Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6,C5 1.9 TDI] coś z turbiną silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
gandzia76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 lip 2008, 20:12
Lokalizacja: KRAKÓW

[A6,C5 1.9 TDI] coś z turbiną silnika

Post autor: gandzia76 » 28 lis 2008, 13:45

Witam zauważyłem dzisiaj na trasie że auto tak jakby straciło moc(brak turbiny) po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszytsko wróciło do normy (była turbina) ale po przejechaniu 100km znów było jej brak i po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym znów jest.
Jeżeli ktoś może miał taki objaw lub zna odpowiedz to będę wdzięczny.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 28 lis 2008, 14:29

Dużo o tym było na Forum. Objawami mogą być: zapieczone kierownice, może być też przepływomierz... ale z tego co wiem, każda osoba, która Ci odpisze na ten temat użyje wyrazu "podepnij auto pod VAGA i logi wykonaj" :mrgreen:

Jeśli odcina turbo to na pewno jest to przy jakichś konkretnych obrotach silnika gdzie komp wchodzi w tryb awaryjny, i ponowne zgaszenie i uruchomienie resetuje te objawy aż do ponownego przekroczenia danych obrotów i raczej będzie odcinało tylko na 4 i 5 biegu (u mnie na 1, 2 i 3jce nie odcina nawet gdy jadę przez jakiś czas z obrotami 4 tys rpm, wrzucę 4 i gdy przekroczę 2,2 tys rpm odcina turbulum).
Ja z tym już od miesiąca tak jeżdżę i nie mogę rozpędzić sie powyżej 120 km/h :/ Z początku odcinało przy 180, później przy 140 teraz przy 120 - kierownice łopatek mam zapieczone na amen bo nawet kombinerkami nie dam rady rozruszać sztangi :/

Jutro zabieram się za czyszczenie :-?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

fungi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lis 2008, 09:44
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: fungi » 28 lis 2008, 15:27

To ja dolaczam do klubu zdechlych turbin. Mam dokladnie to samo.
Zadzwonilem do mechanika - regeneracja 800zl !?! Troche sporo. Bylbym wdzieczny za instrukcje jak to naprawic samemu. Pozatym mechanik doradzil, zeby po wyczyszczeniu od czasu do czasu przegazowac samochod - tj. autostrada i tak 160 minimum, zeby wlasnie sie nic nie zapiekalo. U mnie po podlaczeniu do VAG-a wywala blad: "Cisnienie w przewodzie dolotowym roznica doregulowania - blad 575" Jak ktos bedzie mial foto-story jak to wyczyscic bylbym BARDZO zobowiazany. Pozdrawiam.
Fungi

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2008, 19:34
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 lis 2008, 19:06

fungi pisze:Zadzwonilem do mechanika - regeneracja 800zl !?!
Jakie 800zł, ja wykonuje tą usługe w silnku jaki posiadasz za 400zł. Zmien mechanika bo ten to jakiś zdzierca. Poza tym trzeba porządnie zlogować auto aby byc pewnym czy to na pewno to. <ok>

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 29 lis 2008, 19:53

Dzis miałem czyścić turbo...no i nie udało się dziś wyczyścić :(
Za szybko robi się ciemno i za póxno się za to zabrałem :/ Następna szansa na czyszczenie to... przyszła sobota (z braku czasu) :cry:

Ale zdiagnozowałem organoleptycznie, że to na 1000000000% zapieczone kierownice.

Napiszę jeszzce kilka spostrzeżeń i niech ktoś kompetentny powie mi czy to początek końca sprężarki??

Popsikałem sztangę WD40 (chyba coś tam zapłynęło) i gruszka zaczęła jakoś chodzić tzn zapalę silnik, zdążę podejść do gruszki, chwycić palcami za sztangę, chwilę poczekać i nagle "pach" i po okolo 15 sek po odpaleniu silnika sztanga gwałtownie wędruje do góry i wtedy słychać przy tłumiku końcowym, że turbo delikatniutko świszcze. Gdy zgaszę silnik to po jakichś 3 - 4 sek po zgaszeniu silnika słychać "plum" a to plum to jest opadnięcie sztangi do pozycji wyjściowej.

Czyli teraz kierownice działają u mnie z baaaardzo opóźnionym zapłonem a niekiedy sztanga na pracującym silniku nie chce się w ogóle do góry podnieść i gdy nie podnosi się to z końcówki tłumika nie ma tego charakterystycznego świstu sprężarki, który słychać tylko wtedy gdy turbo normalnie pracuje.

Panowie, dziś zdjąłem przewód powietrza ze sprężarki (od strony zimnej ofkors :mrgreen: ) i sprawdziłem czy jest luz na tej osi, na której obraca się sprężarka no i luz jest :( tzn luz okolo 1 mm czyli jak chwytam za oś wirnika to w granicach 1 mm mogę ruszać wirnikiem góra dół a to chyba bardzo źle ? W rurach powietrza nie ma zbytnio dużo oleju ale śladowe ilości są. Jedynie całkowicie sucha rura to ta gumowa wychodząca z IC idąca do góry aż do miejsca w którym się złącza z pierwszą opaską. W pozostałych rurach tych widocznych na górze silnika są śladowe ilości oleju.

Czy już mam się martwić i szykować do regeneracji czy jeszcze warto wyczyścić kierownice i śmiagać aż turbo totalnie klapnie?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

gandzia76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 07 lip 2008, 20:12
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: gandzia76 » 30 lis 2008, 11:36

Wczoraj podłączyłem auto pod vag i okazało się że były 2 błędy.
Pierwszy błąd to imobilaizer(zła komunikacja)
Drugi błąd to przewód ciśnieniowy.
Po skasowaniu błędów i przejechaniu 100 km i ponownym podłączeniu pod komp nie wykazał żadnych błędów i turbina pracuje prawidłowo i auto śmiga jak dawniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga