Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 1.9 TDI AFN] Ile oleju może brać silnik?

Silniki wysokoprężne
Bogdan71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 wrz 2008, 21:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bogdan71 » 15 sty 2010, 22:21

Turbina póżniej pierścienie i gumki zaworowe o ile brak przecieków
taka kolejność.
Odkręć rurę dolotową powietrza zajrzyj do środka będziesz miał odpowiedź <ok>
Audi vor allen

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 15 sty 2010, 23:07

wojtass pisze:
eneron pisze:Nie mam FISa i po przekręceniu zapłonu zapalają się wszystkie kontrolki łącznie z kontrolką ciśnienia oleju lecz po kilku sek nawet bez odpalania silnika wszystkie kontrolki gasną łącznie z tą od oleju
jesli chodzi o te kontrolki to wszystko jest w najlepszym porządku, ;-) tak ma być
że co? że tak ma niby być ?? :shock:

Dlaczego w A4 B5 po przekręceniu zapłonu zapala się kontrolka smarowania a gdy przez dłuższy czas nei odpalamy silnika to zaczyna migać a w A6 gdy przez dłuższy czas też nie odpalamy to nie świeci się... na upartego można stwierdzić, że silnik, który nie pracuję trzyma super ciśnieni oleju :D

Coś chyba jest skopane z tą kontrolką oleju <smuty>

Dlaczego w teście VAG w menu 17 Zestaw wskaźników nie mam testu tej że własnie kontrolki?

Podczas testu zapala się kontrolka zużytych okladzin hamulcowych, płynu chłodzącego itp ale nie zpala się ta od oleju :shock:

Czy ktoś mi może szerzej wyjaśnić?

Dodam, że po wymianie oleju i przy pierwszym uruchomieniu zanim olej zostanie rozprowadzony po silniku powinna na kilka sek w takim przypadku zapalić się kontrolka oleju - u mnie ona się NIGDY nie zapaliła po wymianie oleju i po odpaleniu...
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
7agan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:29
Lokalizacja: Mullingar/Ireland
Kontakt:

Post autor: 7agan » 18 sty 2010, 20:35

panowie taka burzliwa dyskusja komu ile pali alenikt nie wypowiedzial sie o jakim oleju mowa .
Np. Moj AWX kiedy kupilem byl swiezo po wymianach i zalany byl jakims tam olejem. Jezdzilem tak z 10tys kilometrów bez jakichkolwiek dolewek. Po nastepnej wymianie zalalem go oczywiscie olejem Castrol Edge 5w full syntetic i mocno sie zdziwilem jak po 2500tys km. Zaswiecila mi kontrola oleju.
Od tego czasu dolewam jakies 2 - 3 litry na 15000 tys choc wiem ze jakbym zalal go gorszym olejem nie bralby nic.
Obrazek

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 18 sty 2010, 21:14

7agan pisze:Od tego czasu dolewam jakies 2 - 3 litry na 15000 tys
:shock: Przecież do silnika wchodzi jakieś 4,0 - 4,5 litra. Przy takim przepale to po co zmieniać olej, przecież niemal cały czas masz świeży. Co 15 tyś zmiana filtra i z powrotem ten sam olej + dolewka.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, 21:22 przez Buczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
7agan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:29
Lokalizacja: Mullingar/Ireland
Kontakt:

Post autor: 7agan » 18 sty 2010, 21:20

Buczek pisze:
7agan pisze:Od tego czasu dolewam jakies 2 - 3 litry na 15000 tys
:shock: Przecież do silnika wchodzi jakieś 4,5 litra. Przy takim przepale to po co zmieniać olej, przecież niemal cały czas masz świeży. Co 15 tyś zmiana filtra i z powrotem ten sam olej.
No wlasnie.
Dlatego wymiany robie co 15tys. czyli przy mojej jezdzie co 3 miesiace.
Musze cos z tym zrobic bo jak mu cisne na gaz to przepalony olej czuc w kabinie :lol: .
Ale to wedlug normy producenta czyz nie?
Jak bede w polsce to moze cos z tym zrobie, na razie autko myka codziennie po 200km i poza olejem nie ma problemu.
Obrazek

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 sty 2010, 21:29

7agan pisze:
Buczek pisze:
7agan pisze:Od tego czasu dolewam jakies 2 - 3 litry na 15000 tys
:shock: Przecież do silnika wchodzi jakieś 4,5 litra. Przy takim przepale to po co zmieniać olej, przecież niemal cały czas masz świeży. Co 15 tyś zmiana filtra i z powrotem ten sam olej.
No wlasnie.
Dlatego wymiany robie co 15tys. czyli przy mojej jezdzie co 3 miesiace.
Musze cos z tym zrobic bo jak mu cisne na gaz to przepalony olej czuc w kabinie :lol: .
Ale to wedlug normy producenta czyz nie?
Jak bede w polsce to moze cos z tym zrobie, na razie autko myka codziennie po 200km i poza olejem nie ma problemu.
ja to wymiekam <piwo>

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 18 sty 2010, 21:34

Moim zdaniem to nie jest normalne. Też mam AWX i ja ostatnio do swojego dolałem między wymianami 0,3 litra (dosłownie), ale zmieniałem nie po 15 tyś. tylko po 18 tyś. (trochę miałem załatwiania z weselem i nigdy nie było czasu). Faktycznie może spalił przez te 18 tyś 0,5 litra, więc uważam przepał 2-3 litrów na 15 tyś to może turbina już Ci tak puszcza że masz cały IC w oleju. Bez żartów, na twoim miejscu bym to sprawdził, bo może się okazać że to jest jakaś pierdoła (czujnik, albo inne dziadostwo) które powoli wykańcza ci inne podzespoły silnika. No chyba że masz już na-trzaskane 500 tyś km, to powoli szykuj się do remontu silnika, bo objawy są złe.

BTW, to że robisz dziennie 200km to wcale nie jest powód dlaczego tak dużo oleju Ci bierze. Prędzej bym się spodziewał po swoim że "jeżdżąc" w Warszawskich korkach po 10 km rano do pracy i drugie tyle z powrotem, gdy silnik się nie zdąży nagrzać zimą, a latem się przegrzewa, to ma nie dość że większe spalanie, to jeszcze może brać olej. Na dłuższych trasach moim zdaniem to czy zrobisz te kilometry w 3 mieś, czy w pół roku to już nie ma znaczenia.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
7agan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:29
Lokalizacja: Mullingar/Ireland
Kontakt:

Post autor: 7agan » 18 sty 2010, 21:47

silnik czysty, IC czyste. lekko spocony przy EGR.
Rura przy turbo (ta na dole) lekko spocona równiez.
zadnych bledów vaga. silnik pali na dotyk i zachowuje sie normalnie.
Przejechane 200tys km.

Dodam jeszcze ze jak odkrece korek wlewu oleju przy wlaczonym siliku to ryska mi tam kropelkami oleju. Jak dodam gazu to juz nie. Ale czytalem tu na forum ze to tez normalne.

Jeszcze raz powtarzam ze jezdze na full syntetyk. Jakbym zalal polsyntetyczny (pewnie polowa z was tak robi) to nie bralby nic, ew. znikome ilosci.
Obrazek

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 18 sty 2010, 22:05

Nie wiem czy połowa z forumowiczów jeździ na półsyntetyku, ale ja te 18 tyś. zrobiłem na Mobilu Syst S z formułą 505.01, a teraz jeżdżę na Motul 5W40 SPECIFIC z formułą 505.01, więc raczej też na pełnym syntetyku i dedykowanym do PD-ków. Może Castrol którym go zalałeś był "lewy"? Gdzieś czytałem że lubią je podrabiać.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
7agan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:29
Lokalizacja: Mullingar/Ireland
Kontakt:

Post autor: 7agan » 18 sty 2010, 22:14

kupuje z roznych zrodel i nidy nie w polsce i za kazdym razem silnik zachowuje sie tak samo.
podrobki wiec odrzucam.
w dodatku 2 razy zalalem go mobilem 1 i silnik zachowywal sie bez zmian
Obrazek

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 18 sty 2010, 22:35

Nie wiem co mam powiedzieć. Jeżeli uważasz że z silnikiem jest wszystko w porządku i nie przeszkadza Ci dolewania 2-3 litry między zmianami - to dla mnie ok, przecież to Twoje auto i Twoja decyzja. Mówię tylko że moja nie bierze tyle oleju a mam o rok starszy model i większy przebieg. Może to przez styl jazdy, chociaż ja osobiście nie uprawiam PSJ (o ile tylko nie stoję w korku :-P )

Ewentualnie może przed zakupem przez Ciebie ktoś tam zalał półsyntetyk, albo co gorsze mineralny, a Ty zmieniłeś na syntetyk bez płukanki i może to jest przyczyną. Bo jak piszesz że przez 10 tyś na oleju "jakimś tam" nie wziął nic, a po zalaniu przez Ciebie zaczął takie ilości wciągać, to może jakoś się coś rozszczelniło i teraz po prostu przepala ten olej?
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

lysy65
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 03 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: wrocek

Post autor: lysy65 » 22 sty 2010, 19:31

mialem pasata b5 tez afn i w instrukcji jest napisane ze na 1000 kil,moze zezrec 1l oleju,mi nie bral nic ,a6 tez nie bieze nic miedzy wymianami,
lysy

Awatar użytkownika
Splawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 02 sie 2009, 09:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Splawik » 23 sty 2010, 13:30

lysy65 pisze:mialem pasata b5 tez afn i w instrukcji jest napisane ze na 1000 kil,moze zezrec 1l oleju
Z tą normą brania oleju podaną w instrukcji to nieźle się producent zabezpiecza. U mnie w benzynowej octavii też jest 1l/1000km <ok>

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 23 sty 2010, 14:09

Splawik pisze:
lysy65 pisze:mialem pasata b5 tez afn i w instrukcji jest napisane ze na 1000 kil,moze zezrec 1l oleju
Z tą normą brania oleju podaną w instrukcji to nieźle się producent zabezpiecza. U mnie w benzynowej octavii też jest 1l/1000km <ok>
tak to takie zebaezpieczenie producenta
w starym golfie 1.6 diesel tez bylo napisane dopuszczalne zuzycie do 1.litra na tysiac

Obrazek
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja