Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi A6 C5] diagnostyka silnika 2,5 TDI

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2009, 18:37
Lokalizacja: Inowrocław

[Audi A6 C5] diagnostyka silnika 2,5 TDI

Post autor: miron1974 » 13 lip 2009, 19:38

Szukam i szuakm i znaleźć nie mogę. Prośba potrzebuję instrukcji jak krok po kroku zdjagnozowac silnik nie jestem całkowitym laikiem, ale nie robiłem tego wcześniej. Proszę o linka jeżeli to nie problem . Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 15 lip 2009, 16:43 przez miron1974, łącznie zmieniany 2 razy.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 13 lip 2009, 20:26

skoro pytasz o diagnoze to domyślam się że dysponujesz interfejsem i programem vag-com.
Jesli chodzi o sam silnik, to rozgrzej go do temperatury roboczej (minimum 87 stopni - to nie jest konieczne do sprawdzenia samych błędów ale do wykonania logów - tak), następnie w vagu wejdź w 01-silnik; potem w 02 - fault codes - w ten sposób sprawdzisz czy masz jakieś błędy. Jeśli bedą - zapisz je gdzieś do notatnika (mogą się przydać później), po czym skasuj je i zobacz czy coś ponownie sie pojawi - jesli tak - znów zapisz.
Następnym krokiem są tzw. logi. W celu ich wykonania wchodzisz w 08-measuring blocks i uruchamiasz potrzebne ci kanały. Są 3 rodzaje logów:
- statyczne - warunki: silnik rozgrzany do min. 87 stopni pracujący na biegu jałowym na postoju. interesują cie grupy: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018. Logując statycznie możesz otwierać po 3 grupy na raz - bedzie szybciej. Mając otwarte grupy (wpisujesz numer grupy i naciskasz go!) naciskasz przycisk log a następnie start - właśnie zapisują się logi. czekasz ok. 20 sekund po czym naciskasz done, go back i... masz zapisane logi. Powtarzasz czynnosci aż zlogujesz wszystkie wskazane grupy.
- basic settings - warunki jak wyżej. interesują cie grupy: 000, 003, 004, 011. Tutaj już musisz logować pojedynczo bo program nie wpuści cie do basic settings jesli otworzysz więcej niż jedną grupe na raz. Otwierasz więc interesującą cię grupę, na dole po lewej stronie wciskasz przycisk 04 - basic settings - zaczyna migać kontrolka swiec żarowych i silnik w zależnosci od logowanej grupy może podnieść lekko obroty a w czasie logowania zmieniać dźwięk pracy. Samo logowanie wygląda tak samo jak przy statycznych, z tym że loguj dłużej - około 50 sekund. Log 004 BS zacznij w chwili kiedy w jednym z okienek pokaże ci się napis LATE
Teraz czas na odszukanie zapisanych logów i ich interpretację. Celowo piszę o tym teraz nie "ruszając" na razie kwestii logowania dynamicznego, ponieważ najpierw musisz stwierdzić czy twój silnik przejdzie bez uszczerbku na jego stanie logowania dynamiczne (jest wtedy mocno obciązony). Odszukujesz więc swoje logi w katalogu programu vag-com, w podkatalogu logs. Kazdy z zapisanych logów musisz najpierw przekonwerterować na plik zdatny do przeczytania przez np. excela przy pomocy programiku załączanego zwykle do paczki z vag-comem - csv.conv. Nastepnie otrzymane pliki otwierasz excelem, ustawiasz średnik jako dzielnik komórek i masz ładne, zdatne do analizy logi. Jeśli chcesz się nimi z nami podzielić - robisz z nich obrazki np. za pomocą painta, wrzucasz na jakiś serwer i podajesz linki lub miniaturki
Jeśli wszystko co dotychczas zrobiłeś wskaże, że twój silnik jest w dobrej kondycji, mozna przejść do logów dynamicznych.
logi dynamiczne - warunki: robimy je podczas jazdy (w 2 osoby), silnik rozgrzany do min. 87 stopni, 3 lub czwarty bieg, przy obrotach rzędu 1500/min wciskamy gaz do dechy i trzymamy tak długo aż obrotomierz dojdzie do czerwonego pola (ok. 4200/min). Oczywiście zależy nam na zapisie w logu całego tego zakresu więc startujemy logowanie wraz z wciśnięciem gazu do dechy (mozna wcześniej) i konczymy po osiągnięciu zamierzonej wartości. Logować należy pojedynczo dla większej czytelnosci danych. Interesujące grupy to: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011

uff.... to na razie tyle, mam nadzieję że przyda się nie tylko tobie ale i innym. Zaznaczam że wszystko co powyżej opisałem dowiedziałem się poprzez fora, internet, od życzliwych ludzi, oraz wykonywałem wielokrotnie. Jeśli będziesz miał jakieś pytania - a na pewno będziesz miał - pytaj, ja i inni na pewno pomozemy. Starałem sie pisać jak najbardziej prosto bo pamiętam z jakim trudem przyszło mi poskładać wszystkie fragmenty informacji tak, by umieć korzystać z szatańskiego wynalazku - vag-coma ;-)

P.S. wszystko pisałem z pamieci nie mając nawet otwartego vaga więc jeśli gdzieś popełniłem jakieś błędy - proszę mnie śmiało prostować ;-)

miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2009, 18:37
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: miron1974 » 14 lip 2009, 14:05

Dzięki Spróbuję i napisze co z tego wyszło. Mam jeszcze pytanko podłączajac się do Vaga i sprawdzając błędy wyskoczył mi błąd czujnika temp. oleju G8. prosze o informację, czy ten błąd może być przyczyną tego ,że silnik wchodzi w tryb awaryjny ? i jeszcze jedno czy terudne jest doście do tego czujnika żeby go wymienić ?

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 14 lip 2009, 14:32

oczywiście, awaria tego czujnika moze powodowac tryb awaryjny - silnik po prostu musi wiedzieć czy ma smarowanie czy nie. Po skasowaniu ten bład powraca? Samego czujnika szukaj gdześ przy podstawie filtra oleju

miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2009, 18:37
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: miron1974 » 14 lip 2009, 14:51

Tak po skasowaniu ten błąd powraca niestety. Dobrze by było żeby ten czujnik był przy filtrze oleju bo nie chciałbym rozbierać połowy silnika żeby go wymienić. Jeżeli ktoś wie gdzie dokładnie znajduje sie ten czujnik i jakie ma oznaczenie to prosze o informację. Z góry dziękuję.




pozdrawiam

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 14 lip 2009, 15:03

a jednak się rozpędziłem - na postawie jest w czterocylnidrowcach... Poniżej screen z etki - albo są 2 czujniki (numery 26 i 27) albo są stosowane zamiennie - tego nie wiem

Obrazek

miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2009, 18:37
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: miron1974 » 14 lip 2009, 15:13

Więc musze go szukac gdzieś w okolicy turbo ? tylko który wymienić . Dzieki za poradę poszukam i się zobaczy

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 14 lip 2009, 15:15

sprawdź najpierw stan wtyczek/ kabli - moze tylko cos nie łaczy....

miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 13 lip 2009, 18:37
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: miron1974 » 14 lip 2009, 15:20

Jasne to pierwsze od czego zacznę. Miałem obraz z etki z którego wynikało, że ten czyjnik jest gdzieś w okolicy rozrządu. Dobrze ,że jest w miarę na wierzchu bo jak bym miał rozbierac pół auta żeby się do niego bobrać to szlak by mnie trafił.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 14 lip 2009, 15:34

jasne, w okolicach rozrządu jest, nawet jest na rysunku który ci podesłałem - nr 4 przy "górnym silniku" - ale to dotyczy benzyniaków ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja