Witam całe grono Forumowiczów oraz Moderatorów.
Poruszam temat pewnie wałkowany już tysiące razy, mianowicie jak w temacie brak mocy powyżej 3 tyś obr.
Chciałbym pokrótce opisać zachowanie auta oraz co zostało do tej pory sprawdzone. Samochód zakupiłem około pół roku temu i był troszkę zaniedbany. Postarałem się o wymiany niezbędnych podzespołów, jednak nie mogę dojść (i nie tylko ja) co jest powodem jego zachowania. Podczas przyspieszania auto ciągnie do 2500 obr. i potem całkiem powoli do 3000 i na tym koniec.
Podłączany był u mechaników kilkakrotnie i nic nie pokazało co miałoby wspólnego z ową usterką. Na początek postanowiłem od podstawowych rzeczy:
- układ podciśnienia szczelny
- turbina sprawdzona - ok
- egr sprawdzony - ok
- zawory N75 i N18 ok
- podciśnienie na poziomie - ok
Objaw, jaki zaobserwowałem to ruch sztangi podczas pracy silnika na postoju, mianowicie na wolnych obrotach sztanga cały czas jest u góry, podczas dodawania gazu nie zmienia się jej położenie ani milimetr. Dzisiaj odpiąłem sztangę od dźwigni turbiny i sprawdziłem czy da się ją ruszyć w dół przy lekko podniesionych obrotach około 2500. Niestety nie da się i w dodatku stawia ona dość mocny opór. Po zgaszeniu auta sztanga opada w dół. Proszę o sugestie, jeśli jest to możliwe, ponieważ rozłożyło ręce już kilku mechaników a ja mieszkam w Niemczech i każdemu wiadome jest ile płaci się tutaj za choćby zdiagnozowanie usterki nie mówiąc już o naprawie. Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam
Adrian
[ AFB 2.5 150 KM] Brak mocy powyżej 3000 obr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lis 2014, 19:57
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Patryk Bydzia
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lis 2014, 19:57
- Lokalizacja: Dzierżoniów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lis 2014, 19:57
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Witam. Niestety to już również sprawdzałem. Mam tylko pytanie. Otóż po odpaleniu auta sztanga gruszki i idzie do samej góry i w tej pozycji zostaje. Nie ma znaczenia ile gazu dodam ona stoi w tej pozycji. A z tego co wiem przy dodawaniu gazu powinna zmienić położenie aby zaczęły zmieniać swój kąt łopatki w turbinie. U mnie niestety tak nie jest. Dodatkowo podczas jazdy gdy gwałtownie przyspiesze na 1 biegu to przy około 2200 obrotów otwiera się zawór turbiny i upuszcza ciśnienie. Jest słyszalne jednorazowe sykniecie. Dodam również iż gdy dodam gaz tak na 2/3 to obroty dojdą do 3300 i tu się zatrzymują Ale po kilku sekundach ruszy dalej i dojdzie do maximum. Tak jest tylko na postoju. W czasie jazdy nie da rady tego powtórzyć. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł bo czeka mnie powrót z Niemiec i dość powolne autko jak na taką trasę. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam.
Adrian
[ Dodano: 2014-12-17, 12:38 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy gdy czujnik ciśnienia będzie niesprawny moje objawy będą tym wytłumaczone? jak będzie się zachowywać turbina gdy go celne? Dzięki za wszelkie odpowiedzi
[ Dodano: 2014-12-17, 12:47 ]
Przepraszam.
W ostatnim pytaniu ma być "odepnę" a nie "celne"
Adrian
[ Dodano: 2014-12-17, 12:38 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy gdy czujnik ciśnienia będzie niesprawny moje objawy będą tym wytłumaczone? jak będzie się zachowywać turbina gdy go celne? Dzięki za wszelkie odpowiedzi
[ Dodano: 2014-12-17, 12:47 ]
Przepraszam.
W ostatnim pytaniu ma być "odepnę" a nie "celne"
- Adrian1989
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 sty 2013, 21:15
- Lokalizacja: Gliwice
a sprawdziłeś czy dobrze masz podpięte wężyki?? bo miałem mechanika geniusza co naprawiał auto ale dalej miało takie same objawy a wszystko dlatego bo przewody były pomieszane a najgorzej że były podmienione n75 z n18
i wtedy też jak dobrze pamiętam sztanga szła do góry i tak zostawała. według mnie warto sprawdzić
Pozdrawiam !

Pozdrawiam !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lis 2014, 19:57
- Lokalizacja: Dzierżoniów
Tak sprawdzałem, ale dla pewności napiszę jak jest u mnie. Dolne obydwa połączone ze sobą i z wejściem od pompy vacum, górne polaczone że sobą i z wyjściem na filtr powietrza, lewy środkowy to wyjście na EGR, prawy środkowy to wyjście na gruche przy turbo. Oczywiście jeśli jest coś nie tak proszę kolegów o skorygowanie.
Wczoraj dla pewności odpialem jeszcze LMM i auto na wolnych obrotach kręci bez problemu natomiast podczas jazdy wygląda na to że auto przeszło w tryb awaryjny i udostępniło 3 lub 4 bieg. Rozpedzal się dość znosnie i o dziwo czuć było w okolicach 3000 obr. moc delikatnie większa niż przy załączonym LMM. Jeśli ma ktoś jakieś sugestie co do tego to proszę o podpowiedź. Z góry dzięki
Wczoraj dla pewności odpialem jeszcze LMM i auto na wolnych obrotach kręci bez problemu natomiast podczas jazdy wygląda na to że auto przeszło w tryb awaryjny i udostępniło 3 lub 4 bieg. Rozpedzal się dość znosnie i o dziwo czuć było w okolicach 3000 obr. moc delikatnie większa niż przy załączonym LMM. Jeśli ma ktoś jakieś sugestie co do tego to proszę o podpowiedź. Z góry dzięki