[ AKE 2.5 180 KM] Dziwny świst i szum podczas przyspieszania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2012, 17:57
- Lokalizacja: podlasie
[ AKE 2.5 180 KM] Dziwny świst i szum podczas przyspieszania
Witam serdecznie! Jestem nowy na forum, to mój pierwszy post. Sprowadza mnie tutaj mój problem, a z tego co się orientuje to na tym forum jest najwięcej specjalistów od 2.5 tdi.
Od pewnego czasu pojawił się w moim autku dziwny świst, gwizd podczas przyspieszania. Swist ten utrzymuje się tylko do ok 2200rpm, potem zanika całkowicie. Jeśli przyspieszam i nagle puszcze gaz przy ok 2100-2200rpm, wtedy słychać specyficzny upust powietrza jakby zaworu blow-off. Dziwne jest to, że jeszcze kilka miesięcy temu nie było tego słychać.
Druga sprawa to klepanie to "klepanie" w silniku słyszalne przy delikatnym przyspieszaniu w granicach 1100-1800rpm. Przy ostrym butowaniu takiego klepania nie słychać, być może zagłusza to wcześniej wspomniany świst.
Czy te dwie sprawy mogą mieć jakieś powiązanie? Raczej wątpie, ale lepiej zapytać fachowców. Te klepanie to może hydropopychacze? Patrząc na wałki przez wlew oleju wyglądają ok.
Od pewnego czasu pojawił się w moim autku dziwny świst, gwizd podczas przyspieszania. Swist ten utrzymuje się tylko do ok 2200rpm, potem zanika całkowicie. Jeśli przyspieszam i nagle puszcze gaz przy ok 2100-2200rpm, wtedy słychać specyficzny upust powietrza jakby zaworu blow-off. Dziwne jest to, że jeszcze kilka miesięcy temu nie było tego słychać.
Druga sprawa to klepanie to "klepanie" w silniku słyszalne przy delikatnym przyspieszaniu w granicach 1100-1800rpm. Przy ostrym butowaniu takiego klepania nie słychać, być może zagłusza to wcześniej wspomniany świst.
Czy te dwie sprawy mogą mieć jakieś powiązanie? Raczej wątpie, ale lepiej zapytać fachowców. Te klepanie to może hydropopychacze? Patrząc na wałki przez wlew oleju wyglądają ok.
Witam kolego nie wiem czy już się przywitałeś oficjalnie jak nie to zrób to bo Cie moderatorzy pogonią
Z twoich opisów podejrzewam że może być problem z zaworem EGR lub rozszczelnił Ci się (uszkodziła się gumowa rura) układ ciśnienia miedzy turbo a IC tak na szybko przychodzą mi do głowy takie objawy.
Czy odczuwasz jakiś spadek mocy podczas przyśpieszania mocniejszego?

Z twoich opisów podejrzewam że może być problem z zaworem EGR lub rozszczelnił Ci się (uszkodziła się gumowa rura) układ ciśnienia miedzy turbo a IC tak na szybko przychodzą mi do głowy takie objawy.
Czy odczuwasz jakiś spadek mocy podczas przyśpieszania mocniejszego?
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
Mam cały czas taki problem u Taty w A8 AFB po chipie na 180 (taki przyjechał z DE i wpisane w BRIF 132KW) jak zaczyna pękać rura to zaczyna świszczeć i wcale go noc nie goni, a jak pęknie to już nie jedzie tylko się turla i też nie kopci.
A koĂącząca się turbina dla mnie ma odgłos tak jakby jęczy a nie świszczy i jeszcze te odgłosy podobne do BLOW OFF ja obstawiam na dolot lub EGR.
A kolega ma moc podniesioną więc może mieć identyczny problem jak u mojego Taty w A8.
A koĂącząca się turbina dla mnie ma odgłos tak jakby jęczy a nie świszczy i jeszcze te odgłosy podobne do BLOW OFF ja obstawiam na dolot lub EGR.
A kolega ma moc podniesioną więc może mieć identyczny problem jak u mojego Taty w A8.
BRAX TEAM
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
MISTRZ POLSKI 2011 SQL EASCA
MISTRZ EUROPY 2010 SQL EASCA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 maja 2011, 17:01
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2012, 17:57
- Lokalizacja: podlasie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 maja 2011, 17:01
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2012, 17:57
- Lokalizacja: podlasie
witam u mnie jest podobny efekt,przy zmianie biegu z 3 na 4 ,jest efekt taki jak blow off ,raz to jest głośniej słyszalne ,raz ciszej ,auto ma moc ,nie kopci ,nie wiem czy to tak ma być czy nie ,może ktoś jeszcze ma podobny problem i sie jeszcze wypowie....
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2012, 17:57
- Lokalizacja: podlasie
kolego daniel-369 u mnie też jest wyciek oleju między turbiną a kolektorem na jednej uszczelce od strony kierowcy patrząć,ostatnio z kanału oglądałem wszystko ,w uszczelce sa 3 otw na sruby,wiem jak ona wygląda i pojadę ją kupić w najbliższym czasie , z tej nieszczelności raczej będzie ten świst bo wszystko inne już przejrzałem i jest ok,
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Koledzy, o ile to rozumiem:
to o tyle wpisu coffin80, nie załapałem:
Więc nie wiem o które miejsce chodzi
? 
i wyglada to na uszczelkę pod kolektorem (a dokręcenie kolektorów sprawdziles ?)daniel-369 pisze:Zauważyłem wyciek oleju spod kolektorów ssących, szczególnie prawego od strony wewnętrznej. Czy to może mieć powiązanie ze sprawą? Rozumiem że przez rozszczelniony kolektor może dostawać się lewe powietrze i stąd ten świst. Ale dlaczego pojawia się tam olej?
to o tyle wpisu coffin80, nie załapałem:
bo turbina nie styka się z kolektorem ssącym. Styka sie z łącznikiem kolektorów wydechowych, no i z katalizatorem po stronie wydechu.coffin80 pisze:u mnie też jest wyciek oleju między turbiną a kolektorem na jednej uszczelce od strony kierowcy
Więc nie wiem o które miejsce chodzi


Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lut 2012, 17:57
- Lokalizacja: podlasie
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Jesli chodzi o uszczelki to są one blaszane i zdarzyło mi się mieć peknięta. Co prawda na łączeniu kolektora z rurą łączącą kolektory i pojawiał się tam czarny mokry slad.daniel-369 pisze:Dokładnie, wygląda to na uszczelkę. Wszystkie sruby sprawdziłem, są dokręcone. Natomiast zastanawia mnie fakt skąd wziął się tam olej? Przecież jest to kolektor ssący i powinno być tam tylko powietrze. Chyba że się myle..
Natomiast w kolektorach ssących masz z pewnoscią czarną paskudną maź i to pewnie w znacznej ilości

I prawdopodobnie ta maź wyłazi a nie olej. Jest to bardzo czarne

Nie bez powodu jest kilka co najmniej tematów dot. czyszczenia kolektorów ssących

Części samochodowe online - Motostacja pl