nisko (ok pół tys/min) że mało co nie gasł. Aż go telepało. Ale to trwało aby chwilę przy stopie. Dzisiaj rano odpalam, 2 minutki na zagrzanie i jade. I zgasł przy ruszaniu. Na kurrrrrr! <zalamka> Odpalam. Powoli ruszyłem. No i choroba to samo co wcześniej. Straszna zwłoka przy gazie (3s) a czasami nawet jak w podłogę - brak mocy.Wiem, że istnieje takie coś jak turbo dziura ale bez przesady... I na światłach przy ruszaniu zatelepało audiczką i zgasła. Oczywiście odpala za każdym razem ale wiem że nadal coś jest z nią nie tak. CHECK ENGINE się nie świeci.

Możliwe że walnięty jest nowy przepływomierz?? Wiem że najlepiej byłoby go sprawdzić na oscyloskopie ale ciężko mi uwierzyć że to nowa przepływka. Co mnie jeszcze martwi to niezależnie od obrotów nie widać ruchów przepustnicy. Elektrozawór o którym wspomniałem wcześniej dostaje po odpaleniu jakieś głupie napięcie 10-11V. Jak podpinam go pod akumulator to działa (13,5V). Podobno przy zgaszaniu silnika podciśnienie ma ja zamknąć (czyli elektrozawór na maxa otwarty) a tak się nie dzieje. Myślicie, że tu może być problem? Dużo już się oczytałem na tym forum i wiem że mądre głowy tu siedzą :) Więc Koledzy macie jeszcze jakieś pomysły? Sorki że tak rozpisałem ale chcę Wam najdokładniej przedstawić problem.

Pozdrawiam Wszystkich!!!

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 06 lis 2016, 17:30

KOlego w tym silniku nie ma przepustnicy to nie benzynka. Co do twojej zdaniem przepustnicy to ona ma byc w czasie pracy silnika max otwarta bo jest to klapa gaszaca silnik. Tylko w momencie gaszenia sotaje sygnal na zawór ktory ją zamyka. Odłącz z niej podcisnienie i zaslep zawór. Komplet logó by sie przydał. Bo takie wymienianie nie ma sensu wiekszego.

bocheniasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2016, 09:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: bocheniasty » 07 lis 2016, 10:36

Dzięki Mauros.

Właśnie ta klapa nawet przy gaszeniu silnika w ogóle nie drgnie... Aczkolwiek po wymianie EGRa zauważyłem o wiele niższą temperaturę pracy silnika. Nawet po godzinie jazdy na trasie temperatura wynosiła troszkę ponad 70 stopni a na dłuższym postoju oczywiście bez gaszenia spadała nawet do 60 stopni. Normalne to? Ale faktycznie na dniach zVAGuje Audiczke i wstawię trochę logów bo takie gdybanie to bez sensu.

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 07 lis 2016, 22:07

Zbieg okolicznosci z ta wymiana EGR. Prawdopodobnie termostat powiedzial papa i jest caly czas lekko uchylony

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 08 lis 2016, 09:01

bocheniasty pisze:temperatura wynosiła troszkę ponad 70 stopni a na dłuższym postoju oczywiście bez gaszenia spadała nawet do 60 stopni.

kolego do wymiany termostat, ma być 90 stopni i ani mniej ani więcej

...po twoim opisie jak dla mnie to masz coś z wtryskami, ewentualnie źle ustawiony rozrząd, ona nie ma prawa ci gasnąć...jak kolega wyżej stwierdził zrób logi statyczne i dynamiczne i wrzuć na forum, na pewno ktoś pomoże

[ Dodano: 2016-11-08, 08:56 ]
EGR- służy tylko do recyrkulacji spalin...do niczego innego...przepływka jak jest uszkodzona to wali błędem w ciśnieniu doładowania...ale jest nowa więc wyklucz ten temat...licznik ci czasami nie głupieje? chodzi mi o kontrolki....

[ Dodano: 2016-11-08, 09:01 ]
bocheniasty pisze: mało co nie gasł. Aż go telepało.
są to typowe objawy sprzegła(dwumas) ewentualnie jak w twoim przypadku problem z paliwem....więc mogą być uszkodzone wtryski, ewentualnie ktoś nieumiejętnie je ustawił....podepnij vaga i w 01(silnik)-08(bloki pomiarowe) sprawdź wtryski (nie pamiętam teraz na którym kanale...ale począwszy od 00 to do 20 na pewno są, przy okazji sprawdzisz zapłon , przepływkę i czujnik temp. paliwa)jakie parametry pokazuje (im bliżej 0 tym lepiej)

bocheniasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2016, 09:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: bocheniasty » 08 lis 2016, 21:54

Panowie dzięki za odpowiedzi.
krs2919 pisze:licznik ci czasami nie głupieje? chodzi mi o kontrolki....
Kontrolki akurat nie. Nic się nie zapala. Właśnie ta temperatura mnie dziwi, że taka niska. Ale dodtakowo wczoraj na FISie sprawidziłem, jakie pokazuje chwilowe spalanie. Heh.. To akurat wariacja bo czasami na postoju (obroty jałowe) pokazywał raz 11l/100km, raz 7.5l a czasami około 3l. A przy przyśpieszaniu (2 bieg i obroty około 3000/min spalanie raz pokazał nawet 24l/100 - więc głupota totalna tym bardziej, że pedał gazu mniej więcej w połowie. No i po zatrzymaniu (sprzęgło wciśnięte, 1 bieg) bez puszczania sprzęgła - zgasł. I tak co chwila.

Dzisiaj wieczorem podpinam VAGa i od razu wstawiam logi. Wtedy mam nadzieję będzie wszystko wiadomo. Oczywiście liczę na Waszą pomoc! :]

[ Dodano: 2016-11-08, 21:54 ]
Witam Panowie.

Dodaje logi i proszę o analizę. Dodam że w momencie "odcięcia doładowania" bo tak to nazwę (z resztą najładniej widać to na logach), VAG za każdym razem wywalał błąd:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

Dlatego silnik nie był w stanie osiągnąć 4000rpm. Co ciekawe po wyrzuceniu błędu silnik chodzi równo, nie szarpie go i nie gaśnie!! Spalanie na FISie jest takie jak powinno być. Z tym że kompletnie nie ma mocy. Po prostu 1.9 bez doładowania.

Dodam jeszcze jedną myślę dość istotną informację:

Po wykasowaniu tego błędu przetestowałem z tym że nie na VAGu moc silnika z pedałem gazu mniej więcej na 3/4. Silnik osiągnął 4200rpm w kilka sekund. Aż mnie w fotel wcisnęło.. I błędu nie wyrzuciło. Wyrzuca wtedy gdy pedał w podłodze.

Co myślicie?
Proszę o analizę poniższych logów:


Logi statyczne:

Log 1 (001, 003, 004)
Log 2 (007, 013, 018)
Log 3 (023)


Logi dynamiczne:

Log 1 (001, 003, 004)
Log 2 (008, 010, 011)


Pozdrawiam!

bajowsado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 lip 2013, 23:40
Lokalizacja: Tąpkowice - Pyrzowice

Post autor: bajowsado » 08 lis 2016, 22:12

Gorzej jak się okaże, że podciśnienia pomieszane i klapa gasząca go tak dusi...

bocheniasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2016, 09:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: bocheniasty » 09 lis 2016, 07:49

Mówisz o zamienionych przewodach zaworu EGR i gruchy podciśnieniowej klapy? Na pewno nie. Ale sprawdzę jeszcze raz elektrozawory.

Dodatkowo jeszcze chciałem zrobić wczoraj loga 003 w basic settings-04. Po jakichś 20s. VAG wywalił coś takiego:



Może faktycznie tu jest problem z podciśnieniami.. A i tak jak koledzy wspomnieli termostat na bank do wymiany..

A kurcze dodaje jeszcze jednego loga dynamicznego na którym widać moment przejścia w tryb awaryjny czyli wyrzucenie błędu. Na tym ładnie to widać:



Log 1 (008, 010, 011)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja