Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BAU 2.5 179 KM] Dziwna praca silnika na wolnych obrotach,

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
yamahayzfr13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:00
Lokalizacja: Szczecin

[ BAU 2.5 179 KM] Dziwna praca silnika na wolnych obrotach,

Post autor: yamahayzfr13 » 26 mar 2013, 11:31

Witam.
Jestem świerzo po zmianie auta. Poprzednie A4 1.9 Tdi zostało w rodzinie, ja zakupiłem A6 Avant 2.5 Tdi Bau 2004r. Odrazu mówie że wiem co kryje się pod oznaczeniem 2.5 Tdi dlatego zdewcydowałem się tylko i wyłacznie na BAU.
Choć problemy i tak mnnie nie omineły bo wymieniłem już pare rzeczy ale to bardziej niedopatrzenia i zaniedbania poprzedniego właściciela.
Denerwujący jest denef fakt. Niepokoi mnie on tez bardzo..
Silnik na wolnych obrotach kiedy jest jeszcze zimny lekko poszarpuje. Coś jakby zapłony wypadały w benzyniakach.. Jak sie nagrzeje chodzi idealnie równo. Poszarpywania nie czuć podczas jazdy, brak chwilowych zaników mocy.
Mocy brakuje ale jakb tak ogólnie. Mam wrażenie jakby miał 150PS a nie 180Ps...
Moje pierwsze podejzenie pada na wtryskiwacze, poniewaz na Vag'u korekty 3 wtrysków są ok, 2 następne wahają się koło 2(nie pamietam czy na + czy -) a ostatni ma korekcje powyżej 3,3..
Ale to też nie zawsze. Niekiedy korekcje wszystkich wtrsyków są bliskie 0,5-0,7 a nieraz jak wyżej napisałem. Jak się upewnić czy wtryski mówią papa? Czy te poszarpywanie na wolnych może być od nich?

Dodoam jeszcze ze poprzedni właściciel mówił że były regenerowane 1,5 roku temu ( ok. 30tyś km), mam fakturę na tą czynność. Jest możliwośc ze coś poszło nie tak i teraz wtryski znowu nadają sie do reanimacji?
Vag nie pokazuje zadnych błędów, przebieg auta 270tyś, na 100% prawdziwy bo auto salon polska od 1 włascicela,.

ayo007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:19
Lokalizacja: Śląsk/Beskidy

Post autor: ayo007 » 26 mar 2013, 13:44

Na dzień dobry taki prozaizm jak filtr paliwa i szczelność przewodów paliwowych.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 mar 2013, 16:27

yamahayzfr13 pisze:były regenerowane 1,5 roku temu ( ok. 30tyś km)
Co akurat wcale nie daje gwarancji, że będą idealne do końca zywota :)

Nie wiadomo, na czym polegała regeneracja, co wymieniono (i na co ? - rozpylacze Bosch czy no name).

Na początek zaaplikowałbym jakiś dodatek do paliwa czyszczący wtryskiwacze (Liquy Moly, Wynns, STP). Nie zaszkodzi a na korekcje może wpłynąć <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

yamahayzfr13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: yamahayzfr13 » 27 mar 2013, 10:11

Wczoraj przyjalem sie wskazaniom Vaga. Wtryskiwacz z ta zla korekcja to jest wtrysk 1 Cylindra w SPAM do 2. Drgawki zaczynaja sie od momentu kiedy silnik zlapie tepm. 30C i koncza sie kiedy ma 60-70C. Kiedy pracuje rowno korekcja tego wtrysku jest ok 0.5 na minus (korekcje wszystkich są na -) jak zaczyna drgać to sukcesywnie rosnie aż do 3.0-3.5 tez na minus. Potem jak sie nagrzeje to znów spada ale do ok. 1.5 na minusie i tak sie utrzymuje przez caly czas. Reszta wtryskow non stop ok 0.5 na minus.
Takie pytanie.. Waz wys. Ciśnieniowy ten od vp44 do wtrysku 1 jest wymieniony. Zalozony jest grubszy niż ori i miedziany. Moze mieć to jakikolwiek wplyw?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 28 mar 2013, 12:29

yamahayzfr13 pisze:Waz wys. Ciśnieniowy ten od vp44 do wtrysku 1 jest wymieniony. Zalozony jest grubszy niż ori i miedziany. Moze mieć to jakikolwiek wplyw?
niezle jaja....
na pierwszym miejscu sprobowalbym go zamienic na orginalny (wystarczy na probe) - pojemnosc tych 'wężykow' ma znaczenie. (dlugosc/ksztalt/srednica wewnetrzna)

ayo007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:19
Lokalizacja: Śląsk/Beskidy

Post autor: ayo007 » 28 mar 2013, 17:05

..Ehh, w takim zacnym silniku takie druciarstwo <uoee> ...natychmiast wymień ten przewód, przecież to nie jest majątek...swoją drogą ciekawi mnie dlaczego został wymieniony.. <mysli>

yamahayzfr13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: yamahayzfr13 » 28 mar 2013, 21:09

Wydaje mi sie ze poprzedni ciekł, lub jakis mądry człowiek uszkodził narkętke przy demontarzu bo pare dni temu jak sciągałem pokrywy to w zasadzie przy wszytskich wtryskach oprócz tego z tym frajerskim wężykiem połamałem klucz prawie...
Po złożeniu i dokręceniu tak hmm wydawało by sie normalnym delikatnie sie ropa sączyła po odpaleniu. Dopiero jak dokreciłęm na max(znowu prawie łamiąc klucz w drugą strone) przestało ciec..
jutro postaram sie kupic ten przewód i wymienie w weekend. Dam znać co i jak. Zastanawiam się czy przy okazji nie kupić dwóch używanych wtrysków. Są na allegro akurat po 80zł sztuka wiec nie majątek jakiś i podmieić. Może akurat bedzie ok?

Wracając do wężyka tego "nowego" miedzianego.. jest grubszy, ma zauważalnie już na oko większą średnicę w środku. Dopasowany zę tak powiem na pałe :P Wrzuce foto w weekend to zobaczycie druciarstwo ;)

[ Dodano: 2013-03-30, 11:05 ]
Witam. Wczoraj miałem trase do poznania i spowrotem, coś nie bardzo jedzie to moje BAU.. Do 100km/h jako tako ale pozniej to przespieszanie trwa wieki.. Vmax to 180km i to z wielkim bólem i lekko z górki.
Do tego jeszcze zaświecił sie Check engine.. dzisiaj Vagowanie

[ Dodano: 2013-03-30, 16:43 ]
Dziura w wężu od turbiny, problem juz rozwiązany auto ma moc. Teraz tylko wtrysku jeszcze musze ogarnąc

[ Dodano: 2013-04-25, 10:16 ]
Witam. Wymienilem ten wezyk od wtrysku i jak naraziE brak drgawek. Korekcje na dwoch wtryskach dalej w okolicy 1.5... Myslec nad ich wymiana?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja