Witam,
Chyba ktoś wyciął mój wczorajszy temat, albo coś poszło nie tak. Zatem piszę pokrótce o co chodzi.
Moja srebrna strzała odkąd ją mam (już 5 lat) zawsze ciężko paliła na zimno i ciepło (tj po 2-3 godzinach postoju lub w okresie gdy świece nie grzeją). Zawsze jednak zapala po pokręceniu trochę (5-10sek) rozrusznikiem puszczając przy tym dużego dymka.
Trochę to irytuje po wygląda jakbym odpalał syrenkę.
Zatem ostatnimi czasy wymieniłem świece (tylko dwie były jeszcze jako tako sprawne), akumulator. Wynik? Auto dobrze pali na zimno (choć nadal z charakterystycznym obłokiem), ale na ciepło zero poprawy. Oczywiście jeśli odpalam auto do godziny po poprzednim uruchomieniu wszystko jest od strzału i bez problemów. Wizyta u mechanika potwierdziła wcześniejsze spostrzeżenia innych mechanioli że nie ma żadnych błędów oraz że kat wtrysku jest prawidłowo ustawiony.
Mechanik sugeruje:
- wyjęcie wtrysków i sprawdzenie czy "nie leja"
- soft do kompa wydłużający grzanie świeć (tu mam wątpliwości czy to ma sens)
- jeśli wtryski OK to sprawdzenie pompy.
Czy mielibyście jakieś uwagi do takiego postępowania? Może ktoś z Was już przez coś podobnego przechodził?
Na forum jest kilka podobnych przypadków, ale nie znalazłem jeszcze takiego odpowiadającego mojemu
Pzdr,
[ A6 C5 2.5 Tdi] ciężkie palenie na zimno i ciepło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 21:29
- Lokalizacja: Płock
[ A6 C5 2.5 Tdi] ciężkie palenie na zimno i ciepło
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2011, 21:42 przez air lukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Luki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 21:29
- Lokalizacja: Płock
Obstawiałbym na pompę paliwa. Równie dobrze może być walniety czujnik temperatury, zapowietrzony układ, ale skoro takie odpalanie trwa już od dłuższego czasu to bez regeneracji pompy raczej się nie obejdzie. Oczywiście słynne wałki też mogą robić swoje. Spróbuj założyć zaworek zwrotny paliwa i czy wtedy będzie jakaś zauważalan różnica w odpalaniu. Miałem tak w A4 że ciężko paliła (pompa siadała, nie trzymała ciśnienia) po założeniu zaworka odpalanie się znacznie poprawiło.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI