Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.9 TDI AFN] Dziura w przewodzie odmy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hendel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 mar 2008, 10:40
Lokalizacja: Żywiec

[A6 C5 1.9 TDI AFN] Dziura w przewodzie odmy

Post autor: hendel » 12 sty 2011, 12:36

Witam. Szukając dzisiaj przyczyny twardo działającego pedała hamulca postanowiłem sprawdzić pompę podciśnienia vacum, o dziwo zauważyłem że przewód od serwa do pompy vacum był sklejony poksyliną :| Poza tym wężyk wchodzący do pompy vacum ma luzy ( ale nie na opasce lecz tak jakby samej pompie), czy tak ma być ? Czy możliwe że to jest przyczyna twardego pedała hamulca. Naprawdę trzeba użyć dużej siły aby wyhamować to cielsko do zera :)
Druga sprawa która wyszła przy okazji szukania wyżej wymienionej przyczyny to tak jakby nacięty przewód od odmy ( widoczne na zdjęciu ) wygląda to na przecięcie brzeszczotem.
Wynikiem tego jest brudny silnik od oleju, oraz górna pokrywa silnika od spodu. Pytanie co będzie skutkiem owej dziury ? jaki ma to wpływ na jazdę ? zaznaczę że silnik dość głośno pracuje i wydaje mi sie że brakuje trochę pod butem.
Obrazek
Obrazek

robsonsuper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 18 gru 2008, 10:40
Lokalizacja: lubelskie

Re: [A6 C5 1.9 TDI AFN] Dziura w przewodzie odmy

Post autor: robsonsuper » 13 sty 2011, 22:48

Twardy pedał to na bank problem z VACUM pompą jeśli masz poluzowane połamane przewody to trzeba to usunąć. W c4 2.5 tdi miałem podobny problem pomogła wymiana vacum pompy na używkę.
TRAKTOREK TO DOBRY MOTOREK. były: c4 avant 2.5 AAT, c5 avant 1.9 AFN, teraz c6 avant 2.0 BRF

Awatar użytkownika
hendel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 mar 2008, 10:40
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: hendel » 19 sty 2011, 20:05

Co do twardego hamulca to dzisiaj zrobiłem mały test. Podczas jazdy na ok 2500 obr, lewą nogą wcisnąłem hamulec , działał jak nigdy dotąd ! - bardzo lekko i gwałtownie auto reagowało, lecz gdy tylko obroty silnika spadły to hamulec działał jak na początku. Stąd wysnułem że musi to być pompa vacum lub uszkodzony przewód od pompy do serwa. Zakupiłem już używaną pompę ze szczelnym przewodem ( stary był poklejony poxyliną )
Odkąd podejrzenia padły na uszkodzoną pompę vacum uświadomiłem sobie że to też może być przyczyną słabo wchodzącego na obroty silnika ale tylko do 2500 obr ( powyżej auto jest żwawsze )
Pompa która kupiłem jest z Audi a4 90KM, czy nie będzie problemu z podmianą ?

[ Dodano: 2011-01-28, 18:11 ]
Przewód został wymieniony, oprócz nacięcia w górnej części odmy, była również uszkodzona końcówka przy bloku silnika i dlatego miałem ubytki oleju.
Pompa Vacum wraz z przewodem podciśnieniowym też wymieniona i problem z twardym pedałem hamulca zniknął :-)
( stara pompa była sprawna lecz nie dawała odpowiedniego podciśnienia )
Nareszcie mogę się cieszyć odpowiednim jak do tej masy samochodu hamowaniem :-D

Koszt części :
Przewód odmy: 50 zł z przesyłką
Używana pompa Vacum z przewodem: 52 zł z przesyłką
Frajda z hamowania: bezcenne :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl