Czujnik położenia wałka rozrządu / ciężkie odpalanie
Czujnik położenia wałka rozrządu / ciężkie odpalanie
Witam jako nowy użytkownik forum.
Przejrzałem sporo tematów tutaj ale jakoś nie dokońca wiem co zrobić
W czym rzecz.
W moim audi pojawiły się problemy z odpalaniem
Zapali i zgaśnie. Trzeba pokręcić kilka razy i załapie wtedy chodzi równo i dobrze.
Lub też jak obecnie kręci długo i zapali i pracuje.
Nigdy nie zgasł podczas jazdy itp.
Z odczytu VAG v4.9PL
Był błąd czujnika cieczy chłodzącej oraz błąd czujnika położenia wałka rozrządu błędy sporadyczne.
Oba czujniki zostały wymienione i takich samych błędów nie ma.
Natomiast męczy się z odpalaniem i mam teraz błąd
czujnik położenia wałka rozrządu strona 2 zakres/możliwości.
Zaczyna mnie to irytować.
Aha czujnik wałka wymieniał mi mechanik więc nie wiem nawet gdzie go szukać i jak
Pomysły ? Wiem że różne przypadki tutaj są
Przejrzałem sporo tematów tutaj ale jakoś nie dokońca wiem co zrobić
W czym rzecz.
W moim audi pojawiły się problemy z odpalaniem
Zapali i zgaśnie. Trzeba pokręcić kilka razy i załapie wtedy chodzi równo i dobrze.
Lub też jak obecnie kręci długo i zapali i pracuje.
Nigdy nie zgasł podczas jazdy itp.
Z odczytu VAG v4.9PL
Był błąd czujnika cieczy chłodzącej oraz błąd czujnika położenia wałka rozrządu błędy sporadyczne.
Oba czujniki zostały wymienione i takich samych błędów nie ma.
Natomiast męczy się z odpalaniem i mam teraz błąd
czujnik położenia wałka rozrządu strona 2 zakres/możliwości.
Zaczyna mnie to irytować.
Aha czujnik wałka wymieniał mi mechanik więc nie wiem nawet gdzie go szukać i jak
Pomysły ? Wiem że różne przypadki tutaj są
Ostatnio zmieniony 03 paź 2016, 14:59 przez dibo85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sie 2016, 08:43
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
kolego czujnik wału korbowego masz pod filtrem olejowym od strony kierowcy na samym dole.
sprawdzenie czujnika wału korbowego jest proste. jeśli masz miernik to podłączasz się pod akumulator (klema minusowa)tylko nie pamiętam pinów. ale przy odpalaniu samochodu powinno być 4V na czujniku.
po odpaleniu samochodu powinno być 8V. To napięcie będzie na dwóch przewodach. jeden jest zasilający dla czujnika wału a drugi powrotny sygnałowy
sprawdzenie czujnika wału korbowego jest proste. jeśli masz miernik to podłączasz się pod akumulator (klema minusowa)tylko nie pamiętam pinów. ale przy odpalaniu samochodu powinno być 4V na czujniku.
po odpaleniu samochodu powinno być 8V. To napięcie będzie na dwóch przewodach. jeden jest zasilający dla czujnika wału a drugi powrotny sygnałowy
kolego audi1911 nie chodzi o wał korbowy 
chris 1987 nie wiem o co pytasz ? jak to sprawdzić nie mam aż takiej wiedzy w kwestiach rozrządu oraz elektroniki
ok chris właśnie przeczytałem coś o ustawieniu kąta synchronizacji wałka rozrządu w silniku ajm ale jak doczytałem te śruby trzeba dokręcać dynamometrycznym kluczem z określoną siłą a takowego nie posiadam mam tylko vag 4,9 PL póki co chyba że chociaż to sprawdzić jakoś choć nie wiem gdzie w menu wejść żeby sprawdzić.
i jeszcze jedno rozumiem że auto ma być rozgrzane wtedy wyłączam silnik odkręcam śruby ustawiam ten kąt dokręcam śruby i odpalam i patrzę na vag jak jest i tak do poziomu 0.0

chris 1987 nie wiem o co pytasz ? jak to sprawdzić nie mam aż takiej wiedzy w kwestiach rozrządu oraz elektroniki
ok chris właśnie przeczytałem coś o ustawieniu kąta synchronizacji wałka rozrządu w silniku ajm ale jak doczytałem te śruby trzeba dokręcać dynamometrycznym kluczem z określoną siłą a takowego nie posiadam mam tylko vag 4,9 PL póki co chyba że chociaż to sprawdzić jakoś choć nie wiem gdzie w menu wejść żeby sprawdzić.
i jeszcze jedno rozumiem że auto ma być rozgrzane wtedy wyłączam silnik odkręcam śruby ustawiam ten kąt dokręcam śruby i odpalam i patrzę na vag jak jest i tak do poziomu 0.0

Mam z tym problem bo chyba vag 4,9 inaczej pokazuje a jak wejdę w silnik bloki pomiarowe nr 4 to są cztery wartości obr silnika, #Gmp, i dwie inne wartościchris1987 pisze:Na razie nic nie ustawiaj.
Sprawdź grupę 004 blok 4. Tam jest synchro. Zobacz co tm się dzieje po uruchomieniu silnika
A na dodatek prawie nie chce odpalić codzień gorzej
Witam chris w końcu mi zadziałał vag 311 mam to co prosiłeś mam nadzieje że da się coś wywnioskować czemu tak odpala.
natomiast ten kąt synchronizacji po odpaleniu był -0.6 na -1.7 i tak skakał bez przerwy.
masz linki do logów :
http://vaglog.pl/log_280352.html
http://vaglog.pl/log_280353.html
http://vaglog.pl/log_280354.html
natomiast ten kąt synchronizacji po odpaleniu był -0.6 na -1.7 i tak skakał bez przerwy.
masz linki do logów :
http://vaglog.pl/log_280352.html
http://vaglog.pl/log_280353.html
http://vaglog.pl/log_280354.html
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
W/m wszystko jest ok.
Synchronizacja w normie. Choć u mnie jak skacze miedzy 0,0 a +0,6 chodzi najlepiej.
BIPy w normie, ale ciut wysokie. Ew regulacja dźwigienek na pompkach, albo wymiana f. paliwa może coś pomóc. Ew podwoja pompa VAC niedomaga. U mnie miałem tak samo i po tych trzech zabiegach na raz spadły bipy do 0-10.
skoro czujni nowe.... hmmm... wiązka została dobrze sprawdzona?
Synchronizacja w normie. Choć u mnie jak skacze miedzy 0,0 a +0,6 chodzi najlepiej.
BIPy w normie, ale ciut wysokie. Ew regulacja dźwigienek na pompkach, albo wymiana f. paliwa może coś pomóc. Ew podwoja pompa VAC niedomaga. U mnie miałem tak samo i po tych trzech zabiegach na raz spadły bipy do 0-10.
skoro czujni nowe.... hmmm... wiązka została dobrze sprawdzona?
AWX 175KM/380NM
Jaka wiązka? Gdzie ona jest? Czujniki nowe bo takie były błędy na vagu. Ale problem z odpalaniem zaczął się przed wymiana nagle. Może jest problem z immobiliser choć nie pokazuje błędu a kontrolka gaśnie normalnie po chwili. A gdyby pompa w zbiorniku paliwa siadala to jaki objaw? Nie wiem jest tylko ten jeden błąd odnośnie czujnik walka rozrządu strona 2 zakres / możliwości
ok sprawdze te przewody od kompa a od czujnika gdzie się zaczynają ? tylko nie będzie padać
w sumie to po wymianie tego czujnika przez 2 dni palił na strzał może się coś poluzowało ?
która drogą leci ten czujnik ?
on nie jest oryginał tylko zamiennik
jak odpali rano to nie ma chmury dymu
a przewodów nie sprawdzałem wogóle a myślisz o jakimś zapowietrzeniu ?
błąd wywala cały czas
a czasem też po jeździe odpali na strzał a czasem nie lub pykne pedał gazu tak samo rano ale nie zawsze
w sumie to po wymianie tego czujnika przez 2 dni palił na strzał może się coś poluzowało ?
która drogą leci ten czujnik ?
on nie jest oryginał tylko zamiennik
jak odpali rano to nie ma chmury dymu
a przewodów nie sprawdzałem wogóle a myślisz o jakimś zapowietrzeniu ?
błąd wywala cały czas
a czasem też po jeździe odpali na strzał a czasem nie lub pykne pedał gazu tak samo rano ale nie zawsze
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
X5 - czujnik wałka rozrządu
E1 - komputer silnika
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie na wtyku 3. Czy znajduje się ona pomiędzy 0 i 0.2 V?
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 2 a 109 (E1Zespółsterowaniasilnika). Czy to jest mniej niż 1 Ω?
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 a 2 (O7BezpiecznikS102). Czy to jest mniej niż 1 Ω?
Kabel 2<>109 prawdopodobnie fioletowo/niebieski
Kabel 3<>101 prawdopodobnie fioletowy/czerwony
Poszukaj czujnika używanego, ale oryginalnego.
Z tego co pamiętam to wg tego czujnika i czujnika temperatury komp dobiera wartości startowe.
AWX 175KM/380NM
póki co pogoda nie sprzyja mi żeby coś robić z autem a odpalanie sprawia problemy
szukam używanego czujnika ale jak się okazuje też nie jest to proste
w serwisie audi jedyne 480zł :shock:
muszę też ogarnąć jaki jest nr oryginału tego czujnika żeby nie wcisnęli mi nie ten co trzeba
a mam takowy 038 906 433A mam nadzieje ze bedzie lepiej w końcu jak znajde
ok zamówiłem ten czujnik z tym nr oryginał używka 30zł niby sprawny rozruch 10 dni zobaczymy
pozdr
[ Dodano: 2016-10-11, 18:07 ]
ok
sytuacja jest taka
kupiłem oryginał czujnik i podmieniłem - i co i pali na strzał :shock:
więc jedno jest pewne nie kupuj człowieku zamienników które mają ogromne znaczenie w aucie !
Dzięki Chris ! za poświęcony czas i masę pomysłów też się coś dowiedziałem dzięki temu wiem coś więcej
niestety auto stoi u mechanika z innego niezbyt przyjemnego powodu
temat odpalania zakończony
pozdr.
szukam używanego czujnika ale jak się okazuje też nie jest to proste
w serwisie audi jedyne 480zł :shock:
muszę też ogarnąć jaki jest nr oryginału tego czujnika żeby nie wcisnęli mi nie ten co trzeba
a mam takowy 038 906 433A mam nadzieje ze bedzie lepiej w końcu jak znajde
ok zamówiłem ten czujnik z tym nr oryginał używka 30zł niby sprawny rozruch 10 dni zobaczymy
pozdr
[ Dodano: 2016-10-11, 18:07 ]
ok
sytuacja jest taka
kupiłem oryginał czujnik i podmieniłem - i co i pali na strzał :shock:
więc jedno jest pewne nie kupuj człowieku zamienników które mają ogromne znaczenie w aucie !
Dzięki Chris ! za poświęcony czas i masę pomysłów też się coś dowiedziałem dzięki temu wiem coś więcej

niestety auto stoi u mechanika z innego niezbyt przyjemnego powodu

temat odpalania zakończony
pozdr.