Majki_A6C5_allroad pisze: ↑24 sty 2024, 22:00
Przejechałem równe 101 km na trasie, prędkość 100 km/h, komputer pokazuje mi spalanie 10,4 l , a realnie spalił 6,7 l po zatankowaniu również po korek. Gdzie szukać problemu? Czy to może być sonda?
Pomiar z dystrybutora po 100km jest niemiarodajny. Zrób próbę 2x500km, będziesz mieć klarowną sytuację.
Nie wygląda to na sondę, przecież silnik spalił, jeśli to prawda, poniżej 7l paliwa, reszta nie uciekła w kosmos, mimo wskazań licznika.
Audi A6 C5, w programie licznika, ocenia zużycie paliwa po czasach wtrysków, to czas wtrysku steruje ilością podawanego paliwa a licznik przelicza sobie i informuje kierowcę na FIS. Jedyne, co robi fabryka, informuje licznik, że pod maską jest 6 cylindrów i 6 cylindrów sobie robi dawki paliwa.
My to robimy VCDS, [17] licznik i kodowanie, zobacz na RossTech kodowanie dla siebie. Sprawdź, czy masz prawidłowo zakodowane V6 diesel.
Przykładowo: w moim V6 AJG Pb przestawienie kodowania licznika z 6 cylindrów wolnossaka V6 na 8 cylindrów wolnossaka V8 spowodowało skok w górę o 25-30% zużycia paliwa (bzdury, przecież silnik był wciąż ten sam, licznik miał tylko zakodowaną złą informację).
Majki_A6C5_allroad pisze: ↑24 sty 2024, 22:00
Co jeszcze, nie wyświetlają się wszystkie pixele na kompie, i przez 200 km po zatankowaniu będzie pokazywał tyle samo km do przejechania co i przed.
Nie rozumiem o co chodzi z tymi pikselami. FIS wyświetla dystans w km obliczając, z pływaka, ilość paliwa podzielone przez średnie spalanie. Wskazania pływaka zobaczysz w blokach pomiarowych [17] licznik w VCDS.