Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 AKE] - Czy N75 działa na tej samej zasadzie co N18 ?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

[A6 C5 AKE] - Czy N75 działa na tej samej zasadzie co N18 ?

Post autor: swiado » 28 mar 2010, 17:36

Witam,
Mam pytanie: Czy N18(czarny) i N75(szary) to przetworniki ciśnienia tak samo działające, czy działają inaczej?
W ETKA różnią się tylko literką na końcu numeru części (AGR)059 906 627, a drugi (LDR)059 906 627A.
Mój samochód nie ma mocy i VAG-COM pokazuję błędy:
00575
01262
01265
Wymontowałem zawory i w domu sprawdziłem je pod zasilaczem 12V
Zawór szary przy podłączeniu napięcia przepuszcza powietrze (dmuchałem w wężyki), a zawór czarny nie- czy czarny jest uszkodzony, czy on inaczej pracuje? Dodam, że w obu po podłączeniu napięcia słychać puknięcie.
Swiado

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 28 mar 2010, 19:09

swiado, z tego co pamietam to pracuja dokladnie tak samo :lol:
sprawdz w grupie 11 bs czy gruszka chodzi .mozna tez zaobserwowac ze zaraz po odpaleniu powinna sie podniesc <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 28 mar 2010, 23:52

N75- czyli ten od gruszki (szary) pracuje ok. Tzn po odpaleniu silnika gruszka unosi się na max. Kiedy podmieniłem zawory- czyli N75 zamieniłem z N18(czarny) gruszka nie unosi się.
Czy to oznacza, że N18 jest do wymiany?
Swiado

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 29 mar 2010, 08:43

raczej tak bo zasada jest ta sama ;-)
pozd <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 29 mar 2010, 22:59

Wyczyściłem zawór N18 i zaczął się zachowywać jak N75 tylko słabiej zasysa. Po rozłożeniu przekonałem się czym się różni N18 od N75 . W N18 jest cieńsza "dysza" i dlatego słabiej zasysa powietrze (nie ma siły podnieść gruszki). Ale tyle wystarczy do sterowania EGR.

Na tym zdjęciu doskonale to widać:
Obrazek

A tu jest zdjęcie jak N18 i N75wyglądają w środku:
Obrazek
Swiado

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 30 mar 2010, 09:49

01262 - Zawór regulacji bypassa przepustnicy do spalin - N75
01265 - Zawór cewki regulatora próżniowego EGR - N18
00575 - Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej( tzw. przeładowanie turbiny)

sprawdź czy nie masz jakiejś dziury w dolocie i zrób logi ;-)
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 30 mar 2010, 12:33

Ciężko sprawdzić szczelność węży bez warsztatu i w dodatku praca silnika wszystko zagłusza.
Macie jakiś sposób sprawdzenia szczelności w dolocie bez grubszej roboty? (tzn. zdejmowanie zderzaka, osłony pod silnikiem itd...)
A logi muszę zrobić. Kupiłem kabelek, ale jak na razie potrafię tylko odczytywać błędy i kasować je.
Swiado

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl