[C5 1,9 TDi 130KM] Co ile wymiana rozrzadu?
[C5 1,9 TDi 130KM] Co ile wymiana rozrzadu?
Mam pytanie co ile powinno sie wymieniac razrzad w Audi A6 2002 1.9TDI 130kM.
Wlasnie zakupilem je i wiem ze jest przed serwisem a ma przebieg 150.000.Przewidziany serwis jest na 153.000. Czy powinienem wymienic wraz z olejem i filtrami rozrzad? Za odpowiedzi dziekuje
Nazywaj poprawnie tematy a takze przywitaj sie w dziale powitan. Temat przenosze do wlasciwego dzialu
Wlasnie zakupilem je i wiem ze jest przed serwisem a ma przebieg 150.000.Przewidziany serwis jest na 153.000. Czy powinienem wymienic wraz z olejem i filtrami rozrzad? Za odpowiedzi dziekuje
Nazywaj poprawnie tematy a takze przywitaj sie w dziale powitan. Temat przenosze do wlasciwego dzialu
Ostatnio zmieniony 23 sie 2008, 22:03 przez jaros82, łącznie zmieniany 1 raz.
Musisz sie dowiedziec kiedy byl ostatnio wymieniany, spojrz w ksiazke serwisowa itam powinna byc notka kiedy byl ostatnio wymieniany, Wymiana rozrzadu ie musi sie pokrywac z olejami, Olej wymieniasz co 12 tys km a rozdzad co 80. Jesli nic nie bedzie napisane o wymianie, to rade zrobic to teraz, lepiej teraz wyscielic pare zł, niz pozniej pluc sobie w brodebo np peknie pasek...
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
pasek rozrzadu
rolki napinajace
termostat
srobe walu
pompa wody
pasek micro
olej na pelny syntetyk castrol (UWAGA NA KLASE LEPKOSCI
! )
filtr paliwa
filtr kabinowy
i wszekie uszczlki simeringi ktore byly przy wymianie
pozdrawiam
wymieniaj co 90tys a wszystko bedzie ok i jak najlesze czesci
rolki napinajace
termostat
srobe walu
pompa wody
pasek micro
olej na pelny syntetyk castrol (UWAGA NA KLASE LEPKOSCI

filtr paliwa
filtr kabinowy
i wszekie uszczlki simeringi ktore byly przy wymianie
pozdrawiam
wymieniaj co 90tys a wszystko bedzie ok i jak najlesze czesci
Ostatnio zmieniony 24 sie 2008, 11:21 przez alukard, łącznie zmieniany 1 raz.
bardzo rzadko widać że pasek rozrządu jest wyeksploatowany na max nawet jeżeli przekroczysz jego nominalny przebieg o 20 czy 30 tys kilometrów.
Ale jeśli się zerwie to ubytek zawartości Twego portwela będzie bardzo widoczny :roll: .
Wymiana co 90 tys. a jeśli sprowadziłeś auto i nie wiesz jaki jest rzeczywisty przebieg paska to wymieniaj rozrząd za pierwsze pieniądze jakie Ci wpadną w ręce
Ale jeśli się zerwie to ubytek zawartości Twego portwela będzie bardzo widoczny :roll: .
Wymiana co 90 tys. a jeśli sprowadziłeś auto i nie wiesz jaki jest rzeczywisty przebieg paska to wymieniaj rozrząd za pierwsze pieniądze jakie Ci wpadną w ręce

Wymiana rozrządu
Mam Audi A6 2002 r 2.5 TDI V6 w serwisie w Niemczech rozrząd filtry i olej był wymieniany przy 116000 tyś później olej przy 148 000, teraz ma 166000 tyś kiedy powinienem wymienić rozrząd i olej?
Słuchajcie;
w/g ,mnie sprawa jest prosta; Po KAÂŻDYM zakupie nowego samochodu (chyba, że kupujemy od znajomego) wymieniam cały rozrząd i olej (olej ten sam, który był wcześniej).
NIGDY nie masz pewności czy dane zawarte na naklejkach w książce serwisowej czy przekazywane ustnie są wiarygodne. Nie raz spotkalem sie z sytuacjami, że serwis wpisywał wymianę jakiegoś elementu, a tymczasem trafiał on do szuflady pracownika (bynajmniej u nas w Polsce-niestety).
Tak więc, wymieniasz rozrząd i zapominasz na następne kilkadziesiąy tys km (często nawet już nigdy w tym samochodzie nie wymienisz), a olej... jak kto chce, widziałem pokrywy zaworów przy silnikach, w których wymienany był olej co 10-15 tys i widziałem, takie na których "oszczędzano" i wymieniano co 15-25. Jak taki"syf" znajduje sie na pokrywie, znajduje się też gdzie indziej... Podczas gdy w tych, w ktorych wymieniano co 10-15 można sie było bez mała przejżeć.
Pozatym koszt oleju to ok 150-200 z wymianą, więc raz na rok, przy wartości takiego auta to pryszcz.
Kończę to tak... jak sprzedaję auto mogę je sprzedać nawet znajomemu, bo wiem co sprzedaję
pozdrawiam
w/g ,mnie sprawa jest prosta; Po KAÂŻDYM zakupie nowego samochodu (chyba, że kupujemy od znajomego) wymieniam cały rozrząd i olej (olej ten sam, który był wcześniej).
NIGDY nie masz pewności czy dane zawarte na naklejkach w książce serwisowej czy przekazywane ustnie są wiarygodne. Nie raz spotkalem sie z sytuacjami, że serwis wpisywał wymianę jakiegoś elementu, a tymczasem trafiał on do szuflady pracownika (bynajmniej u nas w Polsce-niestety).
Tak więc, wymieniasz rozrząd i zapominasz na następne kilkadziesiąy tys km (często nawet już nigdy w tym samochodzie nie wymienisz), a olej... jak kto chce, widziałem pokrywy zaworów przy silnikach, w których wymienany był olej co 10-15 tys i widziałem, takie na których "oszczędzano" i wymieniano co 15-25. Jak taki"syf" znajduje sie na pokrywie, znajduje się też gdzie indziej... Podczas gdy w tych, w ktorych wymieniano co 10-15 można sie było bez mała przejżeć.
Pozatym koszt oleju to ok 150-200 z wymianą, więc raz na rok, przy wartości takiego auta to pryszcz.
Kończę to tak... jak sprzedaję auto mogę je sprzedać nawet znajomemu, bo wiem co sprzedaję
pozdrawiam
1,9 TDI -115KM...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...
LIVE is 2fast 2be SLOW...sacreble...