Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.5tdi AYM] Górna misa olejowa 2.5tdi

Silniki wysokoprężne
kulpuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 sty 2011, 23:01
Lokalizacja: kujawsko pomorskie

[A6 C5 2.5tdi AYM] Górna misa olejowa 2.5tdi

Post autor: kulpuh » 09 sty 2011, 23:10

Koledzy mam problem.... moja niunia cieknie spod górnej miski olejowej . Czy mogli byscie mi troszke przyblizyc jak sie do tego zabrac... Czy jest tam uszczelka czy tylko pasta uszczelniajaca, no i jak sie do tego zabrac. Szukalem na forach ale nic nie moge znalezc. Mam silnik AYM.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2011, 19:13 przez kulpuh, łącznie zmieniany 2 razy.

marlitkos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 27 paź 2008, 22:10
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Lubelskie

Post autor: marlitkos » 10 sty 2011, 10:44

kulpuh pisze:moja niunia cieknie spod górnej miski olejowej
co to jest górna miska olejowa??? opisz dokładniej gdzie to się znajduje w silniku.
może masz na myśli pokrywy zaworów???

[ Dodano: 2011-01-10, 10:46 ]
Twój model to C5 a nie C6 więc post umieściłeś w złym dziale.
Pozdrawiam

Maniacy COOO łączmy się.
Forum dyskusyjne.

kulpuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 sty 2011, 23:01
Lokalizacja: kujawsko pomorskie

Post autor: kulpuh » 10 sty 2011, 19:18

Dokladniej chodzi mi o ta górna uszczelke. Czy ciezko ja wymienic, uszczelnic.? Nizej na zdjeciu zaznaczylem miejsce gdzie cieknie. Da rade wyciagnac cala miske bez podnoszenia silnika? Obrazek

kulpuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 sty 2011, 23:01
Lokalizacja: kujawsko pomorskie

Post autor: kulpuh » 11 sty 2011, 09:02

to nie zdjecie tylko schemat.. sorry za wprowadzenie w blad. Na czerwono zaznaczylem gdzie podejrzewam przeciek. Spod dekli nie cieknie. Ostatnio w sobote mylem silnikm, i po paru minutach na odpalonym silniku zaczal sciekac olej na miske od strony gdzie jest czujnik oleju. Dokladnie nie widac gdzie, bo alternator przeszkadza. Rozrzad jest suchutki, wiec... Autko niewypadkowe. W niedziele bylem u znajomego mechanika, ktory takrze stwierdzil ze to z gornego uszczelnienia misy olejowej, ale ludzie sa omylni... Czy ciezko jest to uszczelnic?

kulpuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 sty 2011, 23:01
Lokalizacja: kujawsko pomorskie

Post autor: kulpuh » 13 sty 2011, 08:55

Juz dwa razy mylem silnik, no i caly czs leci. Nie jest po pozostalosc po wymianie filtra.
pozdrawiam
pytanko. Czy uda mi sie wyszarpac jakos miske olejwa (gorna) bez podnoszenia silnika, czy musze go podwiesic i podwindowac??

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 13 sty 2011, 23:55

Kolega kulpuh może zobaczyć po moich zdjęciach, ile mniej więcej trzeba czego rozkręcić i zrobić, żeby zrobić uszczelnienie górnej miski i nie tylko :-)

a6-c5-25tdi-afb-uszczelki-miski-olejowej-vt9914.htm

kulpuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 sty 2011, 23:01
Lokalizacja: kujawsko pomorskie

Post autor: kulpuh » 14 sty 2011, 20:30

a przewody od klimy takze trzeba rozlanczac? Widze po zdjeciach ze roboty na dwa dni conajmniej. Zdjecia pomogly dzieki McKansy.


Jeszcze pytanko. Jezeli oddam do warsztatu na uszczelnienie misek i wymiane uszczelki przedniej walu korbowego, to w jakiej kwocie to powinno sie zamknac? (tak orientacyjnie)
Dzieki i pozdrawiam

kulpuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 sty 2011, 23:01
Lokalizacja: kujawsko pomorskie

Post autor: kulpuh » 31 sty 2011, 21:27

no to zlokalizowalem wyciek, przedni uszczelniacz walu korbowego. Cieknie nie simeringiem tylko uszcelka... pytanie jest zeby zdjac kolo zebate trzeba odkrecic srube 24mm, jak ja odkrecic? mlot udarowy nie daje rady, jak zblokowac kolo zebate zeby sie nie obracalo? jak ja poluzowac? pomocy Obrazek

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 01 lut 2011, 12:07

kulpuh

Wkręć blokadę wału w przeciwwagę- i tak rozrząd do ustawienia. ;-)
Ewentualnie 4 bądź 5 bieg, do tego ręczny na max i próbuj (ale ten sposób wg mnie nie przejdzie)

kulpuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 sty 2011, 23:01
Lokalizacja: kujawsko pomorskie

Post autor: kulpuh » 01 lut 2011, 17:28

a w przeciwwage to gdzie dokladnie Piotras. Sory ze Ci du..e blachostkami zawracam, ale nie wiem :oops:

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 01 lut 2011, 18:50

kulpuh

od spodu pojazdu:
- opuszczasz stabilizator- będzie więcej miejsca
-po lewej stronie bloku silnika (strona kierowcy) zobaczysz dużą zaślepkę na imbus
-po jej wykręceniu przez otwór zobaczysz przeciwwagę wału korbowego (możesz użyć lusterka)
-teraz pytanie za 100 punktów- ustawiłeś wał korbowy w GMP dla pracy 1-go cylindra przed zdjęciem paska rozrządu :?: -jeśli tak, to w przeciwwadze zobaczysz otwór na blokadę wału (może być minimalnie przesunięty- minimalna korekta wałem i wkręcasz blokadę) <ok>
-tu zapożyczone zdjęcie od kolegi McKansy gdzie widać wkręconą blokadęObrazek

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 01 lut 2011, 19:12

kulpuh pisze:no to zlokalizowalem wyciek, przedni uszczelniacz walu korbowego. Cieknie nie simeringiem tylko uszcelka... pytanie jest zeby zdjac kolo zebate trzeba odkrecic srube 24mm, jak ja odkrecic? mlot udarowy nie daje rady, jak zblokowac kolo zebate zeby sie nie obracalo? jak ja poluzowac? pomocy [url=http://images45.fotosik.pl/585/937d77161688752dm.jpg]Obrazek[/URL]
Jak już wspomina kolega piotras72 blokada musi być wkręcona, żeby zablokować wał korbowy :!:

W tym poście - a6-c5-25tdi-afb-uszczelki-miski-olejowe ... htm#278730 - na trzecim i czwartym zdjęciu widać blokadę wkręconą z prawej strony (wyraźnie czarny walcowy trzpień).

Druga sprawa, to żeby odkręcić śrubę koła zębatego na wale korbowym, jest wkręcona z takim momentem, że ciężko nawet na przedłużonym kluczu ją odkręcić - osobiście po urwaniu dwóch kluczy wziąłem do ręki palnik na propan-butan i zagrzałem trochę łeb śruby, po czym udało się ją odkręcić ;-)

kulpuh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 09 sty 2011, 23:01
Lokalizacja: kujawsko pomorskie

Post autor: kulpuh » 01 lut 2011, 21:11

no dobra panowi widze dobrze i wyraznie... to jest jakas specjalna blokada czy mozna byle sróbe wkrecic.(pewnie nie) mogli byscie mi napisac czy to jakos domowymi sposobami da sie cos zrobic. Nastepna sprawa czy po wykreceniu sróby potrzebny jest sciagacz zeby kolo zebate sciagnac? Nad podgrzaniem takrze myslelismy z moim mechanikiem, bo opowiadal ze w japoncach to jedyny sposób, tylko po pracy nie ma dostepu do gazu

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 03 lut 2011, 19:56

kulpuh pisze:no dobra panowi widze dobrze i wyraznie... to jest jakas specjalna blokada czy mozna byle sróbe wkrecic.(pewnie nie) mogli byscie mi napisac czy to jakos domowymi sposobami da sie cos zrobic. Nastepna sprawa czy po wykreceniu sróby potrzebny jest sciagacz zeby kolo zebate sciagnac? Nad podgrzaniem takrze myslelismy z moim mechanikiem, bo opowiadal ze w japoncach to jedyny sposób, tylko po pracy nie ma dostepu do gazu
Niestety, ale blokada musi być oryginalna, koszt na allegro ok. 70zł ; nie żadne jakieś samoróbki, którymi nie chciałbyś chyba się uszkodzić wału korbowego albo bloku silnika (np. chociażby przez skrzywienie) ?

Odnośnie zdejmowania koła zębatego - nie jest potrzebny żaden ściągacz, koło zębate siedzi na tylko na prostym wale z dodatkowym stałym klinem, który jest w samym kole zębatym (na wale jest tylko wcięcie, w które wchodzi klin). Gdybyś miał problemy z jego zdjęciem, wkręć po prostu do niego dwie dłuższe śruby i dobrze pociągnij. Przynajmniej ja nie musiałem niczego ciągnąć, tylko samą ręką zeszło, ale sugeruję już opcję pomocniczą :-)

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 03 lut 2011, 20:26

McKansy

O to to.. :-D

kulpuh

Nie kombinuj bo nie warto. Jak zastosujesz byle gó..o (śruba pręt drut), to efekt może być piorunujący.
Wyobraź sobie że w momencie odkręcania (a przynajmniej próbowania tego) twoja blokada wypadnie albo pęknie. I co?. Siłą rozpędu wał się obróci i tłoki zapier...ą w zawory! I co wtedy?
Za dużo masz pieniążków :?:

No i jak z tą śrubą? Udało się?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl