O hałasach z silnika 2,5 TDI napisano na forum juz mnóstwo postów, ale takiej sytuacji jak moja nie znalazłem.
Silnik AKE, 2000 rok, 230 000 km na liczniku (moze byc więcej w rzeczywistości), 5 000 km po wymianie wałków rozrządu, dźwigienek, hydrauliki i napędu rozrządu z pompa wody i termostatem (wszystko ori). Tiptronik - ale to chyba tutaj bez znaczenia.
Odpalam, silnik zimny, pracuje tak jakbym chciał aby zawsze było (głosność). Chodzi cicho na wolnych obrotach na postoju a także w czasie jazdy, przy różnych prędkościach obrotowych.
Tak jest do momentu az wskazówka temperatury cieczy osiąga pion, czyli 90 oC. Wtedy momentalnie (skokowo) silnik zaczyna klekotac. Podkreslam że staje sie tak w jednej chwili, żadnego narastania hałasu. No i potem juz chodzi jak stary Transit :evil: (ostry dźwiek, twarda praca silnika).
Po zgaszeniu i ostygnieciu silnika ale tak trochę, ćzyli np do 70 oC, odpalam i od razu hałas klekot. Tak jest przez 5-10 sekund, potem ładnie cichnie i jest OK do 90 oC. potem znowu tak jak wyżej napisałem. Tak jakby w momencie odpalenia "pamietał" temperature przy której został zgaszony a właściwa załapuje dopiero po chwili.
Domniemywam, że powodem hałaśliwej pracy silnika (cykanie) jest zbyt wczesny wtrysk.
Czy po nagrzaniu silnika wyprzedzenie wtrysku zwiększa się tak znacznie, że stąd ten hałas ?
Zaznaczam, że nie jestem pewny, czy przy wymianie wałków i rozrządu kąt wyprzedzenia wtrysku zostal prawidlowo ustawiony, oraz czy w ogóle był ustawiany :?:
Przed wymiana wałków miałem auto krótko i nie pamiętam dokładnie jak to z tym klekotem było. Ale biorąc pod uwagę w jakim stanie były wałki, dźwigienki i hydrauliki to dziwne byłoby gdyby nie klekotał
Czy ktoś mający wieksze doświadczenie niż ja w 2,5 TDI mogłby zweryfikować moje podejrzenia ?
Czy oprócz sprawdzenia wyprzedzenia wtrysku coś jeszcze należy sprawdzić ?
P.S. ÂŻeby było śmieszniej to sporadycznie zdarzają się i takie sytuacje, że w czasie jazdy w jednej sekundzie klekot cichnie i przez jakis czas jest wspaniale - i tu już zupełnie nie mam logicznych pomysłów.
[A6 C5 2,5 TDI] klekot silnika po nagrzaniu
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
[A6 C5 2,5 TDI] klekot silnika po nagrzaniu
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2008, 12:38 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl
witam Cie kolego.chsialbym ci pomoc,ale nie po to zeby dostac jakis tam medal.a wiec jasli to nastepuje przy okreslonej temp,sprawdz sobie wentylator bo on wlasnie przy tych temp.sie zalancza moze on gzies tam dostaje przy wiekrzych obrotach wibracji.a moze pompa wody pod obciazeniem wentylatora zaczyna Ci tak chalasowac .wyeliminuj te najtansze usterki najpierw.potem to juz ciche dni
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To co piszę też tylko słyszałem od mojego mechanika,ale może się przydać.Mam podobną sytuację tylko że u mnie taki objaw jest na zimnym silniku,podczas lekkiego obciążenia i przy jednakowych obrotach.Jest to chwilowe.Ale co chciałem napisać:z tego co usłyszałem komputer parametry na pompę wtryskową a dokładniej do ustawienia kąta bierze od czujnika temperatury.Jeżeli jest to nieprawda to proszę od razu o poprawkę żeby nie mętlić tu nikomu głowy.
pozdrawiam.
pozdrawiam.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Niewątpliwie tak właśnie jest. Dzisiaj zrobiłem test i poczekałem pochylony nad silnikiem aż osiągnie 90 stopni. I w tym właśnie momencie zmienił się odgłos jego pracy. Na postoju, na biegu jałowym nie klekocze, ale każde dodanie gazu to uruchomienie "grzechotki"( dla rozgrzanego do 90 stopni silnika).majek82 pisze:z tego co usłyszałem komputer parametry na pompę wtryskową a dokładniej do ustawienia kąta bierze od czujnika temperatury
A co do czujnika temperatury to dziwne wydaje mi sie to skokowe przejście. Tak jakby miał tylko 2 stany : poniżej 90 i powyzej 90 stopni. Prymitywne to by było :evil:
Czy tak ma to działać :?: Ktoś wie :?: :?: :?:
Czujnik jest 4 pinowy (2 piny na zegar i 2 na komputer), zegar wskazuje poprawnie, wskazywana temp. rosnie równomiernie.
Można jakos sprawdzic taki czujnik :?: (no wiem, mozna wymienić na nowy :mrgreen: ) ale moze jest jakaś metoda sprawdzenia :?:
Czy może świadczy to o jakiejś typowej usterce :?:
EDIT:
Zauważyłem też jedną zależność dotyczącą obrotów biegu jałowego. Mianowicie, po odpaleniu zimnego silnika przez pierwszych kilka chwil obroty sa ponad 1000. Po chwili opadaja do poziomu "o grubość wskazówki" ponad 800. I tak trzyma az do tych 90 stopni i zmiany tonu silnika. Wtedy bowiem obroty spadaja i stabilizują się na poziomie "o grubość wskazówki" poniżej 800. Obroty sa stabilne w obu zakresach, tzn. nie falują.
Aha, czy w silniku AKE jest jeden czujnik temperatury silnika (ten koło filtra oleju), czy może jest jeszcze jakiś :?:
Części samochodowe online - Motostacja pl
Witam.
U mnie mam ten sam problem. Ja podejrzewam że to może być źle ( przycinający sie) działający EGR. W tym wątku opisałem mój problem....(tak pod koniec)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... y&start=20
Na razie nie mam czasu żeby zalogować prace EGR'a w czasie jazdy ale postaram się tozrobić, a później przeczyszczę go i zawór sterujący również. Zobaczymy czy to coś da....
U mnie mam ten sam problem. Ja podejrzewam że to może być źle ( przycinający sie) działający EGR. W tym wątku opisałem mój problem....(tak pod koniec)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... y&start=20
Na razie nie mam czasu żeby zalogować prace EGR'a w czasie jazdy ale postaram się tozrobić, a później przeczyszczę go i zawór sterujący również. Zobaczymy czy to coś da....
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
gigo75, dzięki za info, w miedzyczasie kupiłem nowy czujnik ale było bez zmian. Potem była wymiana zaworu EGR (była nieszczelna membrana) oraz elektrozaworu sterującego EGRem (N18). Teraz jak EGR zaczął pracę jest jakby trochę lepiej.
Albo ja się już przyzwyczajam :mrgreen:
Teraz będe dążył do sprawdzenia kąta wtrysku bo grzechotanie pojawia się po nagłym dodania gazu na luzie lub pod małym obciążeniem. Na zimnym silniku prawie nie , za to na ciepłym notorycznie.
Albo ja się już przyzwyczajam :mrgreen:
Teraz będe dążył do sprawdzenia kąta wtrysku bo grzechotanie pojawia się po nagłym dodania gazu na luzie lub pod małym obciążeniem. Na zimnym silniku prawie nie , za to na ciepłym notorycznie.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga