Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c5 qattro] cofa paliwo. Czy na pompie są jakieś zawory?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

[a6 c5 qattro] cofa paliwo. Czy na pompie są jakieś zawory?

Post autor: harbuz » 27 sty 2011, 07:23

Witam.
Akcja trawa od 2 miesięcy. Rano auto nie pali. Czytam wszystkie wątki i patrzę, że nie ja mam taki problem i jest to częstą przyczyną. Szkoda tylko, że tyle co problemów to i jest rozwiązań.
Sprawdziłem wszysko, włącznie z pompką paliwa( wstępną). Przewody wymienione, zwrotne też. Czwarty filtr włącznie z zaworkiem. Została tylko pompa.
Mam pytanie, czy na tej pompie są jakieś zawory zwrotne, które mogą być uwalone?
Jeżeli takie są to odkręcam i jestem w domu. Proszę o jakieś porady i wskazówki. Pzdr.

[ Dodano: 2011-01-27, 21:53 ]
Zrobiliśmy próbę i ewidentnie cofa paliwo z zasilania na powrót. Daliśmy ciśnienie z kompresora i nawet nie drgnie. Jak zostawimy przy normalnym zalaniu przewodu to widać jak leci do pompy i dalej przelewem do zbiornika. Dzwoniłem do serwisu i kazał mi gość wymienić jakiś zawór kulowy na powrocie przy pompie. Opowiedziałem to mechanikowi i mówi, że wymienił mi to jest jakaś tam kulka w rowku?
Tak czy inaczej założyłem na noc elektrozawór na powrocie. Zobaczymy co będzie rano?

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 28 sty 2011, 23:25

Kolego zmagam się z tym samym tematem od 3 mies. Po krótce napiszę co zmieniłem (zrobiłem) i co nie dało efektu może zaoszczędze Ci troszkę pracy.
1.Wymiana filtra paliwa (knecht) + odpowietrzenie (u mnie pompa elktr. ciśnie do silnika wiec spoko)
2. Wymiana wężyków na przelewach + sprawdzenie zaworków zwr. na przelewach -ok
3.Wymiana zaworka na filtrze na oryginał razem z "super" opaskami na wężach.
4.Wymiana czujnika temperatury (zielony 4 pin) -był przemijający błąd w "liczniku"
5.Sprawdzenie pompy w zbiorniku - ok.
Nie dało to żadnych efektów.
6. Zaciśnięcie wężów "zasilania i powrotu" na noc.
7. Sprawdzenie zaworka zwrotnego w króćcu na powrocie na pompie - To ten o który pytasz - jest on w śrubie którą przykręcony jest przewód powotny do pompy.
8. W akcie desperacji bez przekonania założenie - zaworka zwrotnego na zasilaniu.
9. Kilkakrotne odpowietrzanie instalacji wtryskowej w tym rano przed rozruchem.
10. Wymiana wtryskiwacza sterującego na oryginał.
Wszytkie te "zabiegi" NIE DAÂŁY żadnej, najmniejszej poprawy.
W ostatnich dniach zamontowałem webasto i po moich obserwacjach wnioskuję że auto wcale się nie zapowietrza. :!: Jeżeli go pogrzeję webastem do 70 st. pali idealanie na przysłowiowy dotyk. Sądzę że gdyby paliwo miało się cofać, po podgrzaniu webastem też musiałby kręcić dość długo...
Odnośnie twojego przypadku, czy masz pęcherzyki powietrza w przewodzie zasilania przed pompą? u mnie się nie pojawiają...
Narazie zapalam auto rozgrzewając go ogrzewaniem ale to nie rozwiąznie problemu...

[ Dodano: 2011-01-28, 23:30 ]
harbuz pisze:Dzwoniłem do serwisu i kazał mi gość wymienić jakiś zawór kulowy na powrocie przy pompie.
Jak ja byłem w ASO z tematem nie zapalnia na zimno to kazali mi wymienić zaworek na filtrze paliwa :-)
Niestety diagnoza błędna, nic to nie dało. Szkoda 108zł. ASO.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

harbuz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:45
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: harbuz » 29 sty 2011, 15:10

Witam.
Dziękuję za optymistyczną odpowiedź na moją udrękę z tym strupem <ok>
Założyłem elektrozawór i rano pali, ale są nadal pęcherze na przewodzie zasilającym. Nie wiem, czy to same co były przy ściąganiu przewodów z filtra? Tak sobie to tłumaczę, ale czy mam rację? Chodzi mi o to, że jest tam obieg zamknięty więc mogą sobie fruwać?
Zobaczę kilka dni i chyba gdzieś do ASO pojadę, bo to jakieś nieporozumienie. Pzdr.

ruski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 20 paź 2009, 18:39
Lokalizacja: swiętokrzyskie

Post autor: ruski » 29 sty 2011, 22:03

Witam.Miałem ten sam problem.Troche postał i lipa.Walczyłem z tym miesiąc.Wymontowałem pompe i wysłałem do fajnej firemki kolo mi uszcvzelnił i skończyła sie meka.Próbowałem wszystkiego a kosztowało 200 zeta za uszczelniacze.na priwa moge dać nazwe i kontakt do gościa,konkretny i wiere co mówi i nic nie picuje bo mógł mnie na 600 zkroić.Pozdro...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl