Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFN 1.9 110 KM] Drgania w okolicach 1800-2000 obrotów pod

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
FastMan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:18
Lokalizacja: Pomorskie

[ AFN 1.9 110 KM] Drgania w okolicach 1800-2000 obrotów pod

Post autor: FastMan » 15 mar 2017, 13:23

Witam, już od długiego czasu czasu mam problem z drganiami w mojej A6 C5 1.9TDI 110km AFN, w automacie 4 biegowym.
Problem pojawia się gdy samochód jedzie np. pod lekką górkę, albo przyśpiesza, czyli wtedy kiedy silnik jest obciążony, w zakresie obrotów około 1800-2000 cały samochód wpada w drgania, są to bardzo odczuwalne drgania, porównywalne do dziur w drodze. W momencie gdy lekko odpuszczę lub dodam więcej gazu to drgania ustają.

Jeden mechanik sprawdzał wszystko no i ostatecznie obstawił nastawnik pompy, ale miał mi załatwić pompę na podmianę, żeby się upewnić, że to będzie to, niestety z braku czasu mechanika temat ucichł i teraz przy okazji koniecznej wizyty u mechanika postanowiłem, że spróbujemy jeszcze raz rozwiązać problem, z tym, że u innego mechanika.

Poinformowano mnie, że to raczej nie będzie układ paliwowy i teraz obstawiają turbosprężarkę, co o tym sądzicie?

Poza tymi drganiami z silnikiem nie mam absolutnie ŻADNYCH problemów, silnik normalnie odpala, nawet podczas silnych mrozów, spalanie jest w normie, poza podanymi obrotami drgania nie występują.

Przy okazji tej wizyty wymieniony będzie przegub wewnętrzny i zewnętrzny z jednej strony, ale to chyba niemożliwe, żeby przeguby powodowały taki efekt i tylko w danych obrotach?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 mar 2017, 13:51

A może jest to skrzynia, która dostaje większe obciążenie?

FastMan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:18
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: FastMan » 15 mar 2017, 14:01

Właśnie nie dopisałem jeszcze, że przy takim stanowczym przyśpieszaniu problem rzadko występuje, tylko podczas takiej normalnej jazdy np. ze stałą prędkością, zwłaszcza właśnie pod górę.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 15 mar 2017, 14:41

eee tam - raczej nie "turbina". Stawiałbym na jakieś tłumiki drgań skrętnych (skrzynia?, konwerter?), poduszki pod silnikiem itp. jeśli okolice turbosprężarki to ew. sterowanie - zawór N75 i podobne. Ale jeśli przy mocnym przyspieszaniu na wyższych obrotach nie ma tego problemu - to nie "turbina".

HQ-AERO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 mar 2017, 12:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: HQ-AERO » 29 mar 2017, 12:06

A czy po dodaniu gazu jest widoczne okopcenie na czarno lub biało z układu wydechowego? Druga kwestia to czy spadek mocy jest odczuwalny? Jeżeli nie to akurat turbinę zostawiłbym w spokoju,m ewentualnie sprawdził waż podciśnienia, a zajął się przede wszystkim poduchą silnika, bo może być na wykończeniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja