Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

C5 2.5 TDI 150, 163, 180 KM prosze o poradę?

Silniki wysokoprężne
PabloSZO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2009, 14:42
Lokalizacja: Oberschlesien

C5 2.5 TDI 150, 163, 180 KM prosze o poradę?

Post autor: PabloSZO » 12 sty 2009, 14:55

:-) Witam. Chciałbym posłuchać waszych opinii o silnikach diesla w C5-tce bo mam zamiar kupić sobie takie tylko niewiem jak te motory się sprawują bo krążą różne plotki. Jestem bardziej za benzynowymi motorami jednak takich audic jest więcej wyposażonych w diesla. Chciałbym wiedzieć jakie mają wady i zalety i co się w nich psuje :mrgreen: Z góry dzięki za porady. Pozdro
QUATTRO

Awatar użytkownika
kulka1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 06 paź 2008, 10:49
Lokalizacja: Chełm

Post autor: kulka1987 » 12 sty 2009, 15:12

witam cie kolego.ja posiadam 2.5tdi 180km 2001r. i powiem, ze jestem bardzo zadowolony z wygody, komfortu oraz osiagow auta a jeszcze to quattro na zime piekna sprawa.powiem tobie tak jak diesel V6 to tylko 180KM skoro tak jak wszyscy mowia, ze istnieje ryzyko duzego remontu bo wycieraja sie walki rozrzadu-to zalezy od eksploatacji silnika jak czesto byl serwisowany i jak dbał(ali) o niego poprzedni wlasciciel(ciciele),jezeli istnieje to ryzyko to juz szukac o wiekszej mocy, no i oczywiscie w miare rozsadku jezeli bedzie jakas ladna lala 150 czy inne to zastanawiac sie na tamtymi.chyba ze szukamy po 2002r. kiedy ta usterke AUDI wyeliminowalo.lub jezeli wchodzi w gre mniejszy motor 1.9TDI poszukac z !130KM tanszy w eksploatcji i mniejsze spalanie.powodzenia na łowach.pozdawiam

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 12 sty 2009, 17:05

1.9 nawet podkręcony nie daje takiej frajdy z jazdy co 2.5 tdi. ludzie gadają ,ze felerne silniki,że padają wałki,pompy,turbiny. g.... prawda. jak sobie pościelisz tak spadniesz z wyra :mrgreen: . trzeba dbać i tyle. znajdziesz zadbany egzemplarz i będziesz dbał o oleje i filtry to przelecisz kulę ziemską parę razy.

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 12 sty 2009, 17:14

Niby były felerne wałki ale jak juz przedmówcy pisali wszystko zalezy jak dbano wcześniej o ten samochód, jeśli wszystko było zmieniane na czas to oblatasz nim caly świat :-D

Najlepiej kup A6 od roku 2003 i wtedy nie bedziesz miał napewno problemu bo od tego właśnie roku silniki były juz po porawkach i teoretycznie wszystkie wady usunięto.

pozdro
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

marcin.audi.a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 lis 2008, 19:13
Imię: Marcin
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wlkp/nl

Post autor: marcin.audi.a6 » 12 sty 2009, 17:15

piotrekkawa pisze:1.9 nawet podkręcony nie daje takiej frajdy z jazdy co 2.5 tdi. ludzie gadają ,ze felerne silniki,że padają wałki,pompy,turbiny. g.... prawda. jak sobie pościelisz tak spadniesz z wyra . trzeba dbać i tyle. znajdziesz zadbany egzemplarz i będziesz dbał o oleje i filtry to przelecisz kulę ziemską parę razy.
swieta prawda,kolega mojego szefa ma do sprzedania a6 z 1999r 2.5 tdi 180km ktore ma przejechane ponad 300000km a cyka jak laleczka

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 12 sty 2009, 17:22

marcin.audi.a6 pisze:
piotrekkawa pisze:1.9 nawet podkręcony nie daje takiej frajdy z jazdy co 2.5 tdi. ludzie gadają ,ze felerne silniki,że padają wałki,pompy,turbiny. g.... prawda. jak sobie pościelisz tak spadniesz z wyra . trzeba dbać i tyle. znajdziesz zadbany egzemplarz i będziesz dbał o oleje i filtry to przelecisz kulę ziemską parę razy.
swieta prawda,kolega mojego szefa ma do sprzedania a6 z 1999r 2.5 tdi 180km ktore ma przejechane ponad 300000km a cyka jak laleczka
I cykać będzie tak dalej, ale trzeba wiedzieć co się kupuje, będąc na przeglądzie koleś podjechał identyczną A6 jak moja tylko o rok młodszą i chodziła jak traktor a miała przebiegu o 40 tys mniej niz moja ale jak zaglądnąłem do środka to wyglądała jakby miała 400 tys taki kibel w środku <dobani>

Jaki z tego morał?? z miejsca było widać i słychać ze koleś nie dbał o ten samochód.
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

grzessmolar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 203
Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: grzessmolar » 12 sty 2009, 20:07

carlos pisze:Kolego jak sie dba to sie jezdzi. Różne są pogłoski, że niby wałki rozrządu padają, że niby turbiny padają, no wiadomo wszystko ma swój kres i nic nie jest wieczne. Ale ja jestem zadowolony z mojego 2,5 litrowego diesla. Silnik chodzi pieknie.
święta prawda, ja w moim 2.5l żałuje tylko jednego............. że nie jest to ten 180 konny :-?
AUDI-inni czują respekt <kijem><hura>

Andreus1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Andreus1979 » 12 sty 2009, 20:56

Witam
Ja kupiłem swoje A6 2,5 TDI 150PS z 2000r. z udokumentowanym i sprawdzonym przebiegiem 198tyś rok temu w Niemczech. Wcześniej obiło mi się o uszy że te silniki nieudane są, ale myślałem że to plotki. Przejechałem nim 9tyś i padła mi pompa wtryskowa 2500zł w plecy ;-) . Następnie zmieniłem rozrząd 1500zł i przychipowałem na 180 koni i 360 Nm. Poczytałem trochę na forum o trefnych wałkach i pojechałem do mechanika żeby sprawdził. Okazało się że wałeczki git na jego oko to 20% wytarcia, więc powinienem jeszcze conajmniej 200tyś przelatać przy dobrym servisie!!! (wałki 5000zł)

W 2001 roku (155PS i 180PS) zmieniono konstrukce pompy i podobno nie padają
Pod koniec 2002 roku (163PS i 180PS) zmieniono konstrukcje głowicy i w tych motorach nie psują się wałki

Gdybym dziś miał A6-tke kupować to wolałbym dołożyć na starcie i kupić model po 2003 lub 2004 roku np:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lpvvxriavs2e
lub zaczekać troche, dozbierać kasy i kupić 3.0 TDI!!!

PabloSZO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2009, 14:42
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: PabloSZO » 12 sty 2009, 22:24

Ja właśnie chce benzynówke 2.4 V6 165 KM ale diesle też mają dobrą moc i można poszaleć a o to mi też chodzi żeby auto sie ładnie zwijało. 1.9 wogule nie wchodzi u mnie w grę. Napęd Quattro jak najbardziej bez tego ani rusz zwłaszcza że dużo w góry jeżdze. Do tego automat to ma być bo jeżdze dużo i dalekie trasy :) dzięki za opinie
QUATTRO

Awatar użytkownika
ooloo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 gru 2008, 15:34
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ooloo » 12 sty 2009, 23:05

Jeśli chodzi Ci o dynamikę, to nie powinieneś narzekać na 2.5 TDI 180 KM. Jego przyśpieszenie można jednak poznać tylko po wskazówce prędkościomierza, znikających w lusterku pozostałych autach i po wciśnięciu w fotel. :-D (brak "ryku" silnika).
Jeśli jesteś jednak mało cierpliwy to lepiej nie bierz TDI. Musisz pamiętać, że jest parę zasad, do których trzeba się stosować przy tych silnikach (m in. rozgrzewanie silnika przed jazdą i studzenie po jeździe). Poczytaj jeszcze więcej na ten temat zanim się zdecydujesz.
CO do napraw nie wypowiem się, bo mam auto zbyt krótko i nic jeszcze nie robiłem.
Pozdrawiam,
Olo

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 12 sty 2009, 23:24

PabloSZO, jeśli masz duzoo siana na eksploatacje samochodu to bież 2.5TDI... Jeśli chcesz ekonomiczne autko z nie raz o połowe tańszymi częściami (Rozrząd w 2,5TDI 2500zł w 1,9TDI 500zł) Ja wybrałem 1,9TDI bo pali "prawie" nic w porównaniu z 2,5TDI no i duzo duzo tańszy w eksploatacji i mniej awaryjny... A co do 2,5TDI to zadbanego cięzko dostać na allegro... Chyba ,że kupujesz od znajomego albo od kogoś z forum A6 <ok>

-Misiek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 03 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: -Misiek- » 13 sty 2009, 00:07

Eee no MISIEK_A6 teraz to troche pocisnąłeś z tym rozrządem w 2.5, ja kupiłem oryginalny rozrząd w Audi + pompa wody + termostat zapłaciłem za wszystkie graty 1.300zł a robocizna to już kwestia ile Twój mechanik weźmie ;-)

Dodam tylko, że mam 2.5 155KM chip poszedł tydzień po zakupie autka, zrobiłem już 60.000km i wszystko cyka tak jak powinno, po prostu dbać, dbać i jeszcze raz dbać ;-)

Andreus1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Andreus1979 » 13 sty 2009, 07:23

censored !!!Andreus1979, ,w zyciu bym nie dal tyle ojro za te Audi...!!!

To był tylko przykład!!!

Ja tak zraziłem się do Audi, że wracam jak najszybciej do BMW. Wcześniej E36 320i 150PS w M-Pacu miałem i nigdy mnie nie zawiodła. A do A6-tki w ciągu roku już 4tyś dołożyłem[/b]

majek82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 12 maja 2008, 11:37
Lokalizacja: PUŁAWY

Post autor: majek82 » 13 sty 2009, 09:46

Co do cen rozrządu,oczym my tu wogóle rozmawiamy,teść ma A4 1.9 i rozrzad wyniósł go 400 zł taniej(cząści),a robocizna jest taka sama czy to 1.9 czy 2.5,i tak trzeba przodem odjeżdżać,więc dajcie spokój z tymi cenami w 2.5.Co do awaryjności...ja mam rok czasu dokładnie i jak na razie nic,tzn nic ze sławnymi wałkami sie nie dzieje.Zrobione 35tyś.Motor tem najbardziej obsmarowany przez większość mechaników:AFB.Auto sprowadzone z Włoch(i tu następna ciekawostka bo jak to znawcom powiem to już wogóle umarł w butach bo przecież we włoszech to oni mają smar w silnikach nie olej :!: W tej chwili tylko się śmieję na takie teksty <ok> )z przebiegiem 153tyś(aż tak naiwny nie jestem i zdaję sobie sprawę że ten przebieg to ona miała parę lat temu,sam w Polsce robie 40tyś rocznie :mrgreen: )sam po nie jeżdziłem i widziałem co biorę.Od tamtej pory zrobione:rozrząd,filtry,co 10000-12000 olej,tarcze,klocki,wachacze,czyli normalna eksploatacja uzywanego auta.Co do katowania niedogrzanego silnika,bądż wyłanczanie od razu po "pałowaniu"to nie dotyczy to silnika 2.5 czy też TDI,to jest prawidłowa eksploatacja każdego silnika,a szczególnie turbo diesli.Co do spalania :miasto trochę potrzebuje ok.10l(u mnie manual i niestety bez quatro)ale trasa to ok.6.5l przy predkosci do140km,jest to moim zdaniem b.dobry rezultat,mając na uwadze osiagi tego auta i to że przy wyprzedzaniu nie muszę sobie pomagać nogami :lol: .Opisałem na swoim przykładzie silnik 2.5.Co kolega zrobi i co wybierze to juz jego decyzja,chodzi mi głównie o to że ja tez takie opinie słyszałem przed kupnem swojej,i jak ją prowadziłem do Polski to nasłuchiwałem czy czasem coś się już nie p....rniczy,pytanie tylko po co???Sorki za tak długiego posta,ale musiałem w końcu to z siebie wyrzucić i może chociaż jedną osobę przestrzec przed pośpiesznym braniem takich opini do serca,pozdrawiam i życzę dobrego zakupu. <piwo>

radekboguslaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 27 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: radekboguslaw » 13 sty 2009, 18:46

witaj kolego ja mam audi a6 2,5TDI limuzyna 99 roko przejechane 240 tys i tylko tankuje paliwo ale to jest jak koledzy mówili wyżej jak dbasz tak masz ale autko godne zakupu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl