Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI AFB] Katastrofa jakaś na zimnym silniku :(

Silniki wysokoprężne
przemek4net
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: przemek4net » 21 kwie 2009, 22:34

Piotruś pisze:Sorry ale powiem to bez ogródek: moim zdaniem sugestia logowania silnika, który prycha i telepie .. - to sugestia ocierająca się wręcz o sabotaż.
...
- jeżeli pkt.nr 2 niczego nie wykaże to zalogować (ale tylko na biegu jałowym !!!): 001, 013, 014 i 018 .
czyli jestem za a nawet przeciw :mrgreen:


Pytania pomocnicze:
czy to auto zapala dobrze? Zawsze dobrze, zawsze zle, zawsze dobrze za drugim razem (nawet gdy jest zimne ciagle), zawsze zle gdy postoi troche (nawet gdy jest gorace)
jezeli masz weze paliwowe przezroczyste czy tam przelatuje sporadczynie banka powietrza czy ciagle powietrze leci duzymi ilosciami?
Czy auto wyrownuje prace stopniowo i powoli czy to jest nagle jak reka odjal?
Czy usterka narastala z czasem czy nagle pewnego slonecznego dnia problem powstal i juz?
Czy jak jest gorace ciagle ale postalo z 30min to masz ponownie problem?
Pozdrawiam,
Przemek
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2009, 22:58 przez przemek4net, łącznie zmieniany 1 raz.
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny

Irek wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Irek wawa » 21 kwie 2009, 22:56

Jak najbardziej myślałem o logowaniu statycznym. Niemniej jednak przyjrzę się zasilaniu, bo to też był mój pierwszy pomysł.

Z innej beczki - Piotrze: jak oponki? Zdiagnozowane?

Update:

Dziś rano dokładnie przyjrzałem się procesowi:

Samochód stał kilkanaście godzin przez noc.

Po dosyć szybkim odpaleniu przez kilkanaście sekund silnik chodził równo. Potem zaczął drgać i obroty zaczęły się wahać.

Po kilkunastu następnych sekundach zgasł.

Po kolejnym normalnym odpaleniu ruszyłem i po kilkudziesięciu metrach silnik zgasł.

Po kolejnym normalnym odpaleniu wszystko wróciło do normy!!! Silnik pracował równo (jeśli nie liczyć delikatnych nierównomierności w pracy silnika, które zanikały z czasem/rosnącą temp. silnika).

Po półgodzinnej jeździe miałem godzinny postój. Potem odpaliłem silnik bez problemu i chodził jak zegarek z krainy bankierów.

Davvid944
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 kwie 2009, 09:54
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: Davvid944 » 22 kwie 2009, 12:50

Może to być np. wina komputera który ma błąd i na zimnym silniku nie wlacza ssania i silnik moze dostawac zla dawke paliwa, co do silniczka krokowego to dzialo by sie caly czas czy zimny czy cieply
David

Irek wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Irek wawa » 22 kwie 2009, 13:11

Hmmm... Gdyby to zależało od temperatury, to w sumie nie wróciłoby do normy po dwóch minutach od rozruchu.

przemek4net
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2009, 17:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: przemek4net » 22 kwie 2009, 13:32

Piotruś pisze:Kiedy silnik jest zimny ECU korzysta z innych map
W kwesti formalnej
AFB korzysta z tych samych map przy -20 jak i + 40
Jedna mapa moze miec os parametrow pt "temperatura" lub moze jej nie miec ale moze byc "ograniczona" druga mapa, ktora ma os pt "temperatura"
@Irek
>>sciagnij pokrywe plastikowa i powiedz czy widzisz mnogosc powietrza. podlacz kabelek, zrob logi (dynamiczne na tym etapie nie sa Ci potrzebne ale jezeli silnik chodzi bez zastrzezen gdy jest nagrzany to rob calosc)<<


Pozdrawiam,
Przemek
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2009, 13:39 przez przemek4net, łącznie zmieniany 1 raz.
vw passat 2.5V6TDI TIP: seria->box->chip autoseby->chip wlasny

Irek wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Irek wawa » 22 kwie 2009, 13:33

Też zwróciłem uwagę na stan paliwa: to samo było przy prawie pustym i po napełnieniu do pełna.

Irek wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Irek wawa » 22 kwie 2009, 13:56

Piotrze - beczka piwa, którą Ci jestem winien coraz bardziej się napełnia :mrgreen: <ok>

Irek wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 188
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Irek wawa » 25 kwie 2009, 21:13

Jestem już po wizycie w warsztacie. Głównym powodem tej wizyty była wymiana termostatu i inne "drobiazgi", ale kwestia zapowietrzenia układu paliwowego stała się "topowa".

Wymieniony został filtr paliwa, wyczyszczona przepływka.

Efekty są niesamowite! <yesyes> <hura>

1. Silnik odpalił po całej nocy bez problemu.
2. Pracował na zimno BARDZO równo od samego początku (i oczywiście nie zgasł! ).
3. Chodził DUÂŻO CISZEJ na zimnym silniku - nie było takiego charakterystycznego "klekotania" jak w pompach diesla sprzed 30 lat! Domniemam więc, że usterka była "od zawsze", tylko dopóki nie zgasł, to myślałem, że tak ma być, a pompa była zawsze zapowietrzona podczas porannego rozruchu :-(
4. Na ciepłym silniku wydaje mi się, że również chodzi równiej i trochę ciszej.

Więc same sukcesy! <piwo>

No i ten furacz zaczął jeszcze bardziej zap.... ! Po każdej naprawie lub wizycie w warsztacie moja niunia odwdzięcza mi się coraz większą zrywnością i energią! :mrgreen:

BTW: Czy Wasze kobiety też bywają zazdrosne o Wasze samochodziki? :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja