Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BAU 2.5 180KM] Dziwne cykanie w silniku

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
retrohaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 lis 2013, 00:28
Lokalizacja: Katowice

[BAU 2.5 180KM] Dziwne cykanie w silniku

Post autor: retrohaq » 18 mar 2014, 23:42

Witam,

Dzisiaj ni stąd ni zowąd usłyszałem dziwne cykanie dochodzące spod maski.
Dziwne bo słychać je tylko na zimnym (do 70 stopni) silniku, potem jest cisza.

Próbowałem zlokalizować ten dźwięk i wydaje się jakby dochodził zza turbiny choć przenosi go na stronę kierowcy i tam też go słychać.

Dźwięk nie ma nic wspólnego z elementami typu koła zawieszenie bo słychać go już na postoju.

Cykanie nie jest głośne ale słyszalne z zewnątrz przy zamkniętej masce. Jest zsynchronizowane z obrotami silnika, z tym że "na luzie" czyli przy ok 766 obrotach nie słychać go w ogóle. Cykanie rozpoczyna się w okolicy 1200 obrotów i kończy na 2000.
Po rozgrzaniu do 90 stopni dźwięk zanika lub ja go przestaje słyszeć.

Zaznaczam, że problem pojawił się dzisiaj. Rozrząd robiony w grudniu 2013, od tej pory zrobione 5000 km, olej 5W30 Mobil, ilość oleju prawidłowa, zużycie oleju = 0. Brak błędów w silniku i skrzyni.


Jakieś pomysły? Co sprawdzić?

EDIT: Dzisiaj dostałem info od kolegi, że może cykać jakiś zawór podciśnieniowy na ścianie grodziowej i że jakby to był zawór/dźwigienka w silniku to było by słychać na ciepłym a nie na zimnym. Czy to prawda?

W pobliżu turbiny jest jakiś zawór ale nie wiem co to i do czego..
(fotka z internetu)

Obrazek

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 23 mar 2014, 22:50

Nagraj ten dzwięk - wrzuć na forum.

Tam gdzie zaznaczyłeś może uciekac podciśnienie.

Awatar użytkownika
retrohaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 lis 2013, 00:28
Lokalizacja: Katowice

Post autor: retrohaq » 24 mar 2014, 00:05

Ciężko będzie to nagrać bo jest słyszalne w sumie tylko z kabiny lub stojąc obok drzwi kierowcy. Przed autem tego dźwięku nie słychać.
Obawiam się, że to na 95% z silnika bo idealnie współgra z obrotami. Póki co jeżdżę, nic się złego nie dzieje ale jak tylko będę miał jakieś informacje, albo coś uda się nagrać - dam znać.

Po cichu mam nadzieję, że to jakaś bzdura - typu stukający wtryskiwacz.

PS. Jeżdżę na oleju Mobil 5W30 - wlałem go, bo został mi po Passacie (Spełniał normę dot. popmowtrysków). Jednak większość osób pisze, że do A6 powinno się lać 5W40.
Czy mój olej może być nieodpowiedni do 2.5 tdi?

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 24 mar 2014, 10:24

No jak ci to nie przeszkadza to możesz jeździć. Tylko żebyś się czasem nie zdziwił.
Co do oleju musi spełniać normy 502, 505. A ten wyżej wymieniony chyba ma inne(choć pewien nie jestem)

Awatar użytkownika
retrohaq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 26 lis 2013, 00:28
Lokalizacja: Katowice

Post autor: retrohaq » 24 mar 2014, 11:22

Heh ja wiem, że mogę się zdziwić. Tylko co zrobić jak auto jest potrzebne a żaden mechanik nie chce się dotykać do rozbierania 2.5-litrówki, szczególnie w poszukiwaniu takiego dźwięku.


Mam dobrego znajomego mechanika. Rozmawiałem z nim, słuchał tego cykania.

Z jego perspektywy:

Powiedział, że ciężko stwierdzić bez rozbierania przynajmniej góry. To trwa jakiś czas. Pół biedy jeśli zdejmie klawiaturę i od razu znajdzie przyczynę. Jeśli jednak na pierwszy rzut oka wszystko będzie ok to co dalej? rozkręcać cały silnik?

Z mojej perpektywy:

To wszystko zajmie czas i mój i jego. A on ma warsztat i wielu klientów. Moje auto będzie tam stało unieruchomione, z rozebranym silnikiem. W tym czasie mógłby zrobić inne auto albo i kilka i zarobić pieniądze. W sumie to przecież z tego żyje.

Jakbyśmy znali przyczynę tego cykania - nie ma sprawy - rozbieramy naprawiamy.
A tak to jest trochę szukanie igły w stogu siana.

Może to być każdy z wtryskiwaczy, może być coś w hydraulice, może być jakiś napinacz, rolka, łożysko.

Dlatego pomyślałem, że skoro silnik jeździ normalnie, oleju nie ubywa, błędów nie ma, odpala od strzała - to nie może być tragedii. Nie mam możliwości pożyczenia auta od kogoś innego, nie chcę też zostawiać samochodu u "obcego" mechanika bo wiem jakie mogą byc tego konsekwencje.

Póki co pozostaje mi jeździć. Z bólem serca ale nie mam wyjścia.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 24 mar 2014, 12:50

Tutaj nikomu tłumaczyć się nie musisz. To twojw auto- twój wybór

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja