Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] ciezko odpala na zimnym silniku+ bialy dym

Silniki wysokoprężne
zanioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2014, 17:47
Lokalizacja: amsterdam

[ AFB 2.5 150 KM] ciezko odpala na zimnym silniku+ bialy dym

Post autor: zanioo » 16 sie 2014, 19:06

Witam wszystkich forumowiczow. Na wstepie powiem, ze przegladalem forum w poszukiwani odpowiedzi jednak objawy opisywane tam byly troszke inne. Otoz kilka dni temu probowalem odpalic auto I musialem krecic jakies 4-5 sekund az odpalilo, auto krecac powoli zalapywalo az zalapalo. Paliwa byla 1/4 zbiornika. Odpalajac auto po 5 godzinach wszystko bylo ok ale jak juz postoi cala noc to z rana znowu to samo. Odpinalem czujnik temperatury I nie ma zadnych zmian. Dodatkowo jak auto odpali po dlugim kreceniu to puszcza chmure bialego dymu z wydechu. Zaznacze, ze po kilku godzinach miedzy odpaleniami nie ma problemu jedynie po kilkunasto godzinnej przerwie. Czy ktos moze mi podpowiedziec gdzie moze lezec problem? Za wszelka pomoc z gory dziekuje.

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 16 sie 2014, 19:44

zly kat wtrysku albo cofajaca sie ropa.

zanioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2014, 17:47
Lokalizacja: amsterdam

Post autor: zanioo » 16 sie 2014, 19:49

Ok. Dzieki za podpowiedz. Jeszcze 2 pytania. Jezeli to ropa by sie cofala to nie palilby ciezko np po 2 godzinnym postoju? Bo nawet po 5 godzinkach stania pali ladnie. Drugie pytanie, czy cofajace sie paliwo jest jednoznaczne z wymiana pompy czy egzamin moze zdac rowniez zaworek zwrotny zalozony przed pompa? Za pomoc z gory dziekuje.

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 16 sie 2014, 23:09

Stary auto stoi na płaskim terenie przez te 5 g ,masz zaworek zwrotny na filtrze może on
nowe opaski na wężach są przy filtrze ,a ten przezroczysty wąż wymień na taki przezroczysty ale zbrojony i nowe opaski muszą być , a kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?
a są jakieś błędy w kompie <mysli>

zanioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2014, 17:47
Lokalizacja: amsterdam

Post autor: zanioo » 17 sie 2014, 10:20

Ok, dziekuje za pomoc. W tym tygodniu podjade na komputer, mam nadzieje, ze cos sie wyjasni.

marcinacm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 250
Rejestracja: 05 paź 2013, 11:16
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: marcinacm » 18 sie 2014, 18:53

Hmm ja mam podobny problem u siebie. Tylko moja jak postoi całą noc to też ciężko ma zapalić z rana. A jak zapali to czasem szarpie pracuje nie równo i wyrzuca białą chmurę.
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę

zanioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2014, 17:47
Lokalizacja: amsterdam

Post autor: zanioo » 18 sie 2014, 19:13

U mnie jak odpali to pracuje rowno, bez zadnych szarpniec. Dym wyrzuci tylko w momencie jak silnik zalapie. Ja zaczne tak jak kolega wyzej napisal od sprawdzenia katow wtrysku. Wczoraj zajrzalem pod maske do filtra paliwa I w przezroczystej rurce od filtra byl pecherzyk powietrza. Czy to moze miec jakis zwiazek z moim problemem?

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 18 sie 2014, 19:33

owszem moze miec, lapie lewe powietrze i pompa rano zamiast mielic rope to mieli tez powietrze do wtrysków i dlatego masz objaw ze zalapuje zalapuje az zalapie. mozesz miec nieszczelnosc na filtrze paliwa albo na przewodach paliwowych od filtra do pompy wtryskowej. najlpierw ten odcinek wyeliminuj, jak dalej bedzie powietrze to moze je brac z wezykow przelewowych, tez czesta przyczyna, to te 6 szt ktore ida od vp44 do wtrysków. posprawdzaj szczelnosc wszystkiego i bedzie dobrze a jak nie to bedziemy dalej szukac. ropa sie nigdzie nie saczy po pokrywach zaworow w okolicy przelewów?

zanioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 16 sie 2014, 17:47
Lokalizacja: amsterdam

Post autor: zanioo » 20 sie 2014, 20:41

Ropa nigdzie sie nie saczy. Zrobie tak jak mowisz, posprawdzam wszystko po kolei I moze uda mi sie wyeliminowac problem. Dzieki za rade.

[ Dodano: 2014-08-20, 20:41 ]
Witam ponownie. Tak wiec robiac ogolny przeglad szczelnosci zauwazylem, ze jednak saczy mi sie ropa po pokrywie zaworow. Stojac przodem do auta to po lewej stronie przy pierwszych 2 wezykach przelewowych. Czy to moze miec zwiazek z moim problemem oraz w jaki sposob moge to wyeliminowac?

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 24 sie 2014, 23:04

Z pewnością może mieć związek. Sprawdż czy dobrze dokręcone rurki iśruby od przelewów. Jeżeli dobrze to sprawdź stan wężykow przelewowych - jeżeli są w oplocie a oplot jest wilgotny to musisz mieć tam nieszczelność i to może być przyczyną zapowietrzania. Jeżeli wszystko dokrecone a węzyki całe na wszelki wypadek zmień podkładki miedziane na przelewie przy wtryskiwaczu który cieknie. Sprawdź jednak dokładnie bo wilgoć przy wtryskiwaczu może być efektem wycieku oleju przez uszczelnienie w pokrywie zaworów.

sproxxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 lut 2014, 21:56
Lokalizacja: Oborniki

Post autor: sproxxy » 26 gru 2014, 23:24

Witam mam problem z moim a6, Otóż ciężko pali gdy temperatura na dworze jest poniżej zera. Nie wiem co robić, Wymieniłem świece, fajki od świec, sprawdziłem zapłon ( kąt wtrysku poprawny ) Nowy akumulator, filtry. Gdy jest ciepło odpala bez problemów... ktoś pomoże?

Ragga22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 11 maja 2014, 21:23
Lokalizacja: Siewierz

Post autor: Ragga22 » 27 gru 2014, 01:07

sproxxy pisze:Witam mam problem z moim a6, Otóż ciężko pali gdy temperatura na dworze jest poniżej zera. Nie wiem co robić, Wymieniłem świece, fajki od świec, sprawdziłem zapłon ( kąt wtrysku poprawny ) Nowy akumulator, filtry. Gdy jest ciepło odpala bez problemów... ktoś pomoże?
Witaj!

wszystko pięknie super, a sprawdziłeś czy idzie napięcie na świece ?:)
miałem podobny problem, wszystko wymieniłem a okazało się ze napięcia nie było ;)

jerzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 gru 2009, 20:12
Lokalizacja: szerzyny

Post autor: jerzi » 27 gru 2014, 12:39

Podnieś dawkę rozruchową na kanale 05.
Jeśli niewiesz jak to zrobić to poszukaj w necie informacji jest dużo.

sproxxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 lut 2014, 21:56
Lokalizacja: Oborniki

Post autor: sproxxy » 28 gru 2014, 17:51

tak idzie napięcie, fakt że nowe świece to no name z allegro. Co do dawki nie umiem nic znaleźć w internecie, mam polskiego vaga

[ Dodano: 2014-12-28, 17:51 ]
pomoże ktoś?

jerzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 gru 2009, 20:12
Lokalizacja: szerzyny

Post autor: jerzi » 28 gru 2014, 21:16

Nie wiem czy Polskim Vagiem jest możliwość zmiany dawki za to Vag-Com 311 dostępnym w necie możesz to zrobić. Najpierw sprawdź czujnik temperatury G62/G2 to jest czteropinowy czujnik umieszczony obok pompy wtryskowej. Najprościej jest go sprawdzić podmieniając na sprawny. Ponieważ on może być też powodem twoich problemów z uruchamianiem silnika.
Zmiana dawki vag-com 311 01 Engine > 11 Login: 12233 > 10 Adaptation > 05
Tu masz różne login 26231 26262, 26281, 26261, 26282, 26252, 26232, 26261, 26281, 26242, 12233, 26262, 26242, 22158
26282, 26252, 26232, 26261

Jak wejdziesz na kanał 05 to zapisz wartość jaką masz by można było wrócić do poprzednich ustawień oczywiście zabieg przeprowadzasz na własne ryzyko.
Dawkę podnoś o 50 jednostek aż efekt bedzie zadawalający nie więcej jak 33200.
Zmiane dawki przeprowadzaj na zgaszonym silniku z włączonym zapłonem.
A najlepiej podjedź do mechanika to jest max 15min roboty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga