[ A6 C5 2.5 TDI AKE] Chłodnica oleju silnika
- danek_22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
- Kontakt:
[ A6 C5 2.5 TDI AKE] Chłodnica oleju silnika
Witam
Zmieniałem ostatnio napinacz paska wielorowkowego i musiałem odkręcić łapę na której ten napinacz jest mocowany. Odkręciłem pompę klimy i pod nią zobaczyłem puszkę do której dochodzą dwa przewody z płynem chłodniczym ,przy odkręcaniu zaczeło sie sączyć zobaczyłem ze to olej wieć spuściłem olej z silnika. Naprawiłęm napinacz i teraz sie zastanawiam czy to jest chłodnica oleju silnika. Jak zaleje olej do silnika to ten ubytek powinien sie w niej uzupełnić?
pozdrawiam
Zmieniałem ostatnio napinacz paska wielorowkowego i musiałem odkręcić łapę na której ten napinacz jest mocowany. Odkręciłem pompę klimy i pod nią zobaczyłem puszkę do której dochodzą dwa przewody z płynem chłodniczym ,przy odkręcaniu zaczeło sie sączyć zobaczyłem ze to olej wieć spuściłem olej z silnika. Naprawiłęm napinacz i teraz sie zastanawiam czy to jest chłodnica oleju silnika. Jak zaleje olej do silnika to ten ubytek powinien sie w niej uzupełnić?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 gru 2008, 08:25 przez danek_22, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 132
- Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
- Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska
Re: [ A6 C5 2.5 TDI AKE] Chłodnica oleju silnika
Nie wiem dokładnie o co chodzi ale u mnie od przodu jest chłodnica oleju skrzyni biegów (automat), dalej jest chł. klimatyzacji i chł. płynu chłodzącego silnik. ÂŻadnej innej chłodnicy oleju silnikowego nie mam albo nie wiem o tym.danek_22 pisze:Witam
Jak zaleje olej do silnika to ten ubytek powinien sie w niej uzupełnić?
A

Pozdrawiam
- danek_22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
- Kontakt:
ÂŻe chłodnica oleju skrzyni automat jest z przodu w kształcie dwóch falistych rurek to wiem bo mam i reszte opisanych chłodnic też, chodzi mi o puszkę która jest przykręcona do silnika pod pompa klimy do której dochodzą dwa przewody płynu chłodniczego (chyba dojśćie i odejście) a po odkręceniu tej poszki od silnika są jeszcze dwa kanały olejowe.
Ale narazie ok odpaliłem i stan oleju jest ok i wszystko działa ok . Ale dalej chciałbym sie dowiedzieć czy to jest chłodnica oleju silnikowego
Ale narazie ok odpaliłem i stan oleju jest ok i wszystko działa ok . Ale dalej chciałbym sie dowiedzieć czy to jest chłodnica oleju silnikowego

- danek_22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
- Kontakt:
wiem gdzie jest chodnica oleju skrzyni ,intercoler, chłodnica płynu i chłodnica klimy w nadkolu , mi chodzi o ta puszkę która jest przykręcona do silnika (przez łapę na której sie trzymają - pompa wspomagania, pompa od klimy i napinacz paska wielorowkowego) do której dochodza przewody z płynem chłodniczym i na społowieniu z silnikiem są kanały olejowe
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
censored, w 2,5 TDI wg mojej wiedzy jest tak:
Intercooler w silnikach 150 KM - w nadkolu
Intercooler w silnikach 180 KM - z przodu, FMIC, przed chłodnicą cieczy chłodzącej
Dla silników 163 KM - nie wiem która wersja intercoolera :roll:
Rurka przed chłodnicami, czasami "zygzakowata" a czasem prosta - chłodnica płynu wspomagania kierownicy
Chlodnica oleju skrzyni biegów automatycznej - zblokowana z chłodnicą "normalną" cieczy chłodzącej,
Chłodnica oleju silnika - puszka aluminiowa o przekroju kwadratowym , o boku ok. 12 cm i mniej więcej taka wysoka, przykręcona centralną śrubą - miejsce opisał danek_22,
Chłodnica klimy - przed wszystkimi chłodnicami z przodu
Dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów automatycznej - w nadkolu po stronie pasażera. Jest to opcja, ja mam ale nie musi byc.
Za to może tam być w innych wersjach chłodnica paliwa - z pamięci nie napiszę w których ale widziałem w ETCE. Jeżeli tam coś macie to sprawdźcie które przewody tam dochodzą i w ten sposób rozszyfrujcie
Oczywiście nie można wykluczyć, że ktoś przed Wami coś zmieniał, np. zamontował FMIC-a do silnika mniejszej mocy, co tak "na oko" byłoby łatwe do zrobienia, bez wielkiej rzeżby, tylko przez wymiane kilku elementów
Intercooler w silnikach 150 KM - w nadkolu
Intercooler w silnikach 180 KM - z przodu, FMIC, przed chłodnicą cieczy chłodzącej
Dla silników 163 KM - nie wiem która wersja intercoolera :roll:
Rurka przed chłodnicami, czasami "zygzakowata" a czasem prosta - chłodnica płynu wspomagania kierownicy
Chlodnica oleju skrzyni biegów automatycznej - zblokowana z chłodnicą "normalną" cieczy chłodzącej,
Chłodnica oleju silnika - puszka aluminiowa o przekroju kwadratowym , o boku ok. 12 cm i mniej więcej taka wysoka, przykręcona centralną śrubą - miejsce opisał danek_22,
Chłodnica klimy - przed wszystkimi chłodnicami z przodu
Dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów automatycznej - w nadkolu po stronie pasażera. Jest to opcja, ja mam ale nie musi byc.
Za to może tam być w innych wersjach chłodnica paliwa - z pamięci nie napiszę w których ale widziałem w ETCE. Jeżeli tam coś macie to sprawdźcie które przewody tam dochodzą i w ten sposób rozszyfrujcie

Oczywiście nie można wykluczyć, że ktoś przed Wami coś zmieniał, np. zamontował FMIC-a do silnika mniejszej mocy, co tak "na oko" byłoby łatwe do zrobienia, bez wielkiej rzeżby, tylko przez wymiane kilku elementów

Części samochodowe online - Motostacja pl
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Nie, olej ze skrzyni płynie rurkami do chłodnicy ( zblokowanej z chłodnicą cieczy chłodzacej silnika) i tam jest schładzany. Dodatkowo może też byc schładzany w dodatkowej chłodnicy oleju w nadkolu (o ile takowa wystepuje w wyposażeniu).stasiuszef pisze:W jaki sposób jest chłodzona skrzynia biegów (tiptronic).Czy płyn chłodzący z chłodnicy jest doprowadzony do skrzyni i krąży w jej bloku czy jak?
Po schłodzeniu wraca oczywiście do skrzyni.
Nie wiem co decyduje o tym, czy mamy taka dodatkową chłodnice (u mnie taka jest). Moc silnika (180 KM) ? Zamontowany fabryczny hak holowniczy ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt: