[ AFN 1.9 110 KM] Cos nie tak ze zmiana kąta wtrysku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 gru 2016, 12:03
- Lokalizacja: Lubelskie
[ AFN 1.9 110 KM] Cos nie tak ze zmiana kąta wtrysku.
Prosze o pomoc audi mi szarpie nie równo przyspiesza po logach niby wszystko ok po za grupą. Wyszło cos takiego. http://vaglog.com/log-011_004_008_UojOk4.html
źle zrobione logi, nigdy nie logujesz więcej jak 1 grupy na raz bo wkradają się błędy, w dodatku po co to jest zrobione dynamiczne ? logujesz na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku ( na blacie 90 C ) gruba 004 BS i widzisz kąt
co do szarpania to trzeba trzeba poszukać czy nie ma rozszczelnień w całym układzie paliwowym od baku do pompy, czy filtr dobrze ropą zalany, gdy to będzie ok, trzeba zobaczyć czy pompa w baku podaje paliwo do pompy wtryskowej ( o ile taka pompa jest nie pamiętam jak jest w AFN) jeśli coś nie tak z pompą w baku będzie to przekaźniki przeglądnąć/bezpieczniki, ewentualna wymiana, jak tu będzie spoko to radzę zainteresować się na końcu samym nastawnikiem w pompie wtryskowej, elektromagnetyczny można rozebrać i wyczyścić tylko delikatnie i ostrożnie ze wszystkim instrukcje gdzieś znajdziesz w necie pt "czyśczenie nastawnika 1.9 tdi" jeśli nastawnik będzie potencjometryczny to już nic raczej nie zrobisz prócz regeneracji w fachowym serwisie lub wymiana na nowy/używany sprawny, w potencjomertycznym nie próbować dłubać niczym
! żadnm pędzlem ani niczym bo jak powyginasz blaszki lub połamiesz, a są mikroskopijne to już bryki raczej nie odpalisz
co do szarpania to trzeba trzeba poszukać czy nie ma rozszczelnień w całym układzie paliwowym od baku do pompy, czy filtr dobrze ropą zalany, gdy to będzie ok, trzeba zobaczyć czy pompa w baku podaje paliwo do pompy wtryskowej ( o ile taka pompa jest nie pamiętam jak jest w AFN) jeśli coś nie tak z pompą w baku będzie to przekaźniki przeglądnąć/bezpieczniki, ewentualna wymiana, jak tu będzie spoko to radzę zainteresować się na końcu samym nastawnikiem w pompie wtryskowej, elektromagnetyczny można rozebrać i wyczyścić tylko delikatnie i ostrożnie ze wszystkim instrukcje gdzieś znajdziesz w necie pt "czyśczenie nastawnika 1.9 tdi" jeśli nastawnik będzie potencjometryczny to już nic raczej nie zrobisz prócz regeneracji w fachowym serwisie lub wymiana na nowy/używany sprawny, w potencjomertycznym nie próbować dłubać niczym

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
- Imię: Michał
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
W AFN jest już indukcyjny nastawnik pompy, więc da się go wyczyścić i jeździć dalej.
Kwestia tylko to dobrze rozebrać i poskładać
Sprawdź ustawienia kąta i dawki w BS, ewentualnie czy jakieś błędy nie wyskakują.
To na początek.
Ewentualnie wymień też filtr paliwa bo nie duży koszt i sprawdź połączenie przewodów czy wszystko ok.
Kwestia tylko to dobrze rozebrać i poskładać

Sprawdź ustawienia kąta i dawki w BS, ewentualnie czy jakieś błędy nie wyskakują.
To na początek.
Ewentualnie wymień też filtr paliwa bo nie duży koszt i sprawdź połączenie przewodów czy wszystko ok.
Chętnie pomogę 
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG

Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 gru 2016, 12:03
- Lokalizacja: Lubelskie
Nastawnik był czyszczony 15tys km temu łacznie z uszczelnieniem pompy i wymianą filtra. Wiec raczej powinno być ok.
[ Dodano: 2017-05-27, 14:16 ]
Zrobiłem jeszcze raz dynamiczny na 3 i 4 biegu, również zrobiłem bs grupy 4.
http://vaglog.com/log-004_jZ83b0.html
[ Dodano: 2017-05-27, 14:16 ]
Zrobiłem jeszcze raz dynamiczny na 3 i 4 biegu, również zrobiłem bs grupy 4.
http://vaglog.com/log-004_jZ83b0.html
no i będzie szarpać teraz logi lepiej porobione i widać dobrze że ten kąt skacze, na wolnych 004 BS jak byk, skok o jakieś 0.2 w jedną lub w drugą to jeszcze można uznać że wszystko ok tu jest więcej, a w dynamicznej sie to teraz dokładnie pokazało patrz pierwsza kolumna TIME : 5:82 następnie 7:83,8:60,9:40, Wtrysk zadany ( czyli to czego komputer oczekuje od silnika, podzespołów ) musi się mniej więcej pokrywać z Wtrysk actual czyli to co występuje w rzeczywistości podczas pracy silnika, u ciebie tak nie jest i te wartości o dużo są przekroczone, dlatego wysterowanie zaworka N108 pada na łeb i ci "budą" telepie, opcje masz dwie, skoro był robiony nastawnik to mogło zostać coś źle zrobione, nie wiem dlaczego to wystąpiło dopiero po 15 tys km, a nie od razu lub w krótkim czasie, ale dobra mniejsza z tym bo już różne rzeczy na oczy widziałem, lub masz gdzieś nieszczelność i przez pompe poszła bańka powietrza w tym czasie i dlatego tak to wszystko skacze, szukaj najpierw nieszczelności, jak nie znajdziesz to zainteresuj się jeszcze raz nastawnikiem, bo tylko te 2 opcje będą dawać takie objawy, podam przykład > w 2.5 tdi zapowietrzona pompa, lub rozszczelniony układ jest w stanie tak zamieszać kątem że nie ustawisz tego nigdy bo co podepniesz kabel to wartości masz inne, jednego dnia takie innego takie, więc szukaj rozszczelnień, zobacz przekaxniki od pompy bo na 100 % jakieś masz, czy pompa w baku jest tego ci nie powiem bo nie wiem jak jest w tym 1.9, ale jeśli jest to przekaźnik własnie od niej trzeba przeglądnąć czy nie pier......oli, filtr paliwa ma być zalany po brzegi, skontrolować to jak tu nic nie znajdziesz to szukaj problemu w nastawniku.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 gru 2016, 12:03
- Lokalizacja: Lubelskie
Wymieniłem nastawnik, miałem drugi lecz z 90km i zmiana kąta jest ok. Chociaz narazie tylko 50km zrobiłem. Tyle ze troche mniej ma mocy na tym z 90km dodam ze dawke ustawiłem taka samą jak na tym ze 110km.
Nastawnik był w opiłkach jest do wyczyszczenia, podejrzewam ze pompa sie konczy
A tu są logi http://vaglog.com/log-004_7AOBknK.html
Nastawnik był w opiłkach jest do wyczyszczenia, podejrzewam ze pompa sie konczy

moc raczej nie będzie mniejsza z nastawnika, jakiś tam wpływ ten nastawnik będzie miał, ale raczej tylko taki że inaczej skalibrowany (bo są specjalne urządzenia elektroniczne do jego ustawiana) i po prostu inaczej ci kąt wtrysku wyprzedza, prawdopodobnie za mało więc nie czujesz powera, w twoim TDI-ku moc będzie zależeć bardziej od osprzętu, na seryjnych zdrowych gratach auto trzyma te 110 bądź nawet więcej bo to jest normalne, gdybyś np tak wymienił końcówki wtryskiwaczy na wydajniejsze do tego większy tłoczek w pompie żeby też dawała lepiej, potem wywalić katalizator, podnieść dawkę gdzieś koło 2,6 o ile będzie swobodnie schodził z obrotów, to po takim zabiegu powinien gdzieś wyłapać koło 130km myślę do tego wirus u tunera i można to zmodzić wyżej, ale to już inna bajka na zagadnienie tuningu mechanicznego, rzuciłem tylko taką myśl bo skoro masz problemy z pompą to czeka cie jej regeneracja bo używka no to nie wiem, albo trafisz na dobrą, albo nie, no i przy okazji regeneracji można sobie zażyczyć wymianę tłoczka na większy, wracając do tematu po logach i tak widać że ten kąt dalej skacze, w mniejszym stopniu bo nie głupieje N108, ale widać że coś tam nie gra tak jak powinno, żeby pompe ocenic trzeba by więcej logów robić typu grupa 001 Statyczna i dynamiczna itp żeby zobaczyć jak ta pompa daje kiedy i ile, ale szkoda się w to bawić, opiłki z nikąd się nie wzieły tylko prawdopodobnie z tłoczko-rozdzielacza, tak więc masz diagnozę i wiesz co robić, powodzenia 

jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać