Witam,
Mam pytanie: Czy N18(czarny) i N75(szary) to przetworniki ciśnienia tak samo działające, czy działają inaczej?
W ETKA różnią się tylko literką na końcu numeru części (AGR)059 906 627, a drugi (LDR)059 906 627A.
Mój samochód nie ma mocy i VAG-COM pokazuję błędy:
00575
01262
01265
Wymontowałem zawory i w domu sprawdziłem je pod zasilaczem 12V
Zawór szary przy podłączeniu napięcia przepuszcza powietrze (dmuchałem w wężyki), a zawór czarny nie- czy czarny jest uszkodzony, czy on inaczej pracuje? Dodam, że w obu po podłączeniu napięcia słychać puknięcie.
[A6 C5 AKE] - Czy N75 działa na tej samej zasadzie co N18 ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
Wyczyściłem zawór N18 i zaczął się zachowywać jak N75 tylko słabiej zasysa. Po rozłożeniu przekonałem się czym się różni N18 od N75 . W N18 jest cieńsza "dysza" i dlatego słabiej zasysa powietrze (nie ma siły podnieść gruszki). Ale tyle wystarczy do sterowania EGR.
Na tym zdjęciu doskonale to widać:
![Obrazek]()
A tu jest zdjęcie jak N18 i N75wyglądają w środku:
![Obrazek]()
Na tym zdjęciu doskonale to widać:
A tu jest zdjęcie jak N18 i N75wyglądają w środku:
Swiado
01262 - Zawór regulacji bypassa przepustnicy do spalin - N75
01265 - Zawór cewki regulatora próżniowego EGR - N18
00575 - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej( tzw. przeładowanie turbiny)
sprawdź czy nie masz jakiejś dziury w dolocie i zrób logi
01265 - Zawór cewki regulatora próżniowego EGR - N18
00575 - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej( tzw. przeładowanie turbiny)
sprawdź czy nie masz jakiejś dziury w dolocie i zrób logi

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
Ciężko sprawdzić szczelność węży bez warsztatu i w dodatku praca silnika wszystko zagłusza.
Macie jakiś sposób sprawdzenia szczelności w dolocie bez grubszej roboty? (tzn. zdejmowanie zderzaka, osłony pod silnikiem itd...)
A logi muszę zrobić. Kupiłem kabelek, ale jak na razie potrafię tylko odczytywać błędy i kasować je.
Macie jakiś sposób sprawdzenia szczelności w dolocie bez grubszej roboty? (tzn. zdejmowanie zderzaka, osłony pod silnikiem itd...)
A logi muszę zrobić. Kupiłem kabelek, ale jak na razie potrafię tylko odczytywać błędy i kasować je.
Swiado