Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 All TDI] jak sprawdzić czy wtryski leją?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sacreble
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 paź 2008, 14:17
Lokalizacja: Łódź

[A6 C5 All TDI] jak sprawdzić czy wtryski leją?

Post autor: sacreble » 18 lis 2008, 01:03

Witam, mam pytanko, jak w temacie; (być może niektórym wyda się śmieszne, ale nie mam o tym pojęcia-zawsze miałem silniki benzynowe)
-jak sprawdzić -(czy wogóle sie da, bez podłączania do Vag-a) czy wtryski/wtrysk leje i jakie mogą być skutki lania przez takowy wtrysk?

dzięki za podpowiedzi
1,9 TDI -115KM...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...

Maiki X
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 06 paź 2008, 22:45
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Maiki X » 19 lis 2008, 23:06

kolego profesionalne sprawdzenie szczelnosci wtrysku polega na jego wybudowaniu i zamontowaniu w specjalnym urzadzeniu ktore podaje paliwo pod odpowiednim cisnieniem(zgodnym z parametrami wtrysku) i jezeli iglica wtrysku uchyli sie ponizej minimalnej wartosci podanej przez producenta to juz wiemy ze dany wtrysk nie trzyma cisnienia w układzie i tzw "leje".Po czym mozna poznac np. po kopceniu z układu wydechowego

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2008, 19:34
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 lis 2008, 10:30

sacreble pisze:(czy wogóle sie da, bez podłączania do Vag-a)
Vagiem to raczej tego się nie sprawdza ;-) Same wtryski możesz też sprawdzić na "oko" lejący wtrysk jest zawsze mokry. Ale tak jak napisał kolega powyżej są do tego celu specjalne maszyny. Sprwdzenie wszystkich wtryskiwaczy to koszt około 50zł. Pamiętaj jednak jak je wyjmiesz aby nie dotykać końcówek a wtryski najlepiej zanurzyć od razu w ropie.
sacreble pisze:jakie mogą być skutki lania przez takowy wtrysk?
W seryjnym silnku (nie tuningowanym) lejące wtryski mogą ale to bardzo rzadko powypalać dziury w tłokach (ale to naprawdę musi lać się strumieniem i silnik musi być umęczony).

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 22 lis 2008, 12:23

no a korekcje :?: to też chyba daje do myslenia <rotfl>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2008, 19:34
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 23 lis 2008, 12:20

krzycho0110 pisze:no a korekcje :?: to też chyba daje do myslenia <rotfl>
Wcale nie bo to są dane dosłownie wyssane z palca ;-)

robaczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 19 lis 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: robaczek » 24 lis 2008, 23:34

--------------------------------------------------------------------------------

kolego profesionalne sprawdzenie szczelnosci wtrysku polega na jego wybudowaniu i zamontowaniu w specjalnym urzadzeniu ktore podaje paliwo pod odpowiednim cisnieniem(zgodnym z parametrami wtrysku) i jezeli iglica wtrysku uchyli sie ponizej minimalnej wartosci podanej przez producenta to juz wiemy ze dany wtrysk nie trzyma cisnienia w układzie i tzw "leje".Po czym mozna poznac np. po kopceniu z układu wydechowego
Witam kolega ci podal najlepsze rozwiazanie wiec chcesz byc pewien zrob tak jak wyzej jest napisane.pozdrowka

chmieliniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 sty 2011, 20:00
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: chmieliniak » 23 sty 2011, 22:10

Witam podepnę się pod temat nie wiem czy odpowiedni ale nie chce nowego zakładać,
otóż mój problem polega na tym że po regeneracji pompy wtryskowej samochód zaczął głośniej chodzić taka praca silnika twarda. Co do wtrysków były sprawdzane pod profesjonalnym sprzętem 3 razy i wychodzi że są dobre ale podpinałem się vagiem launchem na dwóch oprogramowaniach i zawsze wychodzi że wartości wtryskiwanego paliwa są za duże.... :-( czyli..

-2.59mg/h -2.24mg/h -4.24mg/h -2.67mg/h

blok 13

wcześnij przed samą regeneracją pompy miałem nie pamietam ale mieściły się w normie czyli od 1.5mg/h do -1.5mg/h
i silnik miękko pracował... nie wiem co trzeba już zrobić spotkaliście sie z takim już przypadkiem?? :-|

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 24 sty 2011, 15:35

a może po prostu jest nie zbyt dokładnie teraz ustawiony kąt i stąd ta twarda praca!

chmieliniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 sty 2011, 20:00
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: chmieliniak » 24 sty 2011, 17:50

Pompka po regeneracji, wtryski nie leją...hmm to jaki teraz powinienem ustawić kąt wtrysku? :-|

chmieliniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 sty 2011, 20:00
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: chmieliniak » 25 sty 2011, 20:21

Dzieki śliczne :-) z tego co pamiętam to mam ponad 70 :shock:

[ Dodano: 2011-03-30, 23:06 ]
Dalej bez zmian...hmm ktoś kiedyś mi powiedział że po regeneracji pompy trzeba regulować ponownie wtryski, :| wie ktoś może coś na ten temat? i nie mam pojęcia jak wygląda regulacja wtrysków... ? <uoee>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl