[ AFB 2.5 150 KM] ciezko odpala na zimnym silniku+ bialy dym
[ AFB 2.5 150 KM] ciezko odpala na zimnym silniku+ bialy dym
Witam wszystkich forumowiczow. Na wstepie powiem, ze przegladalem forum w poszukiwani odpowiedzi jednak objawy opisywane tam byly troszke inne. Otoz kilka dni temu probowalem odpalic auto I musialem krecic jakies 4-5 sekund az odpalilo, auto krecac powoli zalapywalo az zalapalo. Paliwa byla 1/4 zbiornika. Odpalajac auto po 5 godzinach wszystko bylo ok ale jak juz postoi cala noc to z rana znowu to samo. Odpinalem czujnik temperatury I nie ma zadnych zmian. Dodatkowo jak auto odpali po dlugim kreceniu to puszcza chmure bialego dymu z wydechu. Zaznacze, ze po kilku godzinach miedzy odpaleniami nie ma problemu jedynie po kilkunasto godzinnej przerwie. Czy ktos moze mi podpowiedziec gdzie moze lezec problem? Za wszelka pomoc z gory dziekuje.
Ok. Dzieki za podpowiedz. Jeszcze 2 pytania. Jezeli to ropa by sie cofala to nie palilby ciezko np po 2 godzinnym postoju? Bo nawet po 5 godzinkach stania pali ladnie. Drugie pytanie, czy cofajace sie paliwo jest jednoznaczne z wymiana pompy czy egzamin moze zdac rowniez zaworek zwrotny zalozony przed pompa? Za pomoc z gory dziekuje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
- Lokalizacja: lubliniec
U mnie jak odpali to pracuje rowno, bez zadnych szarpniec. Dym wyrzuci tylko w momencie jak silnik zalapie. Ja zaczne tak jak kolega wyzej napisal od sprawdzenia katow wtrysku. Wczoraj zajrzalem pod maske do filtra paliwa I w przezroczystej rurce od filtra byl pecherzyk powietrza. Czy to moze miec jakis zwiazek z moim problemem?
owszem moze miec, lapie lewe powietrze i pompa rano zamiast mielic rope to mieli tez powietrze do wtrysków i dlatego masz objaw ze zalapuje zalapuje az zalapie. mozesz miec nieszczelnosc na filtrze paliwa albo na przewodach paliwowych od filtra do pompy wtryskowej. najlpierw ten odcinek wyeliminuj, jak dalej bedzie powietrze to moze je brac z wezykow przelewowych, tez czesta przyczyna, to te 6 szt ktore ida od vp44 do wtrysków. posprawdzaj szczelnosc wszystkiego i bedzie dobrze a jak nie to bedziemy dalej szukac. ropa sie nigdzie nie saczy po pokrywach zaworow w okolicy przelewów?
Ropa nigdzie sie nie saczy. Zrobie tak jak mowisz, posprawdzam wszystko po kolei I moze uda mi sie wyeliminowac problem. Dzieki za rade.
[ Dodano: 2014-08-20, 20:41 ]
Witam ponownie. Tak wiec robiac ogolny przeglad szczelnosci zauwazylem, ze jednak saczy mi sie ropa po pokrywie zaworow. Stojac przodem do auta to po lewej stronie przy pierwszych 2 wezykach przelewowych. Czy to moze miec zwiazek z moim problemem oraz w jaki sposob moge to wyeliminowac?
[ Dodano: 2014-08-20, 20:41 ]
Witam ponownie. Tak wiec robiac ogolny przeglad szczelnosci zauwazylem, ze jednak saczy mi sie ropa po pokrywie zaworow. Stojac przodem do auta to po lewej stronie przy pierwszych 2 wezykach przelewowych. Czy to moze miec zwiazek z moim problemem oraz w jaki sposob moge to wyeliminowac?
Z pewnością może mieć związek. Sprawdż czy dobrze dokręcone rurki iśruby od przelewów. Jeżeli dobrze to sprawdź stan wężykow przelewowych - jeżeli są w oplocie a oplot jest wilgotny to musisz mieć tam nieszczelność i to może być przyczyną zapowietrzania. Jeżeli wszystko dokrecone a węzyki całe na wszelki wypadek zmień podkładki miedziane na przelewie przy wtryskiwaczu który cieknie. Sprawdź jednak dokładnie bo wilgoć przy wtryskiwaczu może być efektem wycieku oleju przez uszczelnienie w pokrywie zaworów.
Witaj!sproxxy pisze:Witam mam problem z moim a6, Otóż ciężko pali gdy temperatura na dworze jest poniżej zera. Nie wiem co robić, Wymieniłem świece, fajki od świec, sprawdziłem zapłon ( kąt wtrysku poprawny ) Nowy akumulator, filtry. Gdy jest ciepło odpala bez problemów... ktoś pomoże?
wszystko pięknie super, a sprawdziłeś czy idzie napięcie na świece ?:)
miałem podobny problem, wszystko wymieniłem a okazało się ze napięcia nie było
Nie wiem czy Polskim Vagiem jest możliwość zmiany dawki za to Vag-Com 311 dostępnym w necie możesz to zrobić. Najpierw sprawdź czujnik temperatury G62/G2 to jest czteropinowy czujnik umieszczony obok pompy wtryskowej. Najprościej jest go sprawdzić podmieniając na sprawny. Ponieważ on może być też powodem twoich problemów z uruchamianiem silnika.
Zmiana dawki vag-com 311 01 Engine > 11 Login: 12233 > 10 Adaptation > 05
Tu masz różne login 26231 26262, 26281, 26261, 26282, 26252, 26232, 26261, 26281, 26242, 12233, 26262, 26242, 22158
26282, 26252, 26232, 26261
Jak wejdziesz na kanał 05 to zapisz wartość jaką masz by można było wrócić do poprzednich ustawień oczywiście zabieg przeprowadzasz na własne ryzyko.
Dawkę podnoś o 50 jednostek aż efekt bedzie zadawalający nie więcej jak 33200.
Zmiane dawki przeprowadzaj na zgaszonym silniku z włączonym zapłonem.
A najlepiej podjedź do mechanika to jest max 15min roboty.
Zmiana dawki vag-com 311 01 Engine > 11 Login: 12233 > 10 Adaptation > 05
Tu masz różne login 26231 26262, 26281, 26261, 26282, 26252, 26232, 26261, 26281, 26242, 12233, 26262, 26242, 22158
26282, 26252, 26232, 26261
Jak wejdziesz na kanał 05 to zapisz wartość jaką masz by można było wrócić do poprzednich ustawień oczywiście zabieg przeprowadzasz na własne ryzyko.
Dawkę podnoś o 50 jednostek aż efekt bedzie zadawalający nie więcej jak 33200.
Zmiane dawki przeprowadzaj na zgaszonym silniku z włączonym zapłonem.
A najlepiej podjedź do mechanika to jest max 15min roboty.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga