Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi A6 C5] diagnostyka silnika 2,5 TDI

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
miron1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7

[Audi A6 C5] diagnostyka silnika 2,5 TDI

Post autor: miron1974 » 13 lip 2009, 19:38

Szukam i szuakm i znaleźć nie mogę. Prośba potrzebuję instrukcji jak krok po kroku zdjagnozowac silnik nie jestem całkowitym laikiem, ale nie robiłem tego wcześniej. Proszę o linka jeżeli to nie problem . Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 15 lip 2009, 16:43 przez miron1974, łącznie zmieniany 2 razy.

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7

Post autor: arthurr » 13 lip 2009, 20:26

skoro pytasz o diagnoze to domyślam się że dysponujesz interfejsem i programem vag-com.
Jesli chodzi o sam silnik, to rozgrzej go do temperatury roboczej (minimum 87 stopni - to nie jest konieczne do sprawdzenia samych błędów ale do wykonania logów - tak), następnie w vagu wejdź w 01-silnik; potem w 02 - fault codes - w ten sposób sprawdzisz czy masz jakieś błędy. Jeśli bedą - zapisz je gdzieś do notatnika (mogą się przydać później), po czym skasuj je i zobacz czy coś ponownie sie pojawi - jesli tak - znów zapisz.
Następnym krokiem są tzw. logi. W celu ich wykonania wchodzisz w 08-measuring blocks i uruchamiasz potrzebne ci kanały. Są 3 rodzaje logów:
- statyczne - warunki: silnik rozgrzany do min. 87 stopni pracujący na biegu jałowym na postoju. interesują cie grupy: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018. Logując statycznie możesz otwierać po 3 grupy na raz - bedzie szybciej. Mając otwarte grupy (wpisujesz numer grupy i naciskasz go!) naciskasz przycisk log a następnie start - właśnie zapisują się logi. czekasz ok. 20 sekund po czym naciskasz done, go back i... masz zapisane logi. Powtarzasz czynnosci aż zlogujesz wszystkie wskazane grupy.