Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AKE 2.5 180 KM] Dudnienie z filtra powietrza; błąd ESP

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

[ AKE 2.5 180 KM] Dudnienie z filtra powietrza; błąd ESP

Post autor: Mattez » 26 maja 2016, 23:41

Witam,

Od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem dość głośnego i uciążliwego dudnienia z puszki filtra powietrza. Dudnienie jest równomierne z obrotami silnika (zał. wideo) i przyspiesza ze wzrostem obrotów (przy ok 1500 obr./min. znika, ale pewnie dudni tak szybko, że zamienia się w jednostajny dźwięk). Komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Padły dwie diagnozy "na słuch" od mechaników: uszkodzone szklanki przez co luz nie jest kasowany i dmucha zwrotnie w filtr oraz uszkodzony wtryskiwacz, nic nie popsuje, ale wymaga regeneracji.

Dziś po dość dłuższej jeździe zapaliła się lampka ESP (która znika powyżej 3 tyś obr./min.), a moc została tak mocno ograniczona, że moje osiągi to 39 sekund 0-100 km/h i prędkość maksymalna ok 120km/h. Dudnienie stało się znacznie głośniejsze.

Moc jest ograniczona jak przy linijce. Jadąc 100 km/h spalanie pokazuje idealnie 8.3 l/100km i nawet nie drgnie, tak jakbym zamiast 180 koni, to miał ze 40... Gaz od połowy w ogóle nie reaguje.

Postanowiłem przeskanować komputer jeszcze raz i okazało się, że jest masa błędów w silniku, ESP oraz skrzyni związanych z kątem wtrysku oraz komunikacją z ECU. Kasowanie nic nie daje, wpadają natychmiast jeszcze raz. Zrobiłem też test kąta wtrysku.

Nie pisał bym tu, gdyby nie fakt, iż zasłyszałem, że błąd 00550 czasem mylnie identyfikowany jest przez komputer jako zły kąt wtrysku i oznacza uszkodzenie pompy. Chciałbym podpytać, czy ktoś na podstawie zebranych przeze mnie danych może mi pomóc zdiagnozować problem.

LOG z błędów:

Kod: Zaznacz cały

VAG-COM Version: Release  311.2-N


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B2 907 401 J  
   Component:  2.5l/4VTEDC G000AG D06  
   Coding: 01016
   Shop #: WSC 02325
   00005059 130 106LC150_1.V79074064282
2 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
            08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
            17-10 - Control Difference - Intermittent
Readiness: N/A

Address 02     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 927 156 ER 
   Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 2121
   Coding: 00013
   Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
            P1857 - 35-00 - -

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 614 517 G  
   Component: ABS/ESP front       1728
   Coding: 06257
   Shop #: WSC 01694
2 Faults Found:
01119 - Gear Recognition Signal
            35-10 - - - Intermittent
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
            P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 820 043 AC 
   Component: A6-Klimavollautomat 0105
   Coding: 00103
   Shop #: WSC 02325
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 920 933 M  
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D10
   Coding: 02360
   Shop #: WSC 00266
   WAUZZZ4B02N106903     AUZ7Z0B2046464
No fault code found.

Address 35     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 962 258 K  
   Component: Zentralverrieg.,DWA D35
   Coding: 08059
   Shop #: WSC 02325
8 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
            35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
            35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
            35-00 - -
01559 - Drivers Door
            58-10 - Can't Lock - Intermittent
01562 - Right Rear Door
            58-10 - Can't Lock - Intermittent
01562 - Right Rear Door
            59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01561 - Left Rear Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
01562 - Right Rear Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

Address 37     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 035 192 K  
   Component: RNS 4.2 H06    BNO 0102
2 Faults Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            49-10 - No Communications - Intermittent
00867 - Connection to ABS Control Module
            03-10 - No Signal - Intermittent

Address 45     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 951 173    
   Component: Innenraumueberw.    D03
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 02325
3 Faults Found:
01403 - Glass-Break Sensors: Rear
            36-00 - Open Circuit
01380 - Alarm triggered by Anti-Theft Sensor: Rear Left
            35-00 - -
01382 - Alarm triggered by Anti-Theft Sensor: Front Left
            35-00 - -

Address 55     -------------------------------------------------------
   Controller: 4Z7 907 357    
   Component: dynamische LWR       D07
   Coding: 00030
   Shop #: WSC 02325
3 Faults Found:
01539 - Headlights Not Adjusted
            35-00 - -
00774 - Level Control System Sensor: Left Rear (G76)
            28-10 - Short to B+ - Intermittent
00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)
            28-00 - Short to B+

Address 56     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 035 192 K  
   Component: Radio          BNO 0001
   Coding: 00207
   Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
00849 - S-contact at Ignition/Starter Switch (D)
            36-10 - Open Circuit - Intermittent
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            49-10 - No Communications - Intermittent

End   -------------------------------------------------------
Screeny z odczytów kąta wtrysku:
Obrazek Obrazek

Poglądowe wideo:

Ostatnio zmieniony 04 cze 2016, 08:21 przez Mattez, łącznie zmieniany 2 razy.
Every problem is easy... once it's solved.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 27 maja 2016, 00:57

tak na moje oko albo masz przestawiony nie co rozrząd albo wytarte wałki i hydraulikę ,ale jak byś dał logi statyczne ,to by można coś więcej powiedzieć .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Slawinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 28 mar 2014, 20:33
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Slawinio » 29 maja 2016, 22:44

Kat wtrysku masz bardzo wczesny. Musisz go opóźnić w okolice 1atdc

Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Mattez » 04 cze 2016, 08:43

Witam,

Dzień po incydencie z pierwszego postu chciałem rano auto odpalić, coś piekielnie się tłukło w silniku, pochodził ze 20 sekund i zgasł. Spróbowałem jeszcze raz i dokładnie to samo.

Auto jest po szczegółowej diagnostyce. Wszystkie cztery wałki są wytarte jak wałek do ciasta tak, że popychacze pospadały, stąd klekotanie, brak kompresji i gaśnięcie. Wycena serwisu autoryzowanego Bosch Kotoński w Warszawie to 7336 zł za z grubsza:
- 4 wałki ze wszystkimi dźwigienkami, popychaczami, zaworami, uszczelniaczami, etc.
- wymiana rozrządu + wszystkie rolki i napinacze + pompa wody
- wymiana oleju
- ustawienie kąta wtrysku do prawidłowej wartości

O ile VP44 jest w porządku to będzie koniec kosztów, jeśli nie, to czeka mnie remont. Dopóki silnik nie będzie zrobiony, nie są w stanie na 100% potwierdzić sprawności pompy wtryskowej.

Myślałem o upgrade silnika AKE => BAU, koszt byłby mniejszy, ale właściwie wróciłbym do punktu wyjścia mając silnik, który nie wiadomo w jakim jest stanie i kiedy się skończy. Teraz będę wiedział co mam i miał na to gwarancję.

Zasięgałem rady wielu mechaników i najczęściej powodem dudnienia z filtra, które uwiecznione jest na moim filmiku są kończące się wałki. Jeżeli dudnienie jest na tyle głośne, że zagłusza dźwięk silnika, to jest to już prawie koniec. Na filmiku słychać też w tle bardzo ciche stuki - obijające się popychacze. To było nagrywane dzień przed tym jak zaczął gasnąć po kilku sekundach.

Auto będę odbierał w przyszłym tygodniu i nagram filmik jak auto chodzi po remoncie. Niestety moje auto przypomniało mi o tym, że jest to klasa premium.
Every problem is easy... once it's solved.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 06 cze 2016, 16:24

Sam rozrząd na dobrych gratach to masz z robocizną ok 1200 zł, wymiana oleju z filtrem to kolejne ~200 zł.

Wałki rozrządu, zależnie co wsadzą, to 1800-2500 zł. Zatem masz za wałki+ rozrząd i olej już ~3700 zł. W tej cenie nie ma wymiany wałków... Generalnie ważne jest na jakich częściach ci to chcą zrobić ale roboty z tym trochę jest. Pewnie poza Boschem znajdziesz mechanika który zrobi to nieco taniej wszystko... pytanie o ile taniej :)

EDIT: I tak się rozglądnąłem jeszcze, to wszystkie popychacze itd. do wałków to koszt rzędu ~1700 zł... za to wałki możesz dać do regeneracji za ok 1500-1600 zł. Mhm...

Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Mattez » 07 cze 2016, 19:32

Auto odebrane, suma sumarum wyszło 6985 zł. Dostałem bardzo szczegółową fakturę. Robocizna to 1250 zł, reszta części pokrywa się dość dokładnie z tym, co napisał mrporpoise. Chodzi jak zegarek. Czuję, że znacznie lepiej reaguje na gaz, ale mam nie katować przez 1000 km, więc nie będę na razie sprawdzał jak się zbiera.

Wyzerowałem liczniki spalania, zobaczę, czy jest różnica. Nagram też i wrzucę filmik z pracy silnika po remoncie.

Ogólnie trafiła mnie najgorsza usterka, jaka może przydarzyć się A6 poza szkodą całkowitą i awarią automatu i cieszę się, że już po wszystkim.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2016, 08:47 przez Mattez, łącznie zmieniany 1 raz.
Every problem is easy... once it's solved.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 08 cze 2016, 00:36

Ano trafiła. Niestety masz silnik kosztowny w serwisie. Ja z tego względu klekota nie kupowałem, jednak benzyna + gaz mnie bardziej w tym wypadku urządzała. Ale teraz przynajmniej masz spokój na ze 300 tysięcy.

A katować nie wolno, bo się teoretycznie muszą wałki itd. utwardzić. Jak od razu depniesz to możesz sobie szkód narobić, bo się wsio musi ze sobą 'zgadać', że tak mało precyzyjnie się wyrażę :)

Powodzenia i szerokości ;)

Awatar użytkownika
Mattez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Mattez » 10 cze 2016, 20:39

Dzięki, przyda się, bo jeszcze turbo i automat zostały do "zaskoczenia mnie" w czasie wyjazdów wakacyjnych...

Wrzucam obiecane video z pracy silnika po remoncie.

Every problem is easy... once it's solved.

Gość.

Post autor: Gość. » 10 cze 2016, 20:43

Zawsze mi sie podobała praca tych dieselków :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja