Hej,
We wstępie nadmienię, że dopiero początkuję w samodzielnych naprawach samochodu. Uczę się wszystkiego dzięki Wam, jednak nie mogę sobie poradzić z poniższym problemem:
Starałem się samodzielnie zdemontować alternator z a6 c5 1.9 tdi 1998.
Kable odkręcone,
Śruby trzymające alternator - udało się wykręcić bez konieczności rozbierania przodu.
Nie wiem gdzie u mnie szukać śruby do napinacza paska, abym mógł go ściągnąć z alternatora.
Proszę Was o jakieś sugestie, lub najlepiej zdjęcie gdzie to mogę znaleźć.
W załączniku zdjęcie mojego silnika.
[AFN 1,9 110 KM] Demontaż alternatora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lip 2020, 19:49
- Imię: Robert
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
[AFN 1,9 110 KM] Demontaż alternatora
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2927
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: [AFN 1,9 110 KM] Demontaż alternatora
Spójrz.
Imbus może być mocno zapieczony więc WD-40, czekanie 15 minut i ... spróbuj.
"Bez demontażu paska odkrecamy śrubę imbusową, która w moim przypadku dała mi nieźle w kość. Złe dojście i dokręcona bardzo mocno śruba prawie zmusiły mnie do odwrotu.
Jeśli ktoś chce może zrzucić pasek przed odkręceniem wentylatora, ale on zapobiega nadmiernemu obracaniu sie rolki wisko podczas odkrecania imbusa.
Po poluzowaniu śruby zrzucamy pasek. Aby tego dokonać nakładamy klucz 15 na rolke napinacza i ciągnąc w strone przeciwną do napinania, czyli do filtra powietrza, zdejmujemy pasek rozpoczynając od rolki (sprzęgła) alternatora".
Imbus może być mocno zapieczony więc WD-40, czekanie 15 minut i ... spróbuj.
"Bez demontażu paska odkrecamy śrubę imbusową, która w moim przypadku dała mi nieźle w kość. Złe dojście i dokręcona bardzo mocno śruba prawie zmusiły mnie do odwrotu.
Jeśli ktoś chce może zrzucić pasek przed odkręceniem wentylatora, ale on zapobiega nadmiernemu obracaniu sie rolki wisko podczas odkrecania imbusa.
Po poluzowaniu śruby zrzucamy pasek. Aby tego dokonać nakładamy klucz 15 na rolke napinacza i ciągnąc w strone przeciwną do napinania, czyli do filtra powietrza, zdejmujemy pasek rozpoczynając od rolki (sprzęgła) alternatora".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.