Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AVF 1.9 131 KM] Ciężko odpala przy mrozie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

[ AVF 1.9 131 KM] Ciężko odpala przy mrozie

Post autor: ppeppe » 14 gru 2012, 08:36

Witam,
auto w miare ciężko odpala na mrozie (od -5) a mianowicie przekręcając kluczyk kręci i jakby już łapał obroty i nagle gaśnie i znowu chwile pokręci i juz wtedy odpala(wszystko trwa tak z 3-5sekund), na początku pracy silnika troszke ma nie równe obroty, ale poźniej już wszytko chodzi normalnie. NA ciepłym silniku nie ma problemu z odpaleniem. Dodam że: filtr paliwa wymieniłem, świece żarowe sprawdzałem i są OK (drucik do +akumulatora i dotykałem w do czubka świecy i iskrzyło, więc świece raczej OK?) Jeśli ktoś ma jakies pomysły to chętnie przeczytam i zastosuje.

Pozdrawiam.
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 14 gru 2012, 11:16

Witam
Wszysko jednak wskazuje na świece żarowe.Gdyby filtr lub paliwo kiepskiej jakości to by wogóle nie odpalił.
Pozdr <luzik>

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 14 gru 2012, 11:40

Zgodziłbym się z Tobą, aleee dlaczego iskrzą świce jak dotknę napięciem.
PZDR
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 14 gru 2012, 15:04

Kolego a sprawdzałeś czy przekaźnik od świec działa ? czy w ogóle jest napięcie na fajkach od świec? ja też myślałem że mam uwalone świece sprawdziłem wszystko i okazało się ze padł przekaźnik. Sprawdź najpierw to bo wymiana świec to wbrew pozorom nie taka prosta sprawa :(

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 14 gru 2012, 15:25

a jak go sprawdzić :)
Pozdrawiam
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

Wasabi30

Post autor: Wasabi30 » 14 gru 2012, 16:32

Ja wyjąłem fajkę ze świecy i wsadziłem tam próbówkę przekręciłem kluczyk i się nie świeciła, potem sprawdziłem bezpieczniki koło ECU okazało się że są dobre, to wyjąłem przekaźnik i zawiozłem do elektryka i on mi powiedział że jest uszkodzony, kupiłem nowy i śmiga. przekaźnik jest pod schowkiem koło kierownicy niebieski koszt około 60 zł

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 20 gru 2012, 17:53

Co prawda nie sprawdzałem przewodów, ale gdyby to była wina swiec żarowych lub przewodów to musiałbym rozrusznikiem długo krećić żeby odpalił, a u mnie jest tak że odpala na dotyk i po półsekundzie gasnie... gdzie w takim wypadku może być problem??
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

gawraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 04 paź 2009, 10:52
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: gawraf » 06 sty 2013, 08:42

WItam, kolego ja miałem tak przy mojej benzynie, tylko u mnie było to odcięcie paliwa, może przy mrozach coś CI sie z kablami robi, i za pierwszym razem jak odpalasz to CI nie łapie,

u mnie było takie odcięcie zapłonu, że auto zapaliło i po chwili (sekunda) gasło, trzeba było kluczykiem poruszać i za drugim razem zapaliło, tak się działo przez chwilę, później samo przeszło :]

jaru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 05 lut 2012, 13:52
Imię: Jarosław
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nagłowice

Post autor: jaru » 06 sty 2013, 10:30

Jak mówił kolega Wasabi30, może i działa przekaźnik ale może nie dawać odpowiedniego prądy.Ile czasu mija jak po przekręceniu kluczyka przekaźnik rozłącza słychać pstryknięcie.

ppeppe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 04 lis 2010, 15:13
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ppeppe » 08 sty 2013, 22:20

Dziś sprawdzałem świece, wszystkie na 200% OK. Sprawdzałem fajki miernikiem i wyglądało jakby nie bylo tam pradu. Miernik ani drgnął jak przekręcałem kluczyk.....ale, jest pewne ale....silnik byl troche rozgrzany wiec świece nie powinny grzac.... więc prądu nie powinno być w fajkach... dobrze myślę,że trzeba to sprawdzić na zimnym silniku przy ujemnych temperaturach?? Gdzie ten przekaźnik jest w AVF??

pozdrawiam!!

[ Dodano: 2013-01-19, 20:23 ]
jaru pisze:Jak mówił kolega Wasabi30, może i działa przekaźnik ale może nie dawać odpowiedniego prądy.Ile czasu mija jak po przekręceniu kluczyka przekaźnik rozłącza słychać pstryknięcie.
słychać pstrykniecie i na tablicy wskazówka od prądu od razu do przodu idzie, więc wyglada ze przekaźnik dobry i grzeje, a samochód przy -5 kreci jakby było -20. Może kąt wtrysku się zmienił, albo co jakiś czas trzeba podregulować ...
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja